Підсумкове заняття по темі “Однофазний змінний струм”.
Основна дидактична мета. Узагальнити і систематизувати знання і уміння учнів по темі “Однофазний змінний струм”, більш глибоко розкрити питання теми.
Виховна і розвиваюча мета. Виховати почуття колективізму, розвинути критичність і логічність мислення.
Метод: ділова гра.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань і вмінь.
Дидактичне забезпечення. Кодограми, динамічні плакати “Резонанс напруг” “Резонанс струмів”, плакати.
І Організаційна частина.
Перевіряю явку учнів і їх готовність до уроку.
ІІ Ознайомлення учнів з темою і метою уроку.
1. Знайомство учнів з правилами гри.
а) група ділиться на три команди по числу рядів парт.
б) кожна команда виділяє по одному добре підготовленому учню в жюрі.
в) кожна команда вибирає капітана і назву своєї команди.
г) правильна повна відповідь оцінюється одним балом. Неповна відповідь – 0,5 бала.
д) кожен учень команди-переможця отримує 11 балів помножених на коефіцієнт трудової участі, учні команди, яка зайняла друге місце отримують 10 балів помножених на коефіцієнт трудової участі, а учні які зайняли третє місце – 9 балів по множене на коефіцієнт трудової участі.
е) коефіцієнт трудової участі визначається слідуючим чином
Правильні відповіді |
Коефіцієнт трудової участі |
4 і більше 3 2 1 0,5 і менше |
1 0,8 0,6 0,5 0,4 |
ж) якщо команда не відповідає на поставлене питання, то це питання передається іншій команді.
з) правильні відповіді учнів і зароблені бали фіксуються членами жюрі.
2. Кожна команда готує команді супернику по 5 запитань.
3. В конкурсі капітанів учням видаються карточки-завдання і вони відповідають по екзаменатору.
4. Запитання які підготував викладач (якщо їх задавали учні команд, то їх пропускають).
ІІІ Відповіді на запитання учнів з команд суперників.
ІV Відповіді капітанів.
V Відповіді на запитання викладача.
VІ Підсумки уроку.
Члени жюрі підраховують бали кожного учня, їх коефіцієнт трудової участі і командне місце.
Оголошується місця команд зайняті в грі і оцінка кожного учня.
VІІ Домашнє завдання.
Звернути увагу на запитання, які складали складність певним учням під час гри.
БІЛЕТ №1
№ |
Запитання |
Відповіді |
І |
Чому дорівнює повна потужність однофазного змінного струму? |
1. S = I·U·cos φ 2. S = I²·U 3. S = I·U 4. S = I·U·sin φ 5. S = I²·R |
ІІ |
Чому дорівнює кутова (циклічна) частота? |
1. ω = 3π·f 2. ω = π·f 3. ω = 4π·f 4. ω = π·f / 2 5. ω = 2 π·f |
ІІІ |
Як виглядає векторна діаграма кола змінного струму з ємнісним опором? |
I U 1. I 90° 2. U U 90° 3. I I 30° 4. U U 45° 5. I
|
ІV |
XL R Xc U
XL = 10 Ом Xc = 2 Ом R = 6 Ом U = 100 В І – ?
|
1. I = 5,5 A 2. I = 10 A 3. I = 1 A 4. I = 20 A 5. I = 2 A |
БІЛЕТ №2
№ |
Запитання |
Відповіді |
І |
Чому дорівнює реактивна потужність однофазного змінного струму? |
1. Q = I·(XL - Xc)² 2. Q = I·U·sin φ 3. Q = I·U 4. Q = I·U·cos φ 5. Q = I²·U |
ІІ |
Чому дорівнює ємнісний опір конденсатора? |
1. Xc = 1/2π·f·С 2. Xc = 1/2π·f·L 3. Xc = 2π·f·L 4. Xc = 4π·f·С 5. Xc = 2π·f·С |
ІІІ |
Як виглядає векторна діаграма для кола з індуктивним опором? |
I U 1. I 90° 2. U U 90° 3. I I 30° 4. U U 45° 5. I |
ІV |
XL R U
XL = 3 Ом R = 4 Ом U = 100 В І – ?
|
1. I = 11,1 A 2. I = 4 A 3. I = 20 A 4. I = 40 A 5. I = 2 A |
БІЛЕТ №3
№ |
Запитання |
Відповіді |
І |
Чому дорівнює активна потужність однофазного змінного струму? |
1. P = I·U·cos φ 2. P = I·U·sin φ 3. P = I²·U 4. P = I·U·R 5. P = I·R² |
ІІ |
Чому дорівнює індуктивний опір котушки? |
1. XL = 1/2π·f·L 2. XL = 2π·f·С 3. XL = 2π·L 4. XL = 2π·f·L 5. XL = 2π·f |
ІІІ |
Як виглядає векторна діаграма кола змінного струму з активним опором? |
I U 1. I 90° 2. U U 90° 3. I I 30° 4. U U 45° 5. I |
ІV |
XL R U
XL = 6 Ом R = 8 Ом U = 220 В І – ?
|
1. I = 2,2 A 2. I = 110 A 3. I = 15,7 A 4. I = 6 A 5. I = 22 A |