із зарубіжної літератури у 5 класі
Варіант 1
Початковий рівень (0,5 б.)
1. Укажіть, що називають фольклором:
А усну народну творчість;
Б твори письменників, перекладені українською мовою.
В твори письменників, написані різними мовами.
2. Як шакал, персонаж народної казки «Фарбований шакал», пояснив звірям синій колір свого хутра?
А Розказав, як потрапив у діжу з фарбою.
Б Вигадав історію про те, як він потрапив на небо і там забруднився небесною фарбою.
В Вигадав, що його щойно створив Брахман і оголосив його раджею над усіма тваринами.
3. Укажіть назву казки, у якій головний герой зрадив свою матір.
А «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»
Б «Соловейко»
В «Хлопчик-Зірка»
4. Що принесли з собою Том і Гекльберрі, коли вночі прийшли на цвинтар?
А зброю
Б дохлого кота
В мертву воду
5. Укажіть, кому з персонажів твору «Аліса в Країні Див» належать ці слова: «Ой лишенько, лишенько, як я забарився?»
А Алісі
Б Королеві
В Білому Кролику
6. Що робили члени родини Мумі-троля взимку?
А полювали
Б спали
В писали мемуари
Середній рівень (1 б.)
7. Авторський художній твір з вигаданим сюжетом, у якому наявні чарівні, фантастичні елементи – це …
8. Назвіть предмет, завдяки якому виникла «гра в радість» в повісті «Полліанна».
9. З якою метою містер Вонка запросив дітей, власників золотих квитків, відвідати фабрику?
Достатній рівень (1,5 б.)
10. Що вказувало на те, що Хлопчик-Зірка шляхетного походження?
11. Чому друзі для проведення експерименту вибрали Мурашиного Лева? («Капелюх чарівника»).
Високий рівень (3 б.)
12. (Дайте відповідь на одне із запитань)
А Напишіть листа пасербиці з казки «Пані Метелиця», висловивши своє ставлення до неї.
Б Поміркуйте, чому до Хлопчика-Зірки повернулася врода?
В Розкажіть, чим приваблює вас повість-казка «Аліса в Країні Див»?
із зарубіжної літератури у 5 класі
Варіант 2
Початковий рівень (0,5 б.)
1. Укажіть, які з указаних художніх творів, є фольклорними:
А повість
Б оповідання
В прислів’я, приказки
2. Які чарівні властивості мав пензлик героя казки «Пензлик Маляна»?
А Міг літати і переносити свого господаря в далекі країни.
Б Міг робити господаря пензлика невидимим.
В Речі, намальовані цим пензликом, ставали справжніми.
3. Укажіть, якому казковому персонажу з казки «Соловейко» належать ці слова:«— Я бачив сльози на очах імператора, це мій найкращий скарб. Я вже досить нагороджений!»
А державному урядовцю
Б солов’ю
В богдихану
4. Коли Полліанна вперше побачила свою тітку?
А На вокзалі, коли міс Поллі приїхала її зустрічати.
Б На весіллі міс Поллі.
В У вітальні, коли разом із Ненсі приїхала з вокзалу до маєтку.
5. Миша розсердилася на Алісу, адже та:
А смикнула її за хвостик
Б насміхалася над нею
В згадувала свою кішку Діну
6. Власником шоколадної фабрики у творі «Чарлі і шоколадна фабрика» був:
А Августус Ґлуп
Б Віллі Вонка
В Майк Тіві
Середній рівень (1 б.)
7. Різке протиставлення героїв, ситуацій, характерів, душевних або природних станів – це …
8. Чому Том і Гек почували себе боягузами та зрадниками?
9. Коли герої твору Туве Янсон здогадалися, що капелюх чарівний?
Достатній рівень (1,5 б.)
10. Приведіть приклади фантастики з твору Л.Керролла «Аліса в Країні Див».
11. Що трапилося з ватажком вовчої зграї Лобо, коли він втратив свою подругу Бланку?
Високий рівень (3 б.)
12. (Дайте відповідь на одне із запитань)
А Розкажіть, як «гра в радість» допомагала Полліанні долати всі випробування та змінювати своїх близьких на краще?
Б Поміркуйте, чому саме хлопчику Чарлі містер Вонка вирішив подарувати фабрику?
В У чому полягає секрет популярності повісті «Пригоди Тома Сойєра» та її головного героя?