З досвіду використання завдань із QR- кодами на уроках зарубіжної літератури (на прикладі вивчення японської народної казки “Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик”)
Гаджет на занятті: з досвіду використання завдань із QR- кодами на уроках зарубіжної літератури. Підготувала Назарчук Ольга Іванівна – вчительзарубіжної літератури Залужанської ЗОШ І – ІІІ ст. Збаразької міської ради Тернопільської області
Номер слайду 2
Подорож Країною Вранішнього. Сонця(Японська народна казка“Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик”. Відображення любові до праці, кмітливості,сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит)
Номер слайду 3
Перегляньте відео «Райська природа Японії». Дайте відповіді на запитання. Чи сподобався вам відеофільм?Які емоції та почуття у вас викликали краєвиди Японії? Назвіть їх. (Захоплення, радість, піднесення, спокій, умиротворення, замилування …)Що найбільше вразило?Які кольори переважають у відео? Як ви гадаєте, чому саме такі?Які прикметники ви б дібрали (після перегляду відеофільму) до слова «Японія»? (Чарівна, фантастична, неймовірна, красива, чаруюча, вражаюча, мальовнича, казкова, таємнича…)
Номер слайду 4
О, Країно! Далека й така таємнича. Де сонце щодня виринає з пітьми;Де сакура квітне поблизу гір мальовничих,Сьогодні до тебе звертаємось ми.І не просто звертаємося, а здійснимо захопливу подорож Країною Вранішнього Сонця, спробуємо доторкнутись до її неповторної та унікальної культури. Перегляньте відеофільм «Країна висхідного сонця» та створіть асоціативне гроно (кущ) до слова «Японія». (Кімоно, сакура, Фудзіяма, чайна церемонія, мистецтво орігамі, бонсай, театр «кабукі», каліграфія, декоративні сади, дзю-до, сумо тощо)
Номер слайду 5
Ознайомтесь із поданим матеріалом та дайте відповіді на запитання (Вступне слово Івана Дзюби до книжки «Японські народні казки»)Чим вражають читачів японські народні казки? Чим це зумовлено?Хто є персонажами японських народних казок? Чи можемо ми їх зустріти в українських народних казках? Чому?Назвіть популярні сюжети японських народних казок. Яка японська казка своїм сюжетом і будовою нагадує українську казку про кривеньку качечку?
Номер слайду 6
Прослухайте різні варіанти японської народної казки “Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик”. Яка історія вам більше припала до душі? Свою думку обгрунтуйте.
Номер слайду 7
Перегляньте японський мультфільм “Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» (мовою оригіналу) Чи сподобався вам мультфільм?Які емоції ви відчували під час перегляду?Чи таким ви уявляли головного героя казки?Чи виникло у вас бажання вивчити японську мову?
Номер слайду 8
Перегляньте ілюстрації до казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Які епізоди казки на них відображені?Перекажіть уривок казки за обраною ілюстрацією. Намалюйте власну ілюстрацію до казки.
Номер слайду 9
Перевір себе. Увійдіть за посиланням та виконайте завдання (Заповніть таблицю «Характеристика головного героя казки»)
Номер слайду 10
Самостійна робота (можна запропонувати виконати це завдання лише окремим учням)Увійдіть за посиланням та виконайте завдання (Літературний диктант чи тести за казкою)
Номер слайду 11
Спробуй оцінити роботу перекладача Ми маємо можливість читати найкращі здобутки світової літератури завдяки натхненній праці перекладачів. Автором перекладів японських народних казок є Іван Дзюба. Чи помітив ти, що перекладач дібрав українські фразеологізми для відтворення змісту? Поясни їх значення і прокоментуй, з якою метою це зробив перекладач? Як зіницю ока Вибитися в люди Припав до серця Світ за очі Накивав п’ятами Якщо це завдання зробити самостійно важко, скористайтесь підказкою(Список фразеологізмів української мови)
Номер слайду 12
Хочу знати більше. Увійдіть за посиланням та виконайте завдання на с. 7-8(Практичний посібник творчих завдань зі світової літератури для 5 класу Олени Рижко)або. Увійдіть за посиланням та виконайте завдання на с. 7-8(Робочий зошит зі світової літератури для 5 класу О. М. Ніколенко)