Підсумкова робота "Досліджуємо історію і суспільство" для 5 класу відповідно Груп Результатів за І семестр.

Про матеріал
Підсумкова робота за І семестр для учнів 5 класу відповідно Груп Результатів. Навчальний предмет "Досліджуємо історію і суспільство". Модельна програма О.Пометун, Ю.Малієнко, Т. Ремех
Перегляд файлу

 


Підсумкова робота з «Досліджуємо історію і суспільство» (5 клас) за І семестр.


Перша група результатів: Орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ. (12 балів)

  1. Запитання з вибором (1 бал):

Наука про історичні події в їх часовій послідовності, що вивчає способи обчислення історичного часу це:

А)етнографія; б) археологія; в)хронологія

  1. Відкрите запитання (3 бали):
    • Переведіть рік в століття, а в столітті напишіть рік, який може до нього відноситись:

А) 2024 рік-

Б) 348 рік-

В) ХІ ст.-

  1. Запитання   (3 бали):

Намалюй стрічку часу, познач на ній дані та розв’яжи історичну задачу.

Княгиня Ольга увійшла в історію як єдина жінка-правителька Русі-України. Вона почала володарювати 945 р. після загибелі свого чоловіка князя Ігоря. Скільки років пройшло від того часу і до сьогодення?

  1. Запитання (3 бали):

 

 Які бувають карти? Що зображують на історичних картах? 2. Що називають легендою історичної карти? 3. Чим відрізняються історичні карти від географічних?

 

  1. Запитання (2 бали):

 

Поясни терміни «історичний період»,  «історична подія»


Друга група результатів: Працюємо з інформацією історичного та суспільнозначного змісту (12 балів)

  1. Відкрите запитання  (2 бали):
    • Назвіть допоміжні історичні науки.
  2. Відкрите запитання (4 бали):
    • Поясніть термін «історичне джерело». Назвіть види історичних джерел. Поясніть, чим відрізняється «первинне» історичне джерело від «вторинного»
  3. Запитання з вибором (1 бали):
    • Як зберігають інформацію про минуле в музеях?
      • а) Лише у вигляді текстів
      • б) Через експонати та виставки
      • в) Тільки в цифровому форматі
      • г) Лише в книгах
  4. Відкрите запитання (2 бали):
    • Яким чином музеї та архіви допомагають людям вивчати історію?
  5. Практичне завдання ( 3 бали)

 

Уяви себе дослідником/дослідницею історії. Проаналізуй текст, послідовно відповідаючи на запитання, подані у схемі.

Причини події,

явища, процесу                             

Чому це відбулося

 

Подія, явище, процес                  

Що, де, коли, з ким

і як відбулося?  

 

 

    Наслідки події, явища, процесу

Яким є результат того, що сталося?

Які зміни у житті людей відбулися?                   

 

 

 Каравела У XV ст. в Європі активно розвивалася морська торгівля, тож у мореплавців і купців зростав попит на маневрені, швидкісні кораблі. У цей час одним із найбільш популярних кораблів стала каравела. Завдяки особливій системі вітрил спростилося управління судном, яке до того ж могло рухатися проти вітру. Правильному курсу каравел сприяли нові карти, удосконалені компаси і астролябії — пристрої для орієнтування у відкритому морі. Легка каравела давала змогу відкривати нові землі. Розповіді про такі судна швидко поширювалися завдяки нещодавно винайденому книгодрукуванню і сприяли розвитку історії, географії, етнографії, літератури і мистецтва


Третя група результатів: Виявляємо здатність до співпраці і громадянську позицію (12 балів)

  1. Запитання (1 бал):
    • Назвіть відомих вам істориків.
  2.  Завдання (5 балів):

Досліди історичного діяча (за власним вибором), за поданим алгоритмом:

1) Про кого йдеться?

2) Коли і в якій країни жив історичний діяч/діячка?

3) Про які його/її риси характеру та погляди відомо?

4) Із чим пов’язана основна діяльність цієї історичної особи? До яких

історичних подій вона причетна?

5) Які вчинки і дії цієї особи стали тобі відомі?

  • 6) Яким є твоє ставлення до цієї історичної особи?

 

  1. Відкрите запитання (4 бали):

Як сьогодні вшановують пам’ять про видатних людей (підказка: візьми до уваги топоніміку, пам’ятники, фільми тощо)?

 

4  Запитання (4 бали):

Що найбільше тобі запам’яталось з вивченого та як би ти оцінив/оцінила свою роботу на уроках в І семестрі?


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лихацький Андрій
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 грудня
Переглядів
1067
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку