Підсумкове заняття по темі “Однофазний змінний струм”.

Про матеріал
Хід уроку І Організаційна частина. Перевіряю явку учнів і їх готовність до уроку. ІІ Ознайомлення учнів з темою і метою уроку. 1. Знайомство учнів з правилами гри. а) група ділиться на три команди по числу рядів парт. б) кожна команда виділяє по одному добре підготовленому учню в жюрі. в) кожна команда вибирає капітана і назву своєї команди. г) правильна повна відповідь оцінюється одним балом. Неповна відповідь – 0,5 бала. д) кожен учень команди-переможця отримує 11 балів помножених на коефіцієнт трудової участі, учні команди, яка зайняла друге місце отримують 10 балів помножених на коефіцієнт трудової участі, а учні які зайняли третє місце – 9 балів по множене на коефіцієнт трудової участі. е) коефіцієнт трудової участі визначається за таблицею. ж) якщо команда не відповідає на поставлене питання, то це питання передається іншій команді. з) правильні відповіді учнів і зароблені бали фіксуються членами жюрі.
Перегляд файлу

 

Підсумкове заняття по темі “Однофазний змінний струм”.

Основна дидактична мета. Узагальнити і систематизувати знання і уміння учнів по темі “Однофазний змінний струм”, більш глибоко розкрити питання теми.

Виховна і розвиваюча мета. Виховати почуття колективізму, розвинути критичність і логічність мислення.

Метод: ділова гра.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань і вмінь.

Дидактичне забезпечення. Кодограми, динамічні плакати “Резонанс напруг” “Резонанс струмів”, плакати.

 

Хід уроку

 

І Організаційна частина.

 Перевіряю явку учнів і їх готовність до уроку.

ІІ Ознайомлення учнів з темою і метою уроку.

1. Знайомство учнів з правилами гри.

а) група ділиться на три команди по числу рядів парт.

б) кожна команда виділяє по одному добре підготовленому учню в жюрі.

в) кожна команда вибирає капітана і назву своєї команди.

г) правильна повна відповідь оцінюється одним балом. Неповна відповідь – 0,5 бала.

д) кожен учень команди-переможця отримує 11 балів помножених на коефіцієнт трудової участі, учні команди, яка зайняла друге місце отримують 10 балів помножених на коефіцієнт трудової участі, а учні які зайняли третє місце – 9 балів по множене на коефіцієнт трудової участі.

е) коефіцієнт трудової участі визначається слідуючим чином

 

 

 

Правильні відповіді

Коефіцієнт трудової участі

4 і більше

3

2

1

0,5 і менше

1

0,8

0,6

0,5

0,4

 

ж) якщо команда не відповідає на поставлене питання, то це питання передається іншій команді.

з) правильні відповіді учнів і зароблені бали фіксуються членами жюрі.

 

2. Кожна команда готує команді супернику по 5 запитань.

3. В конкурсі капітанів учням видаються карточки-завдання і вони відповідають по екзаменатору.

4. Запитання які підготував викладач (якщо їх задавали учні команд, то їх пропускають).

ІІІ Відповіді на запитання учнів з команд суперників.

ІV Відповіді капітанів.

V Відповіді на запитання викладача.

  1. Який струм називається змінним?
  2. За яким законом змінюється змінний струм?
  3. Що називається періодом?
  4. Що називається частотою?
  5. За якою формулою визначають кутову частоту ω?
  6. Які значення струму, е.р.с., напруги називаються амплітудними?
  7. Які значення струму, е.р.с., напруги називаються діючими?
  8. Який взаємозв‘язок між амплітудними і діючими значеннями струму, е.р.с., напруги?
  9. Які споживачі володіють активним опором?
  10. Як записується закон Ома в колі змінного струму з активним опором?
  11. Чому дорівнює кут зсуву фаз між струмом і напругою в колі змінного струму з активним опором?
  12. Які споживачі володіють індуктивним опором?
  13. Чому дорівнює індуктивний опір котушки?
  14. Як записується закон Ома для кола змінного струму з індуктивним опором?
  15. Чому дорівнює кут зсуву фаз між струмом і напругою і хто кого випереджує в колі змінного струму з індуктивним опором?
  16. В чому проявляється поверхневий ефект?
  17. Які споживачі володіють ємнісним опором?
  18. Чому дорівнює ємнісний опір конденсатора?
  19. Як записується закон Ома для кола змінного струму з ємнісним опором?
  20. Як виглядає векторна діаграма для кола змінного струму з ємнісним опором?
  21. Яке з‘єднання являє собою котушка ввімкнена в коло змінного струму?
  22. Чому дорівнює загальна напруга при послідовному з’єднанні активного і індуктивного опорів?
  23. Чому дорівнює загальний опір при послідовному з‘єднанні активного і індуктивного опорів?
  24. Чому дорівнює загальний струм при послідовному з‘єднанні активного і індуктивного опорів?
  25. Чому дорівнює загальна напруга при послідовному з‘єднанні R, XL, Xc?
  26. Чому дорівнює загальний опір при послідовному з‘єднанні R, XL, Xc?
  27. Чому дорівнює загальний струм при послідовному з‘єднанні R, XL, Xc?
  28. В якому колі і при яких умовах виникає резонанс напруг?
  29. Як веде себе електричне коло при резонансі напруг?
  30. Де використовують резонанс напруг?
  31. В якому колі  і при яких умовах виникає резонанс струму?
  32. Як веде себе коло при резонансі струму?
  33. Які потужності існують в колах змінного струму?
  34. Чому дорівнює активна потужність?
  35. Чому дорівнює реактивна потужність?
  36. Чому дорівнює повна потужність?
  37. В яких одиницях вимірюється активна, реактивна і повна потужність?
  38. Чому дорівнює коефіцієнт потужності (cos φ)?
  39. Яке значення cos φ бажано мати на підприємстві?

VІ Підсумки уроку.

Члени жюрі підраховують бали кожного учня, їх коефіцієнт трудової участі і командне місце.

Оголошується місця команд зайняті в грі і оцінка кожного учня.

VІІ Домашнє завдання.

Звернути увагу на запитання, які складали складність певним учням під час гри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БІЛЕТ №1

 

Запитання

Відповіді

І

Чому дорівнює повна потужність однофазного змінного струму?

1.   S = I·U·cos φ

2.   S = I²·U

3.   S = I·U

4.   S = I·U·sin φ

5.   S = I²·R

ІІ

Чому дорівнює кутова (циклічна) частота?

1.   ω = 3π·f

2.   ω = π·f

3.   ω = 4π·f

4.   ω = π·f / 2

5.   ω = 2 π·f

ІІІ

Як виглядає векторна діаграма кола змінного струму з ємнісним опором?

              I      U

1.

   I      90°

2.

                       U

 U      90°

3.                    I

                     I

                        30°

4.                    U

             U       

                        45°

5.                     I

                    

ІV

                  XL       R    Xc

U

 

XL = 10 Ом

Xc = 2 Ом

R = 6 Ом

U = 100 В

   І –  ?

 

1.   I = 5,5 A

2.   I = 10 A

3.   I = 1 A

4.   I = 20 A

5.   I = 2 A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БІЛЕТ №2

 

Запитання

Відповіді

І

Чому дорівнює реактивна потужність однофазного змінного струму?

1.   Q = I·(XL - Xc)²

2.   Q = I·U·sin φ

3.   Q = I·U

4.   Q = I·U·cos φ

5.   Q = I²·U

ІІ

Чому дорівнює ємнісний опір конденсатора?

1.   Xc = 1/2π·f·С

2.   Xc = 1/2π·f·L

3.   Xc = 2π·f·L

4.   Xc = 4π·f·С

5.   Xc = 2π·f·С

ІІІ

Як виглядає векторна діаграма для кола з індуктивним опором?

             I       U

1.

   I      90°

2.

                      U

 U      90°

3.                    I

                     I

                        30°

4.                    U

             U       

                        45°

5.                    I

ІV

                  XL       R        

U

 

XL = 3 Ом

R = 4 Ом

U = 100 В

   І –  ?

 

1.   I = 11,1 A

2.   I = 4 A

3.   I = 20 A

4.   I = 40 A

5.   I = 2 A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БІЛЕТ №3

 

Запитання

Відповіді

І

Чому дорівнює активна потужність однофазного змінного струму?

1.   P = I·U·cos φ

2.   P = I·U·sin φ

3.   P = I²·U

4.   P = I·U·R

5.   P = I·R²

ІІ

Чому дорівнює індуктивний опір котушки?

1.   XL = 1/2π·f·L

2.   XL = 2π·f·С

3.   XL = 2π·L

4.   XL = 2π·f·L

5.   XL = 2π·f

ІІІ

Як виглядає векторна діаграма кола змінного струму з активним опором?

             I       U

1.

   I      90°

2.

                     U

  U     90°

3.                    I

                     I

                        30°

4.                    U

             U       

                        45°

5.                    I

ІV

                  XL       R        

U

 

XL = 6 Ом

R = 8 Ом

U = 220 В

   І –  ?

 

1.   I = 2,2 A

2.   I = 110 A

3.   I = 15,7 A

4.   I = 6 A

5.   I = 22 A

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Інтегровані уроки
Додано
23 жовтня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку