Підсумковий урок " Іменник"

Про матеріал
Розгорнутий план-конспект підсумкового уроку української мови. Тема " Іменник" для учнів 3-го класу
Перегляд файлу

Розгорнутий конспект уроку української мови для учнів третього класу

 

Тема : «Закріплення знань про іменник».

Тип уроку: підсумковий.

Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми

“ Іменник”; удосконалювати вміння знаходити іменники в реченні, в мовному потоці, визначати їх рід, число; розвивати аналітико - синтетичні вміння учнів, мовлення учнів;виховувати інтерес до навчання, потребу у поглибленні своїх знань.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку,

сигнальні картки, картки з завданнями, чарівна скринька.

Хід уроку

І. Організація уроку. Створення позитивного настрою.

  • 1,2,3,4,5 — прошу всіх рівненько стать!
  • Продзвенів уже дзвінок- починається урок!
  • Привітаймося!
  • Кому дозволено сісти першим?( сідають дівчатка)
  • Правильно! Спочатку краса, а потім — сила.(сідають хлопчики)

1).Слухання вірша.

Сьогодні у нас незвичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому,в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

 

2).Вправ “ Мікрофон”.

  • Подумайте й скажіть, яким має бути наш урок?( цікавим, навчальним, продуктивним, веселим, світлим, проблемним, пізнавальним)
  • А якими ви маєте бути на уроці?( дисциплінованими, уважними, зібраними, вправними,наполегливими, самостійними, ввічливими, добрими, кмітливими)
  • Так, я з вами цілком погоджуюсь.
  • Тільки за таких умов ми з вами створимо цікавий, творчий і плідний урок.

ІІ. Повідомлення теми, завдань уроку. Мотивація діяльності учнів.

  • А почнемо ми наш урок з риторичного питання.
  • Що допомагає жити всьому живому на Землі?
  • Посилаючи тепле, лагідне проміння.

СЛАЙД № 1.

  • Так, це сонечко, саме воно купає все живе у своєму промінні.

СЛАЙД № 2.

  • Але для людини не тільки воно осяває життєвий шлях, а ще й дещо.
  • А що саме , дізнаєтесь відгадавши загадки.

 

Чарівний Іван,

Дерев*яний каптан

Де носом проведе,

Там помітку кладе.( олівець)

 Біле поле, мудрий на ньому оре.( папір)

Снігові поля, чорні грачі,

Хочеш розумним бути-бери та вчи (книжка)

Білий кінь по чорному полю

Залишає білий слід за собою ( крейда)

Худорлява і вертлява

На папір біжить у справах,

Закарлючки полишає

У пеналі спочиває. (ручка)

  • Ви правильно відгадали всі загадки.
  • А тепер подумайте, що допомагають здобувати ці предмети, з чим вини асоціюються у вас ? ( знання)
  • Так, як сонце світить всьому живому на Землі, так знання освітлюють весь життєвий шлях людини.
  • Сьогодні на уроці ми з вами систематизуємо і узагаль- нимо знання про одну з частин мови.
  • А про про яку саме частину мови буде йтися вам підкажуть і сонечко, і слова відгадки.

СЛАЙД № 3.

  • До якої частини мови належать всі ці слова?
  • Хто вже готовий дати відповідь?
  • Тема сьогоднішнього уроку СЛАЙД № 4.(“ Закріплення знань про іменник” )
  • Діти розгорніть зошити і запишіть дату сьогоднішнього уроку. ( діти відкривають зошити промовляючи) :СЛАЙД № 5.

        

          Зошит свій я розгортаю

І під нахилом кладу,

Сяду рівно не зігнусь -

До роботи я берусь!

ІІІ. Закріплення вивченого про іменник.

1).Фронтальне опитування. СЛАЙД № 6.

Вправа “ Мозковий штурм”

  • Пригадайте, що означають іменники?
  • На які питання відповідають іменники?
  • Яку частину мови називають іменником?
  • Наведіть приклади, ставлячи до них питання.
  • До яких іменників ми ставимо питання хто?
  • До яких — що?
  1. Малюнковий диктант.( малюнки на дошці)
  • Назвати предмети зображені на малюнках.
  • Записати слова, розподіляючи їх у два стовпчика.
  • Але перш ніж записувати подумайте, що треба памятати про правопис цих слів? ( це словарні слова )
  • Хто? Що?

Агроном,сантиметр, банкір, дециметр, фермер, театр.

  • Самоперевірка. СЛАЙД № 7.

3). Хвилинка каліграфії. СЛАЙД № 8.

  • Повторимо написання Б і б
  • Каліграфічно списати приказку. СЛАЙД № 9.
  • “ Багато читаєш — багато знаєш”.
  • Як ви розумієте цей вислів?
  • Зясуйте, чи є у ньому іменники?

( немає)

  • Чому ви так вирішили?
  • Що ж нам допомагає з*ясувати до якої частини мови належить те чи інше слово?

( питання)

  1. Підбір спільнокореневих слів-іменників.
  • Діти подумайте, від яких слів ми можемо утворити іменники ?

(читає, знаєш)

( читаєш, читання; знаєш,знання)

  • Утворюємо письмово.
  • Як називають ці слова?
  1. Робота з анаграмами.
  • Діти ми сьогодні говорили, що знання освітлюють весь життєвий шлях людини.
  • А звідки люди черпають свої знання?
  • Так. Багато знань ми з вами отримуємо з народної творчості.
  • Далі завдання: “ Розшифруй прислів*я” СЛАЙД № 10.
  • Запишіть розшифроване прислів*я.

Самоперевірка. СЛАЙД № 11.

(Наука для людини — як сонце для життя)

  1. Повторення відомостей про рід і число іменників.

а). Визначення числа іменників.

  • Знайдіть іменники, які вжито у початковій формі.
  • Зясуйте в якому числі стоять данні іменники?

( наука, сонце )

  • Що ви знаєте про число іменників?

Вправа “ Хвилинка веселинка”. СЛАЙД № 12.

  • Я пропоную вашій увазі вірш, але він не зовсім звичайний.
  • Ваша мета переставити все як треба, щоб вірш став звичайним. Це ви робите усно. Працюємо.
  • Перевіряємо. Слайд № 13.
  • Далі вам потрібно знайти іменники, які стоять у множині і записати їх в зошит стовпчиком.

Собаки

кицьки

кізки

барани

зірки

  • Самоперевірка. Слайд № 14.
  • А чи є ще іменники в цьому вірші? ( небо)
  • Чим цікавий цей іменник?

( він вживається тільки в однині)

Фізкультхвилинка. СЛАЙД № 15, № 16.

б). Визначення роду іменників.

Р о б о т а в п а р а х.

  • Далі я пропоную вам гру “ Решето”. СЛАЙД № 17.
  • Погляньте на екран. Ви бачите рядочки слів.
  • Ваша мета — у кожному рядочку знайти зайве

          слово, аргументувавши свій вибір.

  • Потім виписати це слово і визначити його рід.
  • Але спочатку давайте згадаємо, що ви пам*ятаєте про рід іменників?

          ( іменники бувають ч.,ж. і с, роду)

  • Які іменники належать до ч.роду?

( іменники до яких можна додати слова вона, моя — це іменники ч.р.)

  • Які іменники належать до жіночого роду?
  • Які іменники належать до середнього роду?

 

Зошит, пенал, море, портфель.

Огірок, слива, помідор, буряк.

Зима, мороз, весна, осінь.

Місто, село, Україна, вулиця.

7).  Повторення відомостей про власні і загальні іменники.

  • Ви сказали, що іменник Україна — це власна назва.
  • Давайте згадаємо, що нам відомо про власні та загальні іменники?
  • Що потрібно пам*ятати про правопис цих іменників?
  • Далі я пропоную вам завдання,виконуючи яке, ви виступите у ролі вчителя.

Вправа “ Виправ помилки”. СЛАЙД № 18.

Самоперевірка. СЛАЙД № 19.

8).Робота з анаграмами.

           _   Працюємо з анограмами. Увага на екран.СЛ. № 20.

  • Самоперевірка. СЛАЙД № 21.
  • Тепер спробуйте об*єднати ці слова у речення.
  • Можемо ми це зробити одразу?
  • А чому?

( тому,що нам треба додати службові слова і змінити закінчення)

  • Правильно. За допомогою чого зв*язуються слова в реченні?
  • Спробуйте тепер скласти речення, додавши службові слова та змінивши закінчення.( Учень пише крейдою по дошці)
  • Запишемо це речення.( учень біля дошки)
  • З*ясуємо до якої частини мови належить кожен член речення.
  • Тепер встановимо зв*язок слів у реченні, усно, та визначимо головні і другорядні члени речення.
  • В якій ролі може виступати іменник у реченні?

( вони можуть виступати головним і другорядним членом рачення)

9). Робота в групах. СЛАЙД № 22.

  • Обєднались у групи.
  • Завдання: розібрати іменник, як частину мови.

1 група — крейдою

2 група - учень

3 група — по дошці

( групи отримують картки з завданнями)

  • Відповіді спікерів груп.

РЕЗЕРВ ЧАСУ

Гра “ Пильне око”. СЛАЙД № 23.

ІV. Підсумок уроку.

  1. Вправа “ Інтерв*ю”. СЛАЙД № 24

      _   Якою була тема нашого уроку?

  • Що ж ми робили сьогодні на уроці?
  • Що для вас сьогодні було цікавим?

2.   Самооцінка роботи на уроці учнями.

  • Підрахувати кількість балів на полях зошита.
  • Поставити оцінку за урок.
  1. Оцінювання уроку учнями.
    • А зараз я прошу вас оцінити наш з вами урок.
    • Який він вам видався? Чи справдились ваші очікування?
    • Вибрали смайлик, вийшли до дошки і прикріпили його.
  1. Домашнє завдання. СЛАЙД № 25

Чарівна скринька”

- Діти хто хоче за виконання д/з отримати добру оцінку

вибираєте завдання на жовтій картці.

- Хто хоче отримати відмінну оцінку — завдання на

рожевій картці

 

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку