Підсумкова робота з «Досліджуємо історію і суспільство» (5 клас) за І семестр.
Перша група результатів: Орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ. (12 балів)
Наука про історичні події в їх часовій послідовності, що вивчає способи обчислення історичного часу це:
А)етнографія; б) археологія; в)хронологія
А) 2024 рік-
Б) 348 рік-
В) ХІ ст.-
Намалюй стрічку часу, познач на ній дані та розв’яжи історичну задачу.
Княгиня Ольга увійшла в історію як єдина жінка-правителька Русі-України. Вона почала володарювати 945 р. після загибелі свого чоловіка князя Ігоря. Скільки років пройшло від того часу і до сьогодення?
Які бувають карти? Що зображують на історичних картах? 2. Що називають легендою історичної карти? 3. Чим відрізняються історичні карти від географічних?
Поясни терміни «історичний період», «історична подія»
Друга група результатів: Працюємо з інформацією історичного та суспільнозначного змісту (12 балів)
Уяви себе дослідником/дослідницею історії. Проаналізуй текст, послідовно відповідаючи на запитання, подані у схемі.
Причини події,
явища, процесу
Чому це відбулося
Подія, явище, процес
Що, де, коли, з ким
і як відбулося?
Наслідки події, явища, процесу
Яким є результат того, що сталося?
Які зміни у житті людей відбулися?
Каравела У XV ст. в Європі активно розвивалася морська торгівля, тож у мореплавців і купців зростав попит на маневрені, швидкісні кораблі. У цей час одним із найбільш популярних кораблів стала каравела. Завдяки особливій системі вітрил спростилося управління судном, яке до того ж могло рухатися проти вітру. Правильному курсу каравел сприяли нові карти, удосконалені компаси і астролябії — пристрої для орієнтування у відкритому морі. Легка каравела давала змогу відкривати нові землі. Розповіді про такі судна швидко поширювалися завдяки нещодавно винайденому книгодрукуванню і сприяли розвитку історії, географії, етнографії, літератури і мистецтва
Третя група результатів: Виявляємо здатність до співпраці і громадянську позицію (12 балів)
Досліди історичного діяча (за власним вибором), за поданим алгоритмом:
1) Про кого йдеться?
2) Коли і в якій країни жив історичний діяч/діячка?
3) Про які його/її риси характеру та погляди відомо?
4) Із чим пов’язана основна діяльність цієї історичної особи? До яких
історичних подій вона причетна?
5) Які вчинки і дії цієї особи стали тобі відомі?
Як сьогодні вшановують пам’ять про видатних людей (підказка: візьми до уваги топоніміку, пам’ятники, фільми тощо)?
4 Запитання (4 бали):
Що найбільше тобі запам’яталось з вивченого та як би ти оцінив/оцінила свою роботу на уроках в І семестрі?