Підсумковий урок "Атмосфера"

Про матеріал
Інтерактивний урок – змагання по темі "Атмосфера" дозволить вчителю виявити рівень знань і практичних вмінь учнів з цієї теми. Клас заздалегідь поділяється на рівносильні команди ( групи по 5-7 учнів ). Кожна команда обирає капітана, який вестиме облік зароблених командою балів протягом усього уроку. Кожен член команди вестиме облік своїх зароблених балів самостійно.
Перегляд файлу

                                                                                      Дроняк  Анжела – учитель- методист,  

                                                                                      вчитель географії вищої

                                                                                      кваліфікаційної категорії СЗШ №41

                                                                                      м. Львова

 

                           Підсумковий урок по темі    Атмосфера” у 6 класі  

                                                                                                                                   

                                            Інтерактивний урок – змагання                              

 

Мета.

         Дидактична : виявити рівень знань і практичних вмінь учнів з теми „ Атмосфера”.

         Розвиваюча : розвивати навики роботи з різними джерелами інформації; вміння     

                                систематизувати матеріал, вміння аналізувати.

         Виховна : виховувати почуття взаємодопомоги та вміння працювати в групі,

                           а також прагнення до самоосвіти; прививати культуру екологічного

                           виховання та виховувати бажання користуватися   народними прикметами.

 

 

 

Тип уроку : узагальнення і систематизації, контролю та коригування знань і вмінь

                      учнів.

 

Обладнання : мультимедійний пристрій, атласи.

 

Методи проведення уроку : бесіда, робота в групах, індивідуальна робота, прийоми

                                                   оцінювання ( самооцінювання, взаємооцінювання,

                                                    підсумкове оцінювання вчителем ).

 

Методичні рекомендації : клас заздалегідь поділяється на рівносильні команди ( групи

                                               по 5-7 учнів ). Кожна команда обирає капітана, який вестиме

                                                облік зароблених командою балів протягом усього уроку.

                                                Кожен член команди вестиме облік своїх зароблених балів

                                                самостійно.

 

                                                  Хід уроку

      1.  Мотивація

Повідомлення мети уроку. Фокусування уваги на проблемах, які вирішуватимуться на

уроці, зацікавлення у розв'язанні цих проблем.

 

 

  1. Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів

     Повідомлення теми, пояснення змісту діяльності учнів на уроці, чого вони повинні досягнути в результаті уроку, що від них очікує вчитель, чого очікують самі учні.

 

 

  1. Інтерактивна вправа – основна частина заняття

      Мета – практичне засвоєння навчального матеріалу, його узагальнення і систематизація, оцінювання роботи учнів.

Учитель повідомляє мету вправ, правила змагання, послідовність дій учнів і кількість часу на виконання завдань.

             І рівень

1. Фронтальне опитування ( додаток 1 )  - по1 балу.

2.  Знайди і виправ помилки у таблиці ( додаток 2 )  - 2 бали.

           

            ІІ рівень

 

1.Географічний диктант „ Виправ помилки у тексті!” ( додаток 3 )  -  по 1 балу.

2. Намалюй малюнки ( додаток 4 ) – 2 бали.

3. Творчий конкурс (вірші і загадки про погоду; народні прикмети). – 2 бали.

 

ІІІ рівень

1. Гра  „ Юні синоптики” ( додаток 5 ) – 1 бал

2.Логічні пари  ( додаток 6 ) – 2 бали.

 

    ІV рівень

  1. Розв'язування задач ( додаток 7 ) – 3 бали.
  2. Географічний практикум – 3 бали.

 

 

  1. Підсумки уроку та оцінювання його результатів

 

  1. Обговорення результатів для усвідомлення зробленого на уроці, співставлення їх з очікуваними результатами, які учні оголосили на початку уроку.
  2. Учні підбивають підсумки зароблених на уроці балів, які оголошує вчитель.
  3. Команда, яка набрала найбільшу кількість балів, оголошується переможцем і нагороджується призом.

 

5. Домашнє завдання

 

                                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                          Додаток 1

 

                             Запитання фронтального опитування

 

 

  •  1. Атмосфера – це
  • 2.  З висотою температура повітря змінюється?
  • 3. У газовому складі повітря більш за все ...
  • 4. Температура повітря залежить від...
  • 5. Кількість водяної пари в грамах в  куб.м. називать ...
  • 6. Вологість повітря вимірюється за допомогою ...
  • 7. Атмосферний тиск з висотою змінюється ?
  • 8. Що таке температура?
  • 9. За допомогою якого приладу вимірюється температура?
  • 10. Чинники, що впливають на температуру повітря.
  • 11. Що таке атмосферний тиск?
  • 12. Від чого залежить формування областей атмосферного тиску на Землі?
  • 13. Що таке вітер?
  • 14. Чому утворюється бриз?
  • 15. Прилад для вимірювання атмосферного тиску це -...
  • 16. Перелічіть постійні вітри.
  • 17. На скільки змінюється температура з висотою?
  • 18. На скільки змінюється атмосферний тиск з висотою?
  • 19. Що таке клімат?
  • 20. Що таке погода?
  • 21. Що таке метеорологія?
  • 22. В яких одиницях вимірюють атмосферний тиск?
  • 23. В яких одиницях вимірюють відносну вологість повітря?

 

                                                  

 

 

 

 

                                                            Додаток 2

                                 „Знайди і виправ помилки у таблиці”

 

 

           Дата

                                 Події

23 вересня

день зимового сонцестояння – найдовша ніч та найменший день у північній півкулі.

22 грудня

день весняного рівнодення, день дорівнює ночі.

21 березня

день літнього сонцестояння , найдовший день на рік.

22 червня

день осіннього рівнодення, день дорівнює ночі.

 

 

 

 

                                                              Додаток 3

                        Географічний диктант „Виправ помилки у тексті”

 

 

  • 1. Атмосферний тиск - це сила, з якою повітря давить на земну поверхню.
  • 2. Вітер – це вертикальне та горизонтальне переміщення повітря з області низького тиску в область високого.
  • 3. Чим більше різниця у атмосферному тиску між об’єктами, тим сильніше дме вітер.

 

  • 4. Атмосферній тиск вимірюють за допомогою барометра Моррічеллі.
  • 5. Напрямок та швидкість вітру вимірюється за допомогою флюгеру.
  • 6. Клімат – це режим погоди.

 

  • 7. Океан помягшує клімат, поблизу океану формуються помірно континентальний тип клімату.
  • 8. Мусонний тип клімату характеризується сезонними вітрами. Літо сухе та тепле, зима – волога та холодна.
  • 9.атмосферний тиск – це сила, з якою повітря тисне на земну поверхню.

 

  • 10. вітер – це горизонтальне переміщення повітря з області низького тиску в область високого тиску.
  • 11. атмосферний тиск знижується з підняттям на 1 км на 10,5 мм рт. ст..
  • 12. чим більша різниця у атмосферному тиску між об’єктами, тим сильніший вітер.

 

  • 13. атмосферний тиск вимірюється за допомогою барометра.
  • 14. нормальним атмосферним тиском для всіх точок планети є 760 мм рт.ст.
  • 15. напрямок та сила вітру вимірюється за допомогою флюгера.

 

 

 

                                            Додаток 4

                    Намалюй метеорологічні знаки:

1 група:  похмуро; дощ; північний та північно-західний вітер.

2 група:  роса; хмарно; південний та східний вітер.

3 група:  іній; сніг; західний та південно-східний вітер.

4 група: ясно; град; південно-західний та північно-східний вітер.

5 група: туман; дощ; південний та північний вітер.

 

 

 

                                                 Додаток 5

                                       Гра „Юні синоптики”

  • 1 група. Яку погоду приносять в Україну повітряні маси, що рухаються з Атлантичного океану влітку та взимку?
  • 2 група. Яку погоду принесе в Україну повітряна маса, що прийшла з Північного Льодовитого океану?
  • 3 група. Яку погоду приносять в Україну повітряні маси, що рухаються зі сходу взимку, а яку – влітку?
  • 4 група. Якими можуть бути наслідки глобального потепління?
  • 5 група. Чому найбільша озонова  „діра” виявлена над Антарктидою, якщо там навіть немає шкідливих викидів в атмосферу?

 

 

 

                                                 Додаток 6

                                Склади логічний ланцюжок

1.Учені стверджують, що на окраїнах великих міст можна спостерігати «міський» бриз, який завжди дме від міських окраїн до центра. Поясніть, утворення цього вітру, складіть ланцюжок логічно-наслідкових зв’язків.

( центральна частина – скупченість будинків – скупченість автомобілів –спалювання палива – підвищення температури – область низького тиску – вітер)

 

2. Поясніть прояви кесонової (гірської) хвороби. Складіть ланцюжок логічно-наслідкових дій.

( підйом в гори-зниження атмосферного тиску-зменшення вмісту кисню-задишка-слабість-запаморочення).

                                                   Додаток 7

                                        Розв’язування задач

1.Яка температура за бортом літака.( на висоті – 5 км), якщо на земній поверхні температура 12*С?

                                   Розв’язання: 5 х 6 0С = 30 0С; 12 0С -30 0С = -18 0С

2.На скільки зміниться атмосферний тиск на вершині гори Говерла, якщо біля підніжжя атм.тиск 760 мм рт. ст..?

                                      Розв’язання: 2000м : 100 = 20 разів, 20 х 10 мм рт ст. = 200мм рт ст. ;  

                                                                             760 – 200 = 560 мм рт ст.

3.Визначити температуру повітря на висоті 3 км , якщо на рівні моря вона - +20 0С

                                     Розв’язання : 3 * 6 0С= 180  С;  20-18 = 2 0 С

 

4. Визначити відносну вологість повітря, якщо відомо, що абсолютна вологість становить

    30 г/м3, а в повітрі міститься 15 г  3.          

   

                                     Розв’язання :   15 : 30 = 0,5;   0,5 * 100% = 50%

 

5. Визначити відносну вологість повітря, якщо відомо, що абсолютна вологість становить

    9 г/м3, а в повітрі міститься  6 г  3.          

   

                                     Розв’язання :   6 : 9 = 0,67;   0,67* 100% = 67%

 

 

 

 

                                             

                                      „ Географічний практикум”

1. Завдання. Розрахувати середньодобову температуру та амплітуду коливань температури

Час

0

3

6

9

12

15

18

21

Тем-ра

-1

-3

-4

0

+6

+5

+3

+2

 

2. Побудуйте стовбчасту діаграму по місяцям та розрахуйте кількість опадів за рік.

Місяці

С

Л

Б

К

Т

Ч

Л

С

В

Ж

Л

Г

К-ть опадів

15

20

28

40

60

85

87

145

110

60

49

10

Масштаб в 1 клітинка – 10 мм опадів

 

Найбільш комфортними для самопочуття людини є відносна вологість повітря від 40 до 75 %. Повітря з відносною вологістю нижче 50% називають сухим, при такій вологості збільшується випаровування води з поверхні водоймищ, живих організмів ( овочі втрачають вологу і зморщуються). Така вологість спостерігається в тропічних широтах. Якщо вологість більша ніж 90% - таке повітря вважають вологим (екваторіальний пояс) Відносна вологість повітря – це кількість вологи, яка може бути в 1 куб м. повітря при певні температурі. Вона визначається за таблицею. Так при температурі 20*С в 1 куб. м. може бути 17 г води.

 

Шаруваті хмари розташовані на «нижньому» поверсі тропосфери на висоті від 200м лр 2 км. Вони складаються з крапельок води і являють собою сірий, однорідний шар, що нагадує туман. Зазвичай вони приносять дрібний дощ, сніг, причому дощ може ідти некілька днів, годин.

Купчасті хмари утворюються «поверхом» вище на висоті 2-5 км, іноді вершини купчастих хмар досягають висоти 8-10 км.

Перісті хмари утворюються на висоті понад 12 км. Вони мають ніжно-білий колір і складаються з кристаликів льоду. Вони можуть передбачати зміну погоди на дощову.

 

Учені стверджують, що на окраїнах великих міст можна спостерігати «міський» бриз, який завжди дме від міських окраїн до центра. Поясніть, утворення цього вітру, складіть ланцюжок логічно-наслідкових зв’язків. ( центральна частина – скупченість будинків – скупченість автомобілів –спалювання палива – підвищення температури – область низького тиску – вітер)

«Знайди помилку»

Температура повітря в першу чергу залежить від кута падіння сонячних променів на земну поверхню. Тривалість світлового дня не впливає на температуру повітря. Графік добового ходу температур показує, що максимального значення температура досягає опівдні, а мінімального – опівночі. Температура повітря не впливає на живі організми та процеси, що відбуваються в природі. Щоб розрахувати середню добову температуру, потрібно скласти всі її показники, зареєстровані протягом доби, і поділити на два. Найхолодніший місяць на Україні – січень, найтепліший – червень. Дослідження вчених показують, що середня температура повітря на Землі за останні 100 років понизилась майже на 1*С.

 

doc
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку