1
(70 год., 2 год. на тиждень)
№ |
Зміст програмового матеріалу |
К-сть год. |
Дата |
Примітка |
|||||
Усна народна творчість
|
|||||||||
1 |
Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо)
Т.Л. Художній образ, художній твір(поглиблено) |
1 |
|
|
|||||
2 |
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна». «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» (на вибір учителя) ТЛ: історичні пісні. |
1 |
|
|
|||||
3 |
Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»
учителя) |
1 |
|
|
|||||
4 |
Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою |
1 |
|
|
|||||
5 |
РМ №1. Висловлення власних суджень про лицарів-оборонців рідної землі; дискусія про те, за що народ увіковічнив імена своїх героїв.
|
1 |
|
|
|||||
6 |
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. «Засвіт встали козаченьки»
|
1 |
|
Напам’ять |
|||||
7 |
Пісні Марусі Чурай. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...»
|
1 |
|
|
|||||
8 |
Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум(О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України. |
1 |
|
|
|||||
9
|
Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. «Маруся Богуславка» Специфічність поетичної форми, ритму. ТЛ: думи. |
1 |
|
|
|||||
10 |
«Маруся Богуславка» .Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі
|
1 |
|
|
|||||
11 |
Контрольна робота№1 |
1 |
|
|
|||||
12 |
ПЧ№1. Народна дума «Самійло Кішка» Аналіз контрольної роботи |
1 |
|
|
|||||
Світ української поезії
|
|||||||||
13 |
|
1 |
|
|
|||||
14 |
. «Ой три шляхи широкії». . Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. ТЛ: філософська лірика.
|
1 |
|
|
|||||
15 |
«Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми автора про власну долю, долю України
|
1 |
|
Напам’ять 1 поезія на вибір |
|||||
16 |
ПЧ №2. Т.Шевченко «Кобзар»
|
1 |
|
|
|||||
17 |
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати…» |
1 |
|
Напам’ять |
|||||
18 |
Леся УКРАЇНКА. «Давня весна» Тема гармонійного єднання людини з природою.
|
1 |
|
|
|||||
19 |
Леся УКРАЇНКА. «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності |
1 |
|
|
|||||
20 |
РМ №2. Порівняльна характеристика образів Поета і Бертольда(письмово) |
1 |
|
|
|||||
21 |
«Любіть Україну!»
Т.Л. громадянська лірика, інтимна лірика, пейзажна лірика |
1 |
|
Напам’ять |
|||||
22 |
В.Сосюра «Васильки» зразок інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»)
|
1 |
|
|
|||||
23 |
Контрольна робота №2 (Твір за темами: «Поема "Давня казка" як поетичний маніфест Лесі Українки»,
|
1 |
|
|
|||||
Світ української поезії
|
|||||||||
24 |
Аналіз контрольної роботи. Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд». Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом. Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»).
|
1 |
|
|
|||||
25 |
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…») Т.Л. Вільний вірш, верлібр. |
1 |
|
|
|||||
26 |
Василь Голобородько. «Наша мова», «Теплі слова»
Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок.
|
1 |
|
|
|||||
27 |
ЛРК Харків мистецький. М.Возіянов. В.Кулик. С.Сапеляк. Н.Супруненко.А.Перерва |
1 |
|
|
|||||
28 |
Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст..) (на вибір). Розмаїття сучасної лірики. І.Малкович («З янголом на плечі», «З нічних молитов»).
|
1 |
|
Напам’ять 1 вірш на вибір |
|||||
29 |
Г.Кирпа («Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…») Глибоке бачення проблем національної культури
|
1 |
|
|
|||||
30 |
І. Павлюк («Дівчинка», «Вертатись пізно», «Асоціації») |
1 |
|
|
|||||
31 |
Контрольна робота №3
|
1 |
|
|
|||||
32 |
ЛРК Станіслав Шумицький – поет, журналіст. Аналіз контрольної роботи. |
1 |
|
|
|||||
ІІ семестр Національна драма. З української прози
|
|||||||||
34 |
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга. Трагікомедія «Сто тисяч» класичний взірець українського «театру корифеїв»
ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
1 |
|
|
|||||
35 |
Проблема влади грошей у трагікомедії «Сто тисяч» |
1 |
|
|
|||||
36 |
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи у трагікомедії «Сто тисяч» |
1 |
|
|
|||||
37 |
Засоби сатиричного змалювання у трагікомедії «Сто тисяч»
|
1 |
|
|
|||||
38 |
РМ №3 Комедія Карпенка-Карого «Сто тисяч» і «вічна» тема влади грошей над людино (письмово). |
1 |
|
|
|||||
39 |
ПЧ №3. Володимир Арєнєв. «Порох із драконових кісток». |
1 |
|
|
|||||
40 |
|
1 |
|
|
|||||
41 |
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною. |
1 |
|
|
|||||
42 |
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв |
1 |
|
|
|||||
43 |
Час і вічність у повісті «Дорогою ціною», символічні образи.
|
1 |
|
|
|||||
44 |
Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії у повісті «Дорогою ціною».
|
1 |
|
|
|||||
45 |
Контрольна робота . Твір ( Відображення волелюбності трудового народу в оповіданні М.Коцюбинського «Дорогою ціною»,
|
1 |
|
|
|||||
З української прози
|
|||||||||
46 |
Аналіз контрольної роботи. Олександр Довженко Видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світової війни. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття. |
1 |
|
|
|||||
47 |
Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів. |
1 |
|
|
|||||
48 |
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. |
1 |
|
|
|||||
49 |
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. |
1 |
|
|
|||||
50 |
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути» «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті |
1 |
|
|
|||||
51 |
Проблема особистості в сучасному світі у повісті «Шпага Славка Беркути». |
1 |
|
|
|||||
52 |
Особливості композиції твору Ніни Бічуя «Шпага Славка Беркути»
|
1 |
|
|
|||||
53 |
РМ №4 Дискусія про труднощі дорослішання, осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків. |
1 |
|
|
|||||
54 |
Володимир Дрозд. “Білий кінь Шептало”.
|
1 |
|
|
|||||
55 |
Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення.у творі “Білий кінь Шептало”
|
1 |
|
|
|||||
56 |
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». |
1 |
|
|
|||||
57 |
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин.
|
1 |
|
|
|||||
58
|
Проблематика твору:роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви у творі Ю. Винничука «Місце для дракона».
|
1 |
|
|
|||||
59 |
Контрольна робота №5 |
1 |
|
|
|||||
Український гумор
|
|||||||||
60 |
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» . Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення
|
1 |
|
|
|||||
61 |
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»
Гумористична повість про дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. |
1 |
|
|
|||||
62 |
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» Гумористична повість про дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. |
1 |
|
|
|||||
63 |
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору |
1 |
|
|
|||||
64 |
Контрольна робота №6 |
1 |
|
|
|||||
65 |
ПЧ №4. Олесь Гончар. «Берег любові»
|
1 |
|
|
|||||
66 |
ЛРК Олександр Кибальник – почесний громадянин міста Люботина. Лірика |
1 |
|
|
|||||
67 |
ЛРК Українська письменниця, поетеса Наталя Забіла |
1 |
|
|
|||||
68 |
УРОК-ПІДСУМОК Бесіда про твори, я вкивчалися впродовж року й викли- кали найбільшеу зацікавленість. |
1 |
|
|
|||||
69 |
УРОК-ПІДСУМОК Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викли- кали найбільшу зацікавленість. |
1 |
|
|
|||||
70 |
Література для читання влітку |
|
|
|
|||||
Українська література 8 – А клас
Програма .
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013( зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Укладачі програми: Р.В.Мовчан, К.В.Таранік – Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова
Підручник.
Українська література . 8 клас. О.М.Авраменко.- Київ: Грамота, 2016
70 год.на рік (за програмою)
2 год.на тиждень
РМ – 4 год. ЛРК-4. ПЧ – 4год. Контрольні роботи – 6.