Тема. Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. Зв'язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів)
Тема. Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. Зв’язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів)
Мета: продовжити знайомити учнів зі значенням дієслова; навчати пов’язувати назви дій із назвами предметів; закріплювати вміння встановлювати зв’язок дієслів та іменників; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати цікавість до історичного минулого рідного краю та шанобливе ставлення до книги.
Обладнання: портрет Т. Шевченка, презентація до теми уроку, конверти з завданнями,, тлумачні словники, картки для роботи в групах, капелюшки.
ХІД УРОКУ
І.Організація класу до уроку.
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою щирою !
(Діти вітають гостей займають робочі місця.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Криголам»
У – успіх, уважність, усмішка.
Р – радість, розуміння, рух, робота.
О – ознайомлення, океан знань, організованість.
К – казка.
ІІІ. Повідомлення теми та очікуваних навчальних результатів.
Сьогодні ми продовжуємо вивчення частини мови, яка називається…(дієслово), продовжуємо знайомство зі значенням та роллю дієслів.
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
4 7 21 19 14
ГЕРОЙ
Каліграфічна хвилинка
Гг ге ер ро ой герой
У труді народжуються герої.
Самостійно зробіть звуковий аналіз слова герой в зошитах
Гра «Найрозумніший»
Робота в парах.
Фізкультхвилинка
Вибірковий диктант.
— Запишіть слова — назви дій у дві колонки. В одну — слова, що відповідають на питання що робить?, в іншу — слова, що відповідають на питання що роблять?
Тече вода з-під явора Яром на долину.
Пишається над водою Червона калина.
Пишається калинонька,
Явір молодіє,
А кругом їх верболози Й лози зеленіють.
Тече вода із-під гаю Та попід горою.
Хлюпочуться качаточка Поміж осокою...
(Т.Шевченко)
В небі сонце (що робить?)...гріє
Трава (що робить?)... зеленіє,
(що роблять?)...цвітуть в лузі квіти,
(що роблять?)... веселяться діти
Весна до нас (що зробила?)... прийшла
(що зробила?)... звеселила всіх вона.
VІІ. Підведення підсумків, домашнє завдання
Метод «Шість капелюхів де Боно»