Підсумкова контрольна робота
з української мови за І семестр
учня/учениці 11 класу
______________________________
А суботн…й, освітн…й, порожн…й
Б дочірн…й, завтрашн…й, критичн…й
В зовнішн…й, летюч…й, самобутн…й
Г природн…й, попутн…й, продажн…й
Д туман…й, вечірн…й, колишн…й
А вуглецевий, матчевий
Б бойовий, кальційовий
В дощовий, насіннєвий
Г взуттєвий, лицьовий
Д кущовий, мигдалевий
А більш зелений кущ
Б щонайменш тонкий папір
В тонша талія
Г щоякнайдорожчий автомобіль
Д самий вужчий прохід
А У нашому магазині самі низькі ціни.
Б Наш асортимент вразить найвибагливішого покупця.
В Діти — найбільш вдячні клієнти.
Г Ми виїдемо щонайближчим рейсом.
А глибокий, завеликий, ніжний
Б удалий, близький, величезний
В білосніжний, кучерявий, потрібний
Г кремовий, гнідий, смачний
Д малий, добрий, високий
6. Позначте рядок, у якому від усіх прикметників можна утворити ступені порівняння:
А красивий, маленький, цікавий, важливий;
Б чорний, м'який, сліпий, широкий;
В товстий, надзвичайний, глибокий, синій;
Г високий, білий, приємний, сміливий.
7. Прочитайте речення.
Найбільш … об'єктами фінансування є ті, що мають значно …, порівняно з іншими, ефективність і … у своїй галузі енерговитрати.
Правильним є варіант заповнення пропусків
А привабливими, вищу, найнижчі
Б привабливішими, вищу, найнижчі
В привабливими, найвищу, найнижчі
Г найпривабливішими, вищу, нижчі
Д привабливішими, вищу, нижчі
8. Числівник є в реченні
А Двадцятиповерховий будинок був найвищим у нашому мікрорайоні.
Б Мені двічі доводилось переписувати текст заяви.
В Бабуся переповідала цю історію вже кільканадцять разів.
Г Чверть дороги студенти подолали дуже швидко.
Д З-поміж альпіністів лише одиниці змогли подолати цей маршрут.
9. Неправильною є відмінкова форма числівника в рядку
А Р. в. восьмисот дев’яноста шести
Б Д. в. восьмистам дев’яноста шести
В З. в. вісімсот дев’яносто шість
Г О. в. восьмистами дев’яносто шістьома
Д М. в (на) восьмистах дев’яноста шести
10. Усі числівники записані правильно в рядку
А восьмастами дев’ятьома, шістдесятьом сімом
Б п’ятьдесятьома сімома, тисяча семисотий
В вісьмастами шістдесятьма чотирма, ста сорока сімома
Г чотириста тридцятьма, тисяча сорока шістьма
Д трьомастами сорок шістьма, тисячою
11. Правильно поєднано іменник з числівником у рядку
А шість з половиною мандарин
Б чотири студента
В півтора доби
Г півтораста кілограма
Д три десятих дециметра
12. У формі вищого ступеня порівняння вжито обидва прислівники в рядку
А краще вже не казати, написав найпереконливіше
Б щонайпроникливіше привітати, найдовше звучатиме
В біжімо швидше, напиши більш лірично
Г менш імовірно знайти, зник безвісти
Д стало непереливки, працюють більш ефективно
13. Неправильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку
А переклади
Б давай стежити
В вирости
Г сидіть
Д плач
14. Форму умовного способу дієслова вжито в значенні наказового в реченні
А З першим теплим промінням сонця пташки б повернулися до нас.
Б Приніс би ти мені води холодної.
В Якби мені черевички, то пішла б я на музички.
Г Насипало б снігу повний двір, та осінь ще не відступається.
Д Виконали б цю роботу, та вміння забракло.
15. Неправильно утворено форму 3-ї особи множини дієслова
А летіти – летять
Б креслити – креслять
В краяти – краять
Г зносити – зносять
Д носити – носять
16. Літеру е (є) треба писати в обох дієсловах в рядку
А сипл..мо, кле..мо
Б мел..ш, змор..шся
В кра..мо, зваж..мо
Г хил..мося, відпор..мо
Д мож..мо, схоч..мо
17. Правильно утворені всі форми дієприкметників у рядку
А накреслений, зшитий, роблячий, побачений
Б лежачий, посивілий, зліплений, нафарбований
В зацікавлений, помолодівший, уславлений, змарнілий
Г розвалений, посміхаючийся, палаючий, знайдений
Д оформлений, випечений, потемнівший, забутий
18. Неправильно утворено форму дієприкметника в рядку
А написаний на снігу
Б зів’ялий на сонці
В потемнівший папірець
Г зроблений власноруч
Д ведучий телепрограми
19. Граматичну помилку допущено в реченні
А Розгляньмо зроблені висновки автором нового підручника з історії України.
Б Усі зусилля Ярослав спрямував на посилення єдності, централізації держави, її європеїзацію.
В Козацькі ватажки спромоглися на значні успіхи: перетворили козацтво з тимчасових формувань на боєздатну армію.
Г Сучасники Скоропадського й історики констатують певне економічне відродження України в добу гетьманату.
Д Духовне життя в період «хрущовської відлиги» характеризується непослідовністю й суперечливістю реформ.
20. Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні
А Вона була досвідчена лаборантка.
Б Мій батько й мати були блакитноокі.
В Раніше я був наївною людиною.
Г Усе життя мати була щасливою.
21. НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення
А Тире ставиться між підметом і присудком, що виражені іменниками.
Б Рішення приймаються за результатами відкритого голосування.
В У цих місцях розпогоджується десь після першої години.
Г Цей будинок здається в оренду на вісімнадцять місяців.
22. Неповним є речення
А Життя — це божевільне ралі.
Б Поезія — це завжди неповторність… .
В Страждання наше чисте і терпляче.
Г Моя любове! Я перед тобою.
23. Звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)
А Даруйте на слові але ви більш як помиляєтеся.
Б В розлуці з вами солов’ї Вкраїни так ниє серце!
В Іде гроза дзвінка і кучерява садам замлілі руки цілувать.
Г Беручись за велику справу не оглядайся на дрібні помилки.
24. Відокремленим означенням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)
А Сумно звичайно що всі дістають свої мобільники замість того щоб насолоджуватися
концертом.
Б Радiсть не подiлена з другом це не радість навiть не пів радостi а якась поганська
четвертушка мiзерiя якась.
В Іноді те чого як нам здається ми зовсім не хочемо виявляється саме тим що нам
найбільше потрібно.
Г Коли притомить нас дорога нап’ємось грому молодого як п’ють з беріз холодний сік.