Підсумкова контрольна робота з української мови за курс початкової школи

Про матеріал

Шановні колеги! Оскільки у 2017/2018 році вимоги до змісту атестаційних робіт для учнів 4 класу зазнали змін, довелося попрацювати над підсумковими контрольними роботами. Протягом року ми з учнями готувалися до ДПА за збірниками завдань видавництва "Генеза" (автор В. О. Науменко та К. І. Пономарьова).Напевно, як і кожний учитель, я зацікавлена, в тому, щоб мої діти написали контрольні якнайкраще. Учні старалися, виконували завдання із цього збірника, витрачали час вдома, в школі теж ми займалися кожного тижня, і було б несправедливо на ДПА дати їм інші завдання. Тому я скомбінувала підсумкові контрольні роботи користуючись завданнями з різних варіантів збірників з читання та української мови видавництва "Генеза". (За вимогами до формування змісту ІІ варіанту підсумкової контрольної роботи з української мови).

Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота

Варіант 1

  1.  Прочитай уважно текст

Друг

(Скорочено)

На день народже(н,нн)я Андрійкові подарували велосипед. Ну точнісінько такий самий, який вони з ба(т,д)ьком напередодні ро(з,с)дивлялися в унів(е,и)рмазі. Тільки він і га(д,т)ки (не)мав, що то вони насправді виб(и,е)рали. Після оглядин він (не)охоче притулив велосипед до купи інших – так ва(ж,ш)ко було ро(з,с)лучатися із срібнорогим крас(е,и)нем.

І ось велосипед став перед своїм новим господарем.

Як мухи на мед, злетілись у дворі дітлахи подивитись на новий Андрійків велосипед. Нарешті він неквапливо вмостився на сидінні, натиснув на педалі і закружляв по подвір’ю. Під’їхав до хлопців, що сиділи на лавці біля вкопаного в землю стола, і пружно зіскочив.

– Дай пробіжусь. – до нього підійшов Бориско.

Андрійко знав Бориска давно. Він був грубуватий, задирливий. А ще він краще за всіх ходив на лижах. І тому кожен з хлопчаків мав за честь попасти в коло його друзів.

– На, катайся, – з якоюсь прихованою радістю випустив Андрійко з рук велосипед.

Відтоді вони подружили. Андрійко щиро пишався своїм новим другом. Якось надвечір, коли вони каталися у дворі, Бориско несподівано сказав:

– Не подобається мені у дворі… Тут і розвернутися нема де. Гайда на дорогу, до пустиря.

– Далеко, – ухильно відповів Андрійко.

– Хіба то далеко? – Бориско так поблажливо глянув на друга, що той не міг більше опиратись.

– Їдь ти, а потім я, – великодушно запропонував Бориско.

Андрійко уже відкатався і йшов вулицею, а Бориско їхав. І раптом пронизливий вереск машини – Бориско від поштовху полетів на асфальт… Що було потім – Андрійко згадував, наче сон. Вони стояли посеред вулиці, звідкілясь позбігалися люди, вимахували руками, галасували. Бориско прикладав чиюсь хустинку до забитого коліна. Андрійко почав розглядати свого понівеченого велосипеда. Андрійко стримував сльози.

– Думаєш, мені не страшно? – тихо вимовив Бориско. – Знаєш, як коліно болить…

Андрійко співчутливо закивав головою. Батькові Андрійко сказав, що з гірки впав. На тиждень йому заборонили гуляти у дворі.

Час минав повільно…

Та ось, нарешті, він побачив Бориска у гурті хлопців. Але той якось коротко кивнув йому і одвернувся. А наступного дня Андрійко знову побачив Бориска, що надував нового футбольного м’яча малого Кузьми. Кузька був щасливий, що придбав собі друга…Андрійко одійшов од вікна.

За Олегом Буценем

  1. Познач жанр прочитаного твору.

А казка

Б оповідання

В повість

 

  1. З’єднай стрілочками персонажа та його ставлення до друга.

Андрійко●                                     ● був щасливий, що придбав собі друга

 

Бориско                                    ● щиро пишався своїм новим другом

 

Кузьма                                      ●кивнув і одвернувся

 

  1. Запиши, як ти розумієш ужиті в тексті вислови: «злетілись, як мухи на мед», «мав за честь».

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Спиши виділену частину тексту. Устав пропущені букви чи апостроф, розкрий дужки.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. У якому відмінку вжито іменник Андрійкові ?

А Називний відмінок

Б Орудний відмінок

В Давальний відмінок

 

  1. Встанови відповідність між словами та частинами мови:

іменник                               подарували

прикметник                         велосипед

дієслово                             срібнорогий

 

  1. Випиши із поданого речення займенники.

Тільки він і га(д,т)ки (не)мав, що то вони насправді виб(и,е)рали.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­___________________________________________________________

 

  1. Яким був Андрійко? Чи був він справжнім другом Борискові? Запиши свої думки з  цього приводу, поясни їх(3-4 речення).

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Підсумкова контрольна робота

Варіант 2

  1.  Прочитай уважно текст

Перстень на морському дні

Одна дівч(е,и)нка загубила золотий перст(е,и)нь, який їй лишився (від)матусі. Саме тоді, коли хотіла вона набрати води (у)пригор(щ,шч)у, пустунка–х(в,ф)иля зняла перстень (з)руки. Бідолашна дівчинка крізь сл(ьо,йо)зи почала благати (хв,ф)илю пов(е,и)рнути їй перстень. Її плач почув старий мор(с,з)ький  їжак. Стало йому шкода малої. Шви(д,т)ко, мов камі(н,нь)чик, скотився на мор(с,з)ьке дно шукати персня.

 Спочатку зазирав їжак у червоне місто кораблів. У коралових листочках, наче в кімнатах, жили мешканці цього міста. Морський їжак розповів їм про дівчинку. Просив принести йому перстень, якщо він опинився в їхніх володіннях.

 Потім їжак відвідав країну губок. Мов різноколірні гнізда, лежали губки. Їжак і тут попросив пошукати золоту дрібничку милої дівчинки.

 Далі їжак забрів у країну, де жили морські анемони – напівтварини – напівквіти. Їм він теж сказав про загублений перстень.

 Натрапив він і на землю морських павуків. Кожен павук носив на плечах невеличкий кіш. Тільки – но почули павуки, що дівчинка загубила перстень, одразу ж розповзлися його шукати. Їжак проплив ще й через розкішні передмістя морських зірок, а насамкінець зазирнув на батьківщину молюсків. Зачинившись по своїх хатках, молюски старанно виготовляли перли. Добрий їжак і молюсків попросив подивитися, може, перстень часом закотився до чиєїсь хатки чи майстерні.

 Строкатий світ на морському дні почав шукати пропажу.

 Корали обнишпорили все своє рожеве місто. Губки  вимили кожну заглибинку у своїх будиночках. Молюски обстежили  скриньки, де зберігалися перли. Морські губки теж шукали перстень. Та дарма. Коли вже всі втратили надію, одна маленька губка вгледіла щось блискуче в коші старого павука. Вона сказала йому ввічливо:

– Зупиніться, прошу вас, здається, ви носите в коші загублену золоту річ.

Старий  павук розсміявся:

– А я й сам її шукаю. Оце сміхота, я ношу її на плечах, не підозрюючи  про це.

Губка справді знайшла в коші перстень. Подякувавши старому павукові, помчала  до їжака.

 А він миттю піднявся на берег, де сиділа  дівчинка. Обережно  поклав їжак перстень біля її руки на пісок. Він пірнув у морські глибини і зник. Дівчинка помітила свій перстень і схопила його. Вона й гадки не мала, що все це зробили для неї  добрі мешканці моря.

Десанка Максимович

Переклала із сербохорватської Людмили Петік

 

 

  1. Вибери, про що розповідається в казці.

А   Про життя на дні моря.

Б    Про безкорисливу допомогу.

В   Про пошуки перлини мешканцями морського дна.

 

  1.  З’єднай стрілочками персонажів твору та їхні дії в пошуках персня.

         Морські глибини                           обнишпорили  все своє рожеве місто.           

         Корали                                         обстежили всі скриньки.         

    Молюски                                вимили кожну  заглибинку  у 

                                             своїх будиночках.

 

  1. Допиши слова за змістом казки.

       Спочатку зазирнув їжак у _____________ місто коралів; потім відвідав країну губок, схожих на ___________________гнізда; далі зустрівся з анемонами, подібними до ____________ квітів; на плечах у павуків були_________________ з тваринками; проплив їжак ще й через ___________________ передмістя морських зірок; на батьківщині молюсків було тихо, як у _________________ лісі.           

 

  1. Спиши виділену частину тексту. Устав пропущені букви чи апостроф, розкрий дужки.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Вибери рядок, у якому подані синоніми до слова:  старанні

А Старанність, старанний.

Б Ліниво, добросовісно.

В  Наполегливо, сумлінно.

 

 

  1. Покажи стрілочкою початкову форму кожного з поданих займенників.

Їй                        Він

Їм                  Вона

Його           Вони

 

  1. Підкресли головні члени речення. Зазнач, якою частиною мови вони виражені.

 

Губки   вимили   кожну   заглибинку  з  своїх  будиночках.

  1. Запиши, як ти оцінюєш вчинок їжака, який непомітно повернув дівчинці перстень і зник (3-4 речення).

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

docx
Додано
6 травня 2018
Переглядів
1439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку