Тема інтегрованого заняття « РОДИННЕ ДЕРЕВО ЧАРІВНОГО ЯЄЧКА»
Ознайомлення з навколишнім світом.
Мета : систематизувати знання дітей про яйце ( як джерело життя , як іграшку , як символ свята , як казковий елемент ); розвивати мислення, пізнавальний інтерес ; виховувати бажання надавати допомогу тому хто її потребує .
Математика
Мета : закріпити знання про геометричні фігури , уміння їх рахувати ; розвивати пам’ять , логічне мислення ; виховувати інтерес до гри " Колумбове яйце ".
Розвиток мовлення
Мета:продовжувати вчити узгоджувати іменники з прикметниками ; розвивати зв’язне мовлення ; виховувати вміння спілкуватися , слухати один одного .
Природознавство
Мета : закріпити знання дітей про перелітних та зимуючих пташок ; розвивати увагу, спостережливість ; виховувати прагнення бути обачними в природі .
Обладнання : ілюстрації із зображенням різних за змістом яєць , яйце Кокознайко ", яйця - писанки ; гра " Колумбове яйце " , картки з геометричними фігурами , олівці , родинне дерево дітей .
Хід заняття
1.Діти , давайте привітаємось з гостями !
Доброго ранку вам !
Веселіше стало нам !
Бо у групі всі ми друзі
Посмішки даруєм вам !
Так діти всі ми з вами не лише друзі , а навіть , як одна сім'я , бо ми вже з вами разом аж 3 роки ! І я для вас приготувала сюрприз !
( Відкривається завіса )
Діти , це родинне дерево нашої групи . Впізнали себе ? Хто зліва хто справа ? т.д.
2. Вкочується мішечок . Ой що до нас закотилось ? Відгадайте !
Так це ж Кокознайко ! Що ж він хоче ? Він хоче щоб ми йому зробили родинне дерево ! А ось в кишені в нього цікаві яєчка . Відгадайте з якої казки ці яєчка ? ( "Яйце-райце" , " Про чарівне яйце " , " Царівна-жаба " ). А зараз перевіримо чи знаєте ви ці казки.
Діти підбирають героїв казок . ( Відповідні казкам яєчка вішають на дерево ).
3. В наступній кишені у Кокознайки є ось такі яєчка . Як вони називаються ? ( Писанки ). Кокознайко вам привіз теж писанки. ( картки -писанки).
Діти під чистомовку знаходять свої картки за фото . За лічилкою вихователь визначає хто вішає яєчко на дерево .
4. Наступні яєчка знаходиться в кишені під номером "3". Це яєчка різних пташок і Кокознайко хоче дізнатися яку вони мають назву :
у солов'я - солов'їне ; у лебедя - лебедине ; у шпака - шпачине ; у лелеки - лелече ; у ворони - вороняче ; у горобця - горобине ; у синиці - синиче ; у качки - качине ; у дятла - дятлове ; і т.д.
Хто відгадає загадки , той покладе яєчко в гніздо ! ( У якої пташки найбільше яйце ? Найменше яйце ? Яка пташка підкидає свої яєчка у чуже гніздо ? ).
5. Рухлива гра " Зимуючі та перелітні птахи "
( Зимуючі сидять , перелітні літають )
6. А зараз діти , будемо працювати парами . Візьміть свого товариша за руки і скажіть йому приємні слова . В Кокознайки залишились ще яєчка . Як називається це яйце-конструктор ?
( Колумбове яйце )
Нам потрібно викласти з частин цього яйця ту тваринку або пташку яка може вилупитись із яйця ? Згадайте хто може вилупитись із яйця крім пташок ? ( Черепаха , змія , крокодил , ящірка ) .
Хто перший складе фігуру , той вішаю яйце на дерево .
7. Молодці діти ! Яке гарне дерево ми зробили для Кокознайки ! Яка в нього велика родина . А які ви знаєте прислів'я про родину і дерево ? ( Яке дерево , такі його квіти - які батьки , такі і діти . Людина без сім'ї , що дерево без плодів . Який дуб , такий тин , який батько , такий син . Людина без братів та сестер - самотнє дерево ).
А зараз відгадайте ще одне прислів'я за мнемо-таблицею . ( Дерево тримається корінням , а людина сім'єю ).
Молодці діти ! Ви гарно попрацювали ! Зробили для Кокознайки родинне дерево адже ви всі знаєте , що для людини головне - це його сім'я , міцна родина !