Дана розробка уроку допоможе вчителю закріпити знання учнів про букву «ща», її звукове значення; вдосконалювати їх вміння звуко-буквеного аналізу слів; навички читання складів, слів з вивченою літерою; зв'язних текстів. А також вчителю, використавши матеріали уроку, легко буде виховувати у дітей любов до рідного краю, в якому вони живуть, до своєї Батьківщини – України.
Відділ освіти та молоді
Іваничівської райдержадміністрації
Конспект уроку
навчання грамоти
у 1 класі
на тему:
«Закріплення звукового значення букви Щ. Читання тексту «Наша Батьківщина»».
Підготувала:
вчитель початкових класів
ЗОШ І – ІІІ ступеня
с. Стара Лішня
Вітичук Олена Василівна
Тема. Закріплення звукового значення букви Щ. Читання тексту «Наша
Батьківщина».
Мета:
Тип уроку: урок-гра.
Методично-дидактичне забезпечення уроку: складові таблиці, піраміди слів, картки зі словами, звукові пенали, буквар (Вашуленко М.С., Вашуленко О. В. – К: Генеза, 2013), карта України, пейзажі, відомі місця рідного краю, виставка дитячих малюнків за темою "Моя країна - Україна", пам’ятки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Всі готові до уроку?!
Добрий день нам,
Добрий день, вам!
Тож часу тепер не гаймо
І урок розпочинаймо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель: Діти сьогодні я йшла до класу і мені листоноша віддав листа, який надійшов саме вам, учням 1 класу. (Відкриває конверт і зачитує лист).
«Доброго ранку, любі діти! Запрошую вас зі мною навчатись і грати. Для цього ви повинні бути уважними. Я заблукала і не можу знайти дорогу додому. І надіюсь, що ви допоможете мені виконати різні завдання, які відкриють шлях до моїх рідних». Українка.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1 завдання. Зі мною будете грати,
Знання закріплювати.
Бесіда.
2 завдання. Все вивчене пригадай,
До слів схему підбирай.
Вірш. Він скрізь: у полі і в саду,
А в дім не попаде.
І я тоді лиш з дому йду,
Коли вже він не йде.
(Дощ)
Викласти звукову модель слова «дощ».
- Скільки звуків в цьому слові? Скільки букв? Чому?
3 завдання. З мною веселіться й грайте,
Склади й слова читайте,
словосполучення складайте!
Читання піраміди
щи т
гу ща
пло ща
ща стя
щі чки
ща вель
Прочитати слова на одному диханні.
Читання складової таблиці (розчитування):
ча чо чу чи чі че
ша шо шу ши ші ше
ща що щу щи щі ще
Робота в парах (перший учень читає, другий слідкує і навпаки).
Складання словосполучень.
До слів, розташованих у лівому стовпчику, дібрати слова з правого.
смачний ящірка
зелений борщ
сильний кущ
прудка дощ
Гра «Знайди кінець речень».
- Прочитайте читалочку хором, індивідуально.
лик при же со ним ку
Щиг Щіт
дбав ду бі гар він став
4). Дружно й швидко прочитай –
Скоромовку промовляй.
Ми – кущі
Золоті у нас плащі,
Золоті у нас плащі
На дощі.
Фізкультхвилинка. Хто там там вже у нас стомився
І наліво похилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати!
Щось втомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки в боки
Та зроби чотири кроки.
Руки вгору підніми
Та тихенько опусти.
Плесніть, діти, кілька раз!
За роботу, все гаразд!
Сідає спочатку краса (дівчатка),
потім сила (хлопчики).
ІV. Опрацювання тексту «Наша Батьківщина» (Буквар, с.129)
Гарно ми читаємо,
Текст новий вивчаємо.
1). Розповідь «Як називається наша Батьківщина».
- У кожної людини є свій куточок на землі. Це місце, де вона народилася, де вона зробила свій перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню колисанку, а потім народну пісню, вперше пішла стежкою до школи. Для нас – це наше рідне село. Це мала батьківщина. З таких маленьких рідних куточків і складається наша велика Батьківщина. Це країна, в якій ми живемо, і називається вона Україна.
2). Розгляд карти України.
Кордони України. Країни-сусіди України: Росія, Білорусія, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова.
3). Робота над текстом «Наша Батьківщина».
а) Значення якого слова ми з'ясували на попередньому уроці читання?
Батьківщина - це країна, а також місцевість, де людина народилася, де живуть її батьки; рідний край; урочисто - Вітчизна; ще - місце зародження або виникнення чогось.
б) Словникова робота.
Шахти - підземні споруди, де добувають вугілля. Багато шахт в Україні на Донбасі і у нас на Волині.
Дніпро має старовинну назву Славутич. Іноді ці обидві назви вживають разом: Дніпро-Славутич.
Льон – трав’яниста технічна рослина, з стебел якої виготовляють волокно.
Безкраї – які не мають видимих меж і безмежні.
в) Первинне ознайомлення з текстом "Наша Батьківщина"
– Якими словами тексту можна пояснити, що ж таке Батьківщина?
г) Повторне читання тексту за частинами.
1 абзац – читання «буксиром»;
2 абзац – читання методом додавання (вчитель зачитує початок речення, а діти завершують його);
3 абзац (до кінця) – самостійно, напівголосно.
д) Вибіркове читання за завданням учителя
- Знайдіть і прочитайте речення про те, як зветься наша Батьківщина. (Наша Батьківщина зветься Україною.)
- Прочитайте початок тексту, кінцівку.
- Прочитайте речення про лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади.
- Що здавна звучить у нашому краї? (Наша рідна мова і материнська пісня).
Зачитайте, будь ласка.
- Куди несе свої води Дніпро-Славутич? (Дніпро-Славутич несе свої води у Чорне море.)
е) Вправа на вироблення техніки читання: робота в парах.
є) Виразне читання.
Прочитати останнє речення. (Передати голосом почуття гордості і любові до своєї Батьківщини – України).
4) Хвилина мовчання (за тих, хто загинув, захищаючи нашу дежаву).
5) Створення «Асоціативного куща» «Що таке Батьківщина?»
Згадайте усе, що знаєте про Батьківщину. Складемо схему.
5) Розгляд ілюстрацій про чудові українські місця. (Буквар, с. 129).
Їх зображено на малюнку під текстом у вигляді карти нашої України.
V. Читання учнями напам’ять віршів про Україну.
Вчитель. Відомі наші поети прославляли Україну у своїх віршах.
ТЕЧЕ ВОДА З-ПІД ЯВОРА...
Т. Шевченко
УКРАЇНА
А. Камінчук
Ці вірші також покладені на музику, виконуються учнями в школах.
А ще Україну поети прославляли у таких віршах:
ОБЛІТАВ ЖУРАВЕЛЬ...
П. Воронько
ДЕРЕВЦЕ РОДУ
Н. Кир'ян
-А хто, можливо, знає ці вірші напам’ять? (Учні читають вірші напам’ять).
VІ. Розгляд виставки малюнків за темою «Моя країна Україна»
Розгляньте ілюстрації, які намалювали учні нашої школи, ваші попередники. Я думаю, що і ви підготуєте свої роботи про нашу рідну Україну, спробуєте передати її красу не тільки словом, а й пензлем.
VІІ. Підсумок уроку
1) Бесіда.
- Про що ми говорили на уроці?
- На що багата наша Україна?
- Як зветься наша Батьківщина?
- А чи знаєте тепер ви, що ж таке Батьківщина? ( Вчитель читає вірш Анатолія Костецького «Батьківщина» і вручає учням пам’ятки. (Додаток.))
- Я думаю, що ми сьогодні гарно попрацювали, справилися з усіма завданнями і допомогли Україночні відшукати дорогу до своєї рідної домівки, до своєї Батьківщини.
Сьогодні найактивнішими були …
Пісня «Україночка» у виконанні дівчаток класу.
Додаток
|
|
|
Батьківщина Знаєш ти, що таке Батьківщина? Батьківщина — це ліс осінній, це домівка твоя і школа, і гаряче сонячне коло.
Батьківщина - це труд і свято, Батьківщина - це мама і тато, це твої найщиріші друзі і бджола у веснянім лузі.
Батьківщина — це рідна мова, це дотримане чесне слово.
Анатолій Костецький |
|
Батьківщина Знаєш ти, що таке Батьківщина? Батьківщина — це ліс осінній, це домівка твоя і школа, і гаряче сонячне коло.
Батьківщина - це труд і свято, Батьківщина - це мама і тато, це твої найщиріші друзі і бджола у веснянім лузі.
Батьківщина — це рідна мова, це дотримане чесне слово.
Анатолій Костецький
|