8 клас Прізвище, ім’я __________________________ Дата ___________
Підсумкова контрольна робота з української мови за І семестр
Рівень 1-2 (по 0,5 балів)
А …туман поле покриває Б …орли та із Січі вилітали
В …сизий орел по степу літає Г …над степом та сонечко сідає
А «Зажурилась Україна» Б «Ой Морозе, Морозенку»
В «Максим козак Залізняк» Г «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»
А Думи Б Історичної пісні
В Історичної поеми Г Балади
Це визначення …
А Громадянської лірики Б Філософської лірики
В Пейзажної лірики Г Інтимної лірики
А Яблуні Б Вишні
В Каштану Г Сливи
6. Назвіть рік, коли Т. Г. Шевченка викупили з кріпацтва.
A 1837 р.; Б 1838 р.;
B 1830 р.; Г 1839 р..
7. Укажіть, до якого періоду творчості Т. Г. Шевченка належить поезія «Мені однаково, чи буду…»
A період заслання – «В казематі» (1847-1857 рр.);
Б ранній період творчості (1837-1843 рр.);
B період «трьох літ» – «Три літа» (1843-1845 рр.);
Г останній період творчості (1857-1861 рр.).
8. Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Т. Шевченка «Мені однаково, чи буду»
А його «не пом’яне батько з сином» Б він не побачить Україну
В Україну «злії люди присплять» й ошукають Г ніхто не згадає сироту.
9. Кому з персонажів і якого твору належать такі слова:
Я його талан співацький
Так високо поважаю,
Що співцем своїм придворним
Я зробить його бажаю
А Бертольду з поеми Лесі Українки «Давня казка»;
Б ліричному героєві з вірша І. Франка «Мені однаково, чи буду»;
В поетові поеми Лесі Українки «Давня казка»;
Г ліричній героїні з вірша Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати».
10. Герой якої історичної пісні очолив боротьбу з панами в Умані й здобув слави?
А Морозенко; Б Б.Хмельницький;
В М.Залізняк; Г І.Сірко.
11. Хто є автором твору «Віють вітри, віють буйні»?
А Т. Шевченко; Б Леся Українка;
В І. Франко; Г Маруся Чурай.
12. Поезія Т Шевченка,в якій людська бездіяльність порівнюється зі сном:
А Думи мої, думи»; Б «Мені однаково»;
В Ой три шляхи широкії»; Г «Минають дні, минають ночі».
Рівень 3-4 (по 2 бали)
13. Установіть відповідність між цитатами з поезії Т. Шевченка та художніми засобами
виразності:
1 «Доле, де ти? Доле, де ти? А Метафори
Нема ніякої!» Б Епітети
2 «Минають дні, минають ночі, В Порівняння
Минає літо…» Г Риторичні запитання, оклики
3 «шляхи широкії», «червона калина», Д Тавтологія
«гнилою колодою»
4 « заснули думи», «серце спить», «гаснуть очі»
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
14. Установіть послідовність подій у вірші «Любіть Україну!» В. Сосюри
А «Дівчино! Як небо її голубе, / Люби її кожну хвилину…»
Б «Всім серцем любіть Україну свою, — / І вічні ми будемо з нею!»
В «Любіть Україну, як сонце, любіть, / Як вітер, і трави, і води…»
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Г «Не можна любити народів других, / Коли ти не любиш Вкраїну.»
15. Установіть послідовність подій у вірші «Васильки» В. Сосюри
А «Так же буде поле, як тепер, синіти…»
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Б « …а у тебе, мила, васильки з-під вій…»
В « …може, васильками станем - я і ти…»
Г « Одсіяють роки, мов хмарки над нами…»
Оцінка____________