Тема. Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. Зв’язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів)

Про матеріал

Тема. Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. Зв'язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів)

Перегляд файлу

Тема. Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. Зв’язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів)

Мета: продовжити знайомити учнів зі значенням дієслова; навчати пов’язувати назви дій із назвами предметів; закріплювати вміння встановлювати зв’язок дієслів та іменників; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати цікавість до історичного минулого рідного краю та шанобливе ставлення до книги.

Обладнання: портрет Т. Шевченка, презентація до теми уроку, конверти з завданнями,, тлумачні словники, картки для роботи в групах, капелюшки.

ХІД УРОКУ

І.Організація класу до уроку.

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою щирою !

(Діти вітають гостей займають робочі місця.)

  • Кому дозволимо сісти першими?
  • Дівчаткам!
  • Правильно! Спочатку – краса, потім – сила.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  Вправа «Криголам»

  • Яким ви уявляєте наш урок?

У – успіх, уважність, усмішка.

  •  Без чого ми не можемо обійтися на уроці?

Р – радість, розуміння, рух, робота.

  • Що він нам несе?

О – ознайомлення, океан знань, організованість.

  • І – наші очікування.

К – казка.

 

ІІІ. Повідомлення теми та очікуваних навчальних результатів.

Сьогодні ми продовжуємо вивчення частини мови, яка називається…(дієслово), продовжуємо знайомство зі значенням та роллю дієслів. 

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  • Виконайте вправу «Дешифрувальник»

4  7  21  19  14

ГЕРОЙ

  • Як ви розумієте слово герой?
  • ЗНАЙДЕМО І ПРОЧИТАЄМО, яке визначення цьому слову дає тлумачний словник.
  • Скажіть який перший звук у цьому слові?
  • Які ще слова, що починаються цим звуком ви знаєте?

Каліграфічна хвилинка

Гг ге ер ро ой герой

У труді народжуються герої.

  • Як ви розумієте це прислів’я? Запишіть складене речення.

Самостійно зробіть звуковий аналіз слова герой в зошитах

Гра «Найрозумніший»

  • Скільки букв у слові
  • Скільки звуків у слові
  • Назвіть буки які позначають 2 звука
  • Скільки голосних звуків у слові
  • Скільки складів у слові
  • Поділіть його на склади.

Робота в парах.

  • Складіть пазл, який перед вами.
  • Погляньте на цей портрет. Хто на ньому зображений?(Т.Г.Шевченко)
  • Розкажіть що ви знаєте про Т,Г,Шевченка?
  • А чи можна цього поета назвати героєм?
  • На знак того, що пам′ять про нього завжди жива, я зробила ось таке символічне дерево життя, яке розквітне в кінці нашого уроку.
  • Впр. 347 Послухайте вірш. Яку пору доби описав поет?
  • Спишіть 2 останні рядки вірша. Підкресліть дієслова двома рисками.
  • До слів гомоніти, перекликатись доберіть слова близькі за значенням.

Фізкультхвилинка

 Вибірковий диктант.

— Запишіть слова — назви дій у дві колонки. В одну — слова, що відповідають на питання що робить?, в іншу — слова, що відповідають на питання що роблять?

 Тече вода з-під явора Яром на долину.

 Пишається над водою Червона калина.

 Пишається калинонька,

 Явір молодіє,

 А кругом їх верболози Й лози зеленіють.

 Тече вода із-під гаю Та попід горою.

 Хлюпочуться качаточка Поміж осокою...

 (Т.Шевченко)

  • А зараз ми теж спробуємо стати поетами і складемо свій вірш. Я вже почала його складати, але тут не вистачає дієслів. Треба їх вставити.

В небі сонце (що робить?)...гріє

Трава (що робить?)... зеленіє,

     (що роблять?)...цвітуть в лузі квіти,

(що роблять?)... веселяться діти

 Весна до нас (що зробила?)... прийшла

 (що зробила?)... звеселила всіх вона.

  • Отже, діти, на що вказують дієслова в реченнях і текстах? (на дію предмета)
  • -  Діти, давайте подумаємо і назвемо найважливіші дієслова у нашому житті ( діти на стікерах - квіточках пишуть дієслова і прикріплюють до символічного дерева).

 

VІІ. Підведення підсумків, домашнє завдання

 Метод «Шість капелюхів де Боно»

  • А тепер попрацюймо з нашими чарівними шапочками!
    • Біла (колір чистоти)
  • Яке нове правило ми вивчили на цьому уроці?
  • Яке словникове слово ви навчилися правильно писати?
    • Червона (колір життя)
  • Що ви відчували на уроці?
    • Жовта (колір сонця)
  • Яку користь приніс вам урок?
    • Чорна (колір землі, здорового глузду)
  • Навіщо нам потрібні знання, що ви здобули сьогодні на уроці?
    • Зелена(колір досліджень)
  • Що б ви порадили б собі?
    • Синя (колір знань)
  • Які висновки можна зробити після сьогоднішнього уроку?

 

 

docx
Додано
8 травня 2018
Переглядів
2321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку