Підсумковий тест з української мови (10 клас)
1. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А тьохкає, щемить, гривня,заява
Б щемління, пісня, місяць, любов
В зілля, дзеркало, з’єднати, нюанс
Г щедрість, пам’ять, ячмінь, людина
Д бджола, послання, дев’ять, рядок
2. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А воюють, сюрприз, якийсь, зозуля
Б будівля, майбутнє, щем, пшениця
В агентство, грядка, зйомка, гайок
Г б’єшся, черешня, пам’ять, рельєф
Д бджілка, зяблик, щільно, портьєра
3. Звук [д] є в кожному слові рядка
А родина, погода, депутат, молодість
Б здоровий, джаз, одержати, думка
В футбол, сад, дискусія, надписати
Г далина, відійти, домисел, надріз
Д адреса, дзеркало, дріт, відплата
4. Звук [з] є в кожному слові рядка
А зустріч, зірка, приказка, Різдво
Б знахідка, слизько, дзвіночок, зона
В фазан, резюме, азимут, вазон
Г береза, з’явитися, в’язати, зрости
Д князь, березень, аналіз, привозити
5. На перший склад падає наголос у слові
А вітчим
Б засуха
В нести
Г подруга
Д дочка
6. На другий склад падає наголос у слові
А діалог
Б дрова
В начинка
Г чорнозем
Д кілометр
7. На третій склад падає наголос у слові
А чорнослив
Б мережа
В урочисто
Г завдання
Д феномен
8.Вкажіть, у якому рядку всі слова пишуться з Ь.
А Донец...кий, чернівец…кий, Гриц...ко, різ...ко, сон...ця.
Б Багат...ма, кін...чик, міл...йон, ремін..., літ...ні.
В Кіл...це, їдал...ня, учител...ство, німец…кий, доч...ці.
Г Ручен...ка, джерел...це, Ковал...чук, вуз...ко, лял...ці.
Д Т...мяний, радіст..., корис...тю, брен...кати, сім...десят.
9.Вкажіть, у якому рядку на місці пропущеної літери слід писати И.
А С...мпатія, л...мон, с...стема, ас…метрія, ц...ферблат.
Б Єг...пет, Пар...ж, с...лует, к...но, в...кінг.
В Р…нг, к...ргиз, ж...раф, б...лет, ц...клон.
Г В...мпел, г...гант, в...траж, ф...рма, к...моно.
Д Ф...ніш, д...зель, б...нт, д…сципліна, д...спут.
10..Вкажіть, у якому рядку у всіх словах пропущено літеру Е.
А П...ч...ніг, х...тренький, мат...мат...ка, тр...вога, к...п'яток.
Б Бр...ніти, бл...щати, л...ман, м...лькати, к...сіль.
В Д...таль, д…р…вце, тихес...нько, к...рувати, д...путат.
Г Ц...тата, кор...чнюватий, крол...к, сл...вов...й, п...рій.
Д Зах...сник, майст...р, ч...пурний, д...сяток, трен...р.
11.У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних?
А Тріс...нути, тиж...невик, контрас...ний, пес...ливий, улес...ливий.
Б Рідкіс...ний, ненавис...ний, комендан...ський, якіс...ний, захис...ний.
В Форпос...ний, піс...ний, кількіс...ний, балас...ний, облас...ний.
Г Шіс...сот, кіс...лявий, гіган...ський, студен...ський, чес...ний.
Д Улес...ливий, ціліс...ний, сер...це, шелес...нути, влас...ний.
12.Вкажіть, у якому рядку в усіх словах відбувається подвоєння приголосних звуків. А Ел...ада, Інес...а, ман...а, інтермец...о, примадон...а.
Б Апол...он, кон...отація, гун...и, гол…андський, брут...о.
В Бел...етристика, комун...а, віл...а, тон...а, ім…іграція.
Г Бул...а, сюр...еалізм, мадон...а, нет...о, бон...а.
Д Беладон...а, ван...а, Буд...а, барок...о, ір...еальний.
13. Виберіть рядок, у якому всі слова слід писати з апострофом.
А З...юрмитися, миш…як, верхів...я, п...єдестал, п...юре.
Б Б...єлгород, Захар...їн, Монтеск...є, Руж...є, В...язьма.
В Мавп...ячий, тьм...яний, з...ясувати, роз...яснити, пів...яблука.
Г Голуб...я, подвір...я, бур...ян, довір...я, дит...ясла.
Д Духм...яний, прислів...я, полум...я, обов…язковий, Р...ябко.
14. У якому рядку всі складні прикметники пишуться разом? |
|
А волого/тепловий, вторинно/електронний, до/мінорний, всесвітньо/відомий |
|
|
|
15. У якому рядку всі слова написано правильно? |
|
А густорожевий, жовтогарячий, голубувато-іскристий, світлобрунатний |
|
16. Помилково вжито слово в рядку
А знаний у столиці
Б бувший у користуванн
В охочий відвідати виставку
Г необхідне для кожного
Д прикрі помилки
17. РАЗОМ треба писати всі складні іменники в рядку
А екс/чемпіон, зірви/голова, напів/провідник
Б орг/відділ, учитель/словесник, живо/пис
В праце/люб, метео/служба, сімдесяти/річчя
Г проф/спілка, відео/телефон, 40/метрівка
Д авто/стоп, багато/тиражка, віце/прем’єр
18. Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка
А верф, паралель, подорож, мазь
Б пам’ять, сіль, велич, лазур
В вуаль, буденність, суміш, папороть
Г кров, заметіль, емаль, світлотінь
Д магістраль, ціль, мігрень, пастель
19. Буквосполуку -ств- на місці пропуску треба писати в обох словах рядка
А гончар..о, коза..о
Б брат..о, боягу..о
В агент..во, убо..о
Г пта..о, товари..о
Д молоде…во, студент…о
20. Правил уживання великої літери дотримано в усіх рядках, ОКРІМ
А езопова мова, бульвар Академіка Вернадського
Б Декларація прав людини, сузір’я Великий Віз
В Національна опера України, Нобелівська премія
Г гора Ай-Петрі, кінофільм «Поводир»
Д День соборності, Шекспірівський стиль
21. Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А пр..важкий, пр..дбати
Б пр..бережний, пр..вілля
В пр..буття, пр..довгий
Г пр..здоровий, пр..морозити
Д пр..садибний, пр..стол
22. На перший склад падає наголос у слові
А цінник
Б течія
В русло
Г випадок
23. Лексичну помилку допущено в рядку
А являється прикладом
Б скасувати конференцію
В непридатний до вжитку
Г зважати на правила
24. Синонімом до слова збагнути є
А зібгати
Б розбагатіти
В зрозуміти
Г розгубитися
25. Установіть відповідність між характеристикою звуко-буквеного складу та прикладами слів.
Характеристика кожного слова рядка |
Приклади |
1 звуків і букв порівну |
А ящірка, юстиція, щонайщасливіше |
2 звуків на один більше, ніж букв |
Б ялиця, об’єднати, пощастило |
3 звуків на один менше, ніж букв |
В зникають, щастить, писарчук |
4 звуків на два менше, ніж букв |
Г походжають, переймаються, змагання |
|
Д беззаконня, гілляччя, бадьорість |
26. Доберіть приклади до кожного випадку наголошення.
Місце наголосу |
Приклади |
1 на першому складі |
А жалісливо, висвітлити, приморозок |
2 на другому складі |
Б зметикувати, попоблукати, праукраїнський |
3 на третьому складі |
В гуртожиток, урочистий, найвиразніше |
4 на четвертому складі |
Г кулінарія, безпринципний, зобразити |
|
Д тваринництво, виходячи, індустрія |
|
|
27. Утворіть граматично правильні словосполучення.
1 згідно |
А наказам |
2 відповідно |
Б наказами |
3 керуючись |
В наказів |
4 усупереч |
Г до наказів |
|
Д з наказами |
28. Доберіть синоніми.
слово |
синонім |
1. абсолютний |
А цілковитий |
2. автентичний |
Б самостійний |
3. автономний |
В сучасний |
4. аналогічний |
Г схожий |
|
Д справжній |
29. Доберіть до кожного фразеологізму антонім.
Фразеологізм |
Антонім |
1. Очей не відведеш |
А Через пень-колоду |
2. Вискочити на сухе |
Б За тридев’ять земель |
3. Голки не підточиш |
В Хоч голки збирай |
4. Палицею кинути |
Г Потрапити в павутину |
|
Д З душі верне |
30. Доберіть до кожного фразеологізму синонім
Фразеологізм |
Синонім |
1. Зарубати на носі |
А Виводити на чисту воду |
2. Бувати в бувальцях |
Б Облизня піймати |
3. Сісти в калюжу |
В Намотати на вус |
4. Зривати маску |
Г Стелитися під ноги |
|
Д Знати, де раки зимують |
31. Прочитайте наведений текст.
Часто можна почути думку, що з грубою, невихованою особою варто говорити «її мовою», оскільки вона, мовляв, не розуміє іншої. Водночас багато хто вважає, що коли в стосунках із такими людьми ми почнемо грати за їхніми правилами, то вже нічим не відрізнятимемося від них.
Викладіть Ваш погляд на проблему: Як варто чинити, зіткнувшись із невихованістю, непорядністю іншої людини Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, що найкраще підтвердять Вашу думку. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з художньої літератури чи інших видів мистецтва (зазначте автора й назву твору, укажіть на проблему, порушену митцем, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки.