Підсумковий урок "Опрацювання звука [б], літери «б». Вправи на зіставлення вимови слів зі звуками [б] – [п]."

Про матеріал

Дана розробка уроку допоможе вчителю організувати урок навчання грамоти та підсумувати знання учнів з вивченого про літеру Б (б), її звукового значення, повправлятися у зіставленні вимови слів зі звуками [б] – [п], а також використати цікаві форми і методи роботи з учнями на своїх уроках.

Перегляд файлу

Урок  навчання грамоти 

Тема. Підсумковий урок на опрацювання звука [б],  літери «б».  Вправи на зіставлення вимови слів зі звуками [б] – [п].

Мета: закріпити артикуляцію звука [б], зіставити вимову звуків [б] – [п], вчити читати слова з буквою «б»; розвивати навички читання, збагачувати словник, розвивати мовлення учнів, виховувати повагу до старших, бережливе ставлення до здоров’я.

Обладнання: квітка-семицвітка, таблиці для читання, картки із скоромовками,  зі словами і  відповідними звуковими схемами до них, кольорові пелюстки-призи.

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Форма проведення: урок-гра.

                                                     Хід уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів дзвінкий дзвінок,

Нам пора вже на урок.

Час роботи вже настав,

Біля парти кожен став.

І за неї тихо сядемо,

В двері знань разом заглянемо.

Будемо старатися,

Вчитися, навчатися.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Сьогодні я йшла до вас на урок і поштар мені передала лист для учнів нашого першого класу. Цікаво, напевно, від кого ж він? Від однієї казкової героїні, про яку ви неодноразово читали казку чи дивилися мультфільм, від Білосніжки. Давайте відкриємо цей лист і прочитаємо.

  • Доброго ранку, любі діти! Я – Білосніжка з відомої вам казки. Запрошую вас зі мною навчатись і грати. Для цього вам необхідно діставати з мого конверта пелюстки із завданнями, щоб складати квітку-семицвітку за урок. Дістаючи пелюстку, хором промовляйте такі слова:

«Пелюстку ми дружно дістаємо,

Завдання  вправно виконуємо». (Вчитель розміщує пелюстки на дошці). За гарну роботу я даватиму вам маленькі пелюсточки.

Таким чином, діти, ми з вами підсумуємо всі знання, які отримали про букву «б»,  зіставимо вимову звуків [б] – [п] і складемо гарну та ще й загадкову квітку-семицвітку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1-а пелюстка (червона)

Зі мною ви будете читати, грати,

Добавляти, порівнювати, визначати.

1). Яку букву вивчали на попередніх уроках? Які звуки вона позначає? Назвіть слова, в яких зустрічаються ці звуки.

2). Вправи на зіставлення вимови слів зі звуками [б] – [п].

- Читання складової таблиці з букваря, ст.. 78.

- Читання пар слів з буквами б-п.

- Гра «Додай слово з дзвінким чи глухим приголосним звуком [б] – [п] ».

В лісі виріс білий… (гриб);

А Петро хворий на… (грип);

У собаки гострий… (зуб);

На сніданок буде… (суп);

У ставку багато… ( жаб);

 В кошеняти скільки… (лап)?

Завдання першої пелюстки виконано ( діти отримують червоні пелюсточки). ІV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.                           

2-а пелюстка (оранжева)

Дружно чистомовки вимовляй,

Вправно всі слова читай,

Швидко скоромовки промовляй.

 

1. Вправи для розчитування.

1). Чистомовка

Ба, ба, ба – на березі цвіте вер-ба.

Бо, бо, бо – Богдан малює не-бо.

Бі, бі, бі – білка грає на тру-бі.

Бу, бу, бу – де ж вона взяла тру-бу?

Бу, бу, бу – у бобра болять зу-би.

Бе, бе, бе – він побачив те-бе.

 

2). Робота в парах

      Читання  піраміди

Б БЛИСКАВКА

БО БАЛЕРИНА

БУК БУРАТІНО

БРАТ БУЗИНА

БУКВА БЕРЕЗА

БІЛИТИ БУЗОК

БУБОНИТЬ БІБ

БАСКЕТБОЛ БИ

БІБЛІОТЕКА Б

  • Яке слово не зрозуміле?
  • Яке слово найдовше? Чому ви так думаєте? А як перевірити?
  • Складіть речення зі словом «брат».

3) Конкурс на кращого скоромовця  (робота в групах)

Завдання: яка група краще вивчить одну і ту ж скоромовку? Хто найкраще в групі вивчить скоромовку, представляє свою групу.

Бором брів бобер до брата

борошна собі набрати,

бо бобриха й бобренята

будуть бублики вчиняти.

Завдання другої пелюстки виконано ( діти отримують оранжеві пелюсточки). 

3-а пелюстка (голуба)

Все про звуки пригадай,

До слів схему підбирай.

2. Фронтальна робота. Підбір звукових схем до слів.

Зєднай схему зі словом (діти по черзі на дошці зєднують слова з відповідними схемами).

Біб                 білка              хліб               труба             брат               дуб

 

 [= o - - o ]      [ = o = ]        [ - - o - ]          [ - o -]            [ - = o - ]        [ - - o - o ]

Завдання третьої пелюстки виконано ( діти отримують голубі пелюсточки). 

4-а пелюстка (зелена)

Любимо усі ми грати,

А також відпочивати.

Фізкультхвилинка

Завдання четвертої пелюстки виконано ( діти отримують зелені пелюсточки). 

5-а пелюстка (жовта)

Читаємо ми гарно,

Бо працюємо не марно. 

3. Опрацювання текстів із Супутника Букваря  «Незабаром зима» і «Мамине спасибі» у групах.

  1. Читання вчителем.
  2. Словникова робота.

Робота                  Помилка

 Спасибі                Постелила

             Прибрали             Поставила

  1. Самостійне напівголосне читання учнями.
  2. Читання текстів учнями «ланцюжком»  у групах.
  3. Робота над змістом.
  • Де були тато і мама?
  • Хто залишився вдома?
  • Яку роботу виконали діти?
  • Як віднеслась до цього мама?
  1. Гра «Плутанина». (Читає текст вчитель, змінюючи одне слово в реченні. А учні знаходять помилку і замінюють неправильне слово правильним)
  2. Порівняння текстів.
  3. Конкурсне читання.

Завдання пятої пелюстки виконано ( діти отримують жовті пелюсточки). 

6-а пелюстка (фіолетова)

Пару з однокласником утвори

І слова з літерою Б (бе) підбери.

4. Робота в парах

Перша пара

Добери слово

Б..   (бак, бік, бук, бар, бій, бал...)

Друга пара

 Добери слово

.. б    (зуб, куб, дуб,лоб,чуб...)

Третя пара

Збери слова зі звуком «б» (бегемот, буйвіл, Буратіно, будильник, букет, бузина, барвінок, блискавка, барабан, білка...)

Завдання шостої пелюстки виконано ( діти отримують фіолетові пелюсточки). 

7-а пелюстка (салатова)

Творчість свою проявіть,

Казкову букву зобразіть.

  1. Робота в групах, створення казкової букви Б (бе). (На основі вивченого).
  2. Презентація роботи в групах.

(Діти розказують і показують, що зобразили на аркушах паперу).

Завдання сьомої пелюстки виконано ( діти отримують салатові пелюсточки). 

 

Урок підходить до кінця, пелюсток уже нема. Ми склали таку гарну квітку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

1. Запитання від Білосніжки. Вправа «Мікрофон»

 Про який звук ми багато говорили на уроці?

 Якою літерою позначається цей звук?

 Який це звук за звучанням?

 Що для вас на уроці було найцікавішим?

 

Порахуйте свої пелюсточки, вдома складете свої квітки-семіцвітки і скажете на наступному уроці, скільки у кожного вийшло таких квіток.

 

Гарна наша квіточка? А чому ж вона загадкова?

З іншого боку на ній для вас «Б-гра»

 

2. Пофантазуймо! «Б-гра»

 Ким ти хочеш бути?

 Яке ім’я ти собі обрав би? .

 Яких звірів ти завів би?

 Що ти їв би?

 Куди ти їздив би відпочивати?

 Що ти робив би?

 

3. За що ми подякуємо нашому уроку?

 Дякую дітям за старанну роботу на уроці. Пропонує дітям продемонструвати свій настрій картками настрою.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 липня 2018
Переглядів
5424
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку