Підсумкова контрольна з мови для 11 класу

Про матеріал
Контрольна робота містить завдання закритого типу, що охоплюють всі мовні теми, а також завдання на відповідність та завдання відкритого типу. Всього 22 завдання, 2 варіанти.
Перегляд файлу

 

Варіант № 1

1. Вкажіть, у якому рядку буква Я позначає два звуки в усіх словах:

А навчання, суддя, рясно, щастя, з’ясувати;

Б ясність, якість, агітація, ягідка, трав’яний;

В порядок, завдання, революція, столиця, яма;

Г рідня, запитання, революція, рояль, селяни.

 

2. Вкажіть, у якому рядку всі слова пишуться з префіксом при -:

А пр…сипати, пр…садибний, пр…шитий, пр…сісти, пр…йти;

Б пр…міський, пр…гарний, пр…чудово, пр…їхати, пр…лягти;

В пр…буття, пр…тишити, пр…злий, пр…рва, пр…мудрість

Г пр…вокзальний, пр…звище, пр…клеїти, пр…бігти, пр…багато.

 

3. Вкажіть, у якому рядку треба обрати велику літеру в кожному випадку:

А (Д,д)ід (М,м)ороз, (І,і)ванків зошит, місто (Б,б)іла (Ц,ц)ерква, (Х,х)арківський (Н,н)аціональний університет;

Б (М,м)арійчині вишиванки, (Ч,ч)ервона (Ш,ш)апочка, село (Н,н)ові (С,с)анжари, (Н,н))ародний артист України;

В собака (Б,б)ілий (Б,б)ім (Ч,ч)орне (В,в)ухо, (І,і)горів дім, (М,м)іністерство (Ф,ф)інансів України, вулиця (Я,я)рославів (В,в)ал;

Г (Г,г)олова (В,в)ерховної (Р,р)ади України, князь (Я,я)рослав (М,м)удрий, (Ш,ш)евченкові поезії, місто (Г,г)ола (П,п)ристань.

 

4. Вкажіть, у якому рядку не пишеться ь в усіх словах:

А ласун...чик, дівчин...ці, селян..ський, у хатин...ці;

Б мізин...чик, нен…чин, дівчинон...ці, на сторін...ці;

В камін...чик, прип'ят...ський, стеблин...ці, на калинон...ці;

Г корін...чик, брин...чати, бджіл...ці, цвірін...кати.

 

5. Вкажіть, у якому рядку на місці пропуску пишеться -ц- в усіх словах:

А тка...тво, студен...тво, калі...тво;

Б молоде...тво, бага...тво, робітни...тво;

В коза...тво, керівни...тво, будівни…тво;

Г бджільни...тво, бра...тво, купе...тво.

 

6. Вкажіть, у якому рядку кожне із складних слів пишеться через дефіс:

А (південно)східний, (м'ясо)молочний, (мовно)літературний.

Б (науково)дослідний, (сіро)голубий, (вище)викладений;

В (сільсько)господарський, (жовто)блакитний, (історико)культурний;

Г (кисло)солодкий, (синьо)фіолетовий, (електро)технічний;

 

7. Вкажіть речення, в якому є вставне слово:

А Одержавши ваші пропозиції, ми хотіли б висловити кілька зауважень;

Б Порадь мені, Зірнице-мати, де мені ради шукати (Леся Українка);

В День весняний, кажуть, цілий рік годує;

 Г Спасибі ж, любий побратиме, за китицю цілющих слів.

8. Вкажіть, у якому рядку допущено помилку при творенні прикметника:


А Сиваш – сиваський;

Б Норвегія – норвезький;

В Гаага – гаазький;

Г Золотоноша – золотонішський.

 


 

9. Вкажіть, у якому рядку неправильно витлумачено значення слова:

А письменність — система графічних знаків, уживаних для писання в якій-небудь мові;

Б інцидент — пригода, подія, випадок (звичайно неприємний);

В ліміт — гранична норма, в межах якої дозволяється користуватися чим-небудь, використовувати щось;

Д гонорар — грошова винагорода авторам праць з науки, літератури, мистецтва, яка видається за договором.

 

10. Вкажіть, у якому рядку подано синонім до слова дорога:


А смуга;

Б шлях;

В вулиця;

Г узвіз;


 

11. Вкажіть, у якому рядку є спонукальне речення:

А Ми пропонуємо вам значно вигідніші умови.

Б Де ми тільки не побували!

В Приймайте ці краплі двічі на день.

Г Мені так хочеться з вами зустрітися!

 

12. Яка схема відповідає реченню?  «Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося,— не багацько нас є»,— говориться в народній пісні.


А А: «П (?!)».

Б «П»,— а.

В «П (?!)» — а.

Г «П»,— а,— «П».


 

13. Вкажіть, у якому рядку між частинами складносурядного речення треба поставити тире:

А Село в снігах і стежка ані руш;

Б І знову тиша і блукають луни.

В По вулиці біжать незрячі то вітру хвиля снігова;

Г Тінь чорна стрімко падає униз і злітає вгору;

14. Позначте відповідність між реченням та його характеристикою.

Односкладне речення

Приклади

1 Означено-особове

А З гармат по горобцях не стріляють

2 Неозначено-особове

Б Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось

3 Узагальнено-особове

В Замело туманами, зарясніло мрякою

 

4 Безособове

Г Буду хлібом і цвітом ділитись, відчиняти ворота гінцям

 

 

15. Позначте відповідність між відмінком та іменниковою словоформою.

1 родовий

А Вивчали місцевість

2 давальний

Б Допомогли учневі

3 знахідний

В Рекомендації лікаря

4 орудний

Г Порадилися з людьми

 

 

 

 

Відновіть пропущений компонент у твердженні.

16. Розділ мовознавства, що вивчає стилі мовлення – це ….

17. Якщо друга частина безсполучникового речення  розкриває зміст першої, то між ними ставиться …..

18. Слова з різним написанням, але схожим лексичним значенням - …

 

 Завдання 21-23  мають по шість варіантів відповіді, серед яких три правильних варіанти. Виберіть їх.

 

19. Визначте складнопідрядні речення:

А Не видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих, то блакитних

Б Щасливий я, що народився на твоєму березі…

В Повій, вітре, на Вкраїну, де покинув я дівчину.

Г В моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні.

Д Десь на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли й галасували діти.

Е Людина відчуває свою слабкість тоді, коли її покидають надії

 

20. Укажіть рядки, де допущено помилки в написанні частки не зі словами:

А не забаром, ще неприйняті закони, неголосно, недруг;

Б недолік, невиконавши, недобачати, нехтувати;

В невиконувати, не дотримуючись, не відповівши, несміливий;

Г незчутися, незліченний, зовсім не страшний, не знаючи;

Д неполиті грядки, нестямний, немовбито, лист не написаний;

Е досі не виконане, недолюблювати, не стямившись, недоведена теорема.

 

21. Запишіть слова відповідно до орфографічних норм.

     Св…ятковий, Мек…а, мадон…а, уман…ський, през…нтація, суд…я, л..єш, близ…кість, торф…яний, інтер…єр, рибал…ці, п..нал.

 

22. Поставте розділові знаки у реченні. Виконайте синтаксичний розбір речення.

      Проходячи мимо горобини що стояла поміж розлогих вільх і білокрилих беріз не можна було втриматись від того щоб не поглянути на її радісну поставу. (Є.Гуцало)

 

 

 

 

 

Варіант № 2

1. Вкажіть, у якому рядку буква Ю позначає два звуки в усіх словах:

А бюро, юнацтво, читають, ілюзія, бюрократ;

Б пюре, сюрприз, юнга, калюжа, виблискують;

В юність, сміються, юшка, різьбою, подорожують;

Г дзюдо, кювет, з’ясовують, пояснювати, слюсар.

 

2. Вкажіть, у якому рядку префікс пре- слід використати в усіх словах:

А пр…красний, пр…крашений, пр…старкуватий, пр…старий;

Б пр…гарний, пр…добрий, пр…варений, пр…торканий;

В пр…хороший, пр…старий, пр…ніжний, пр…славний;

Г пр…своєний, пр…горілий, пр…горіти, пр…кручений.

 

3. Вкажіть, у якому рядку на місці пропуску пишеться і в кожному слові:

А нач...пляти, бдж...лка, щ...риця, нег...дник;

Б щ...тка, зач...ска, вч…нок, х...трість;

В ч...плятися, щ...льний, ч...малий, к...лочок;

Г надвеч...р'я, оч...кування, ущ...льнений, г...лка.

 

4. Вкажіть, у якому рядку на місці пропуску пишеться ь у кожному слові:

А носит...ся, доведет...ся, засмієш...ся, колосит...ся;

Б шепчет...ся, робит...ся, цілуєт...ся, готуєш...ся;

В вітаєт...ся, пишет...ся, пишаєт...ся, стараєш...ся;

Г складаєт…ся, будуєт...ся, вертают..ся, прикрашают…ся.

 

5. Вкажіть, у якому рядку спрощення позначається на письмі в кожному слові:

А корис...ний, ус…ний, щас...ливий, контрас...ний;

Б швидкіс...ний, радіс...ний, облас...ний, чес…ний;

В зліс...ний, кількіс...ний, пес...ливий, хвас…ливий;

Г піс...ний, якіс…ний, зап'яс...ний, віс...ник.

 

6. Вкажіть, у якому рядку правильно утворені всі іменники за допомогою суфікса       -ин(а):

А Київщина, Словаччина, Сумщина, Донетчина;

Б Німеччина, Дрогобитчина, батьківщина, вояччина;

В Полтавщина, Одесщина, Хмельниччина, Львівщина;

Г Вінниччина, Туречинна, кріпаччина, Тернопільщина.

 

7. Вкажіть, у якому рядку всі складні слова пишуться разом:

А день/у/день, народно/пісенний, смугло/лиций;

Б ультра/звук, івано/франківський, відео/телефон;

В біло/сніжний, низько/рослий, тихо/плинний;

Г суспільно/корисний, віце/ректор, теле/глядацький.

 

8. Вкажіть рядок з  неправильним твердженням:

А Корінь слова – це спільна частина споріднених слів;

Б Закінчення – це значуща частина слова, яка знаходиться переважно в кінці слова і служить для зміни форми;

В Основа слова – це частина слова без закінчення;

Г Суфікс – це морфема, що стоїть перед коренем і служить для творення нових слів.

 

9. Вкажіть, якими лексичними одиницями є слова заїзд – з’їзд, зброя – збруя?

А синонімами;

Б антонімами;

В паронімами;

Г омонімами.

 

10. Вкажіть, у якому рядку всі слова виступають іменниками:

А душа, фантастика, зелень, позеленілий;

Б падолист, бруківка, холоднеча, склад;

В камертон, холоднішає, дія, збирання;

Г клопіт, модерн, темп, сумно.

 

11. Визначте, яке з речень ілюструє правило вживання двокрапки після узагальнювального слова перед однорідними.

А Лаврін не поганяв волів: він забув і про воли, і про мішки й тільки дивився на Мелашку .

Б Його все гніває, все дратує: і той Савченко з вічними жартами, й та небажана філоксера.

В Дивлюся: так буцім сова летить лугами, берегами та нетрями, та глибокими ярами, та широкими степами, та байраками.

Г Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, неначе від жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів.

 

12. Вкажіть речення, в якому є звертання:

А Обернувся я на хати – нема в мене хати (Т. Шевченко);

Б Прощай, синє море, безкрає, просторе (Леся Українка);

В Ой, летіла зозуленька все вгору та вгору (Нар. творчість);

Г Хай розкаже, що вивчає, прибиваючись, трава (О. Гончар).

 

13. Вкажіть, у якому рядку є складнопідрядне речення:

А  Місяць схиляється на захід, золотіє, втрачає чітку металевість контурів (З. Тулуб);

Б У неділю рано, як сонечко грало, виряджала мати дочку в чужу стороночку (Народна творчість);

В Минулеє вмерло, і вмерли гучні ті згадки про долю криваву (Б. Грінченко);

Г  Коло хати у садку темніли купи вишень і стриміли здорові дикі груші (І. Нечуй-Левицький).

 

 

 

 

14. Установіть відповідність між числівниками та їхніми відмінками.

1

називний

А

вісімдесяти трьох

2

родовий

Б

вісімдесятьом трьом

3

давальний

В

вісімдесят три

4

орудний

Г

вісімдесятьма трьома

 

 

 

 

15. Встановіть відповідність між реченням та його видом.

           Вид речення                                                           Речення

1 Ускладнене речення

А Вночі несподівано подув північний вітер, небо скоро затяглося хмарами (М. Коцюбинський)

2 Складносурядне речення

Б Лиш де-де з вікон блимає світло, що ледве мерехтить за сніговим серпанком (І.Франко)

3 Складнопідрядне речення

В В небі жайворонки в’ються, заливаються, сміються…(О.Олесь)

4 Складне безсполучникове речення

Г За селом шелестіли хліба і пахло полином (А. Головко)

 

 Відновіть пропущений компонент у твердженні

16. … - це слова, що мають чітко окреслене значення і вживаються у  різних галузях  науки, техніки, мистецтва.

17. Якщо друга частина безсполучникового речення вказує на наслідок того, про що говориться у першій, то між ними ставиться…

18. Наука про засоби впливу на аудиторію, мистецтво красномовства – це …

Завдання 21-23  мають по шість варіантів відповіді, серед яких три правильних варіанти. Виберіть їх.

19. Визначте речення, в яких відокремлена обставина (дієприслівник чи дієприслівниковий зворот) не виділена розділовими знаками.

А Гуркіт канонади ревів не перестаючи ні на мить (В. Сосюра).

Б Вбігла Гафійка сквапно ховаючи щось за пазуху (М. Коцюбинський).

В Не кинувши у глиб надійний якір пливу й пливу повз береги краси Б.Мельничук.

Г А як насупляться брови сердито та під ними хмурий погляд блисне, то аж холодно у душі (В. Мова).

Д Ад’ютант мав феноменальну пам’ять і виключну хоробрість (Г. Тютюнник).

Е Наче з вентилятора, війнуло звідти на бійців тяжким перегорілим повітрям, немов видихнутим з єдиних людських легенів (О. Гончар).

 

20. У яких реченнях між частинами слід ставити тире (розділові знаки не розставлено)

А Він вважав себе багатим є молодість є сила є нестерпне  бажання працювати (С. Скляренко).

Б Помажу мов медком солодше буде з’їсти (Л. Глібов).

В І досі сниться під горою між вербами та над водою біленька хаточка стоїть (Т. Шевченко).

Г Гаї шумлять я слухаю (П. Тичина).

Д Народ хвилюється і це моя вина (О. Довженко).

Е Фіалки на столі прив’яли, а небо квітне у вікні (М. Рильський).

 

21. Запишіть прислівники, прислівникові сполуки через дефіс, разом або окремо.

Рано/вранці, раз/у/раз, пліч/о/пліч, вряди/годи, до/волі, в/літку, в/гору, де/не/де, без/смаку, на/весні, будь/коли, казна/звідки.

 

22. Поставте розділові знаки у реченні. Виконайте синтаксичний розбір речення.

Страшні слова коли вони мовчать коли вони зненацька причаїлись коли не знаєш з чого їх почать бо всі слова були уже чиїмись. (Л.Костенко)

 

docx
Додано
11 січня 2022
Переглядів
4163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку