ПІДСУМКОВИЙ УРОК-ПРАКТИКУМ В 6 КЛАСІ З ТЕМИ «ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ»

Про матеріал
Метою цього уроку є закріплення основних знань з теми «Відношення і пропорції», осмислення значення цієї теми в житті людини на прикладі інтеграції з предметом мистецтвознавства при розв’язуванні задач практичного змісту. В ході проведення уроку використовуються інтернет ресурси, які дають можливість урізноманітнити урок, зробити його більш насиченим, цікавим.
Перегляд файлу

ПІДСУМКОВИЙ УРОК-ПРАКТИКУМ В 6 КЛАСІ З ТЕМИ «ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ»

 

Отдатчикова Людмила Миколаївна,

учитель математики, спеціаліст

вищої кваліфікаційної категорії

 

Метою цього уроку є закріплення основних знань з теми «Відношення і пропорції», осмислення значення цієї теми в житті людини на прикладі інтеграції з предметом мистецтвознавства при розв’язуванні задач практичного змісту. В ході проведення уроку використовуються інтернет ресурси, які дають можливість урізноманітнити урок, зробити його більш насиченим, цікавим.

Під час вступної частини можна використати деякі відео із запропонованих, а деякі можна переглянути учням самостійно дома, а також запропонувати учням знайти цікаву інформацію з даної теми і поділитись з однокласниками на сторінці «Мій 6 клас» у Viber, на своїй сторінці в Instagram. До уроку додається презентація на Google Диск:

https://drive.google.com/open?id=1n5Izqb0OHQe9-HRSnnZs307YHUcdFyje

Хід уроку

І Вступ- мотивація

Учні  школи Піфагора гордо іменували себе піфагорійцями. Цим вони показували любов і повагу до свого учителя.  У цій школі основою і девізом були “Порядок і гармонія”. Слова порядок, гармонія сумірність, узгодженість замінились  сучасним терміном  пропорція, який в математиці став означати  рівність двох відношень. А  от слова – гармонія,  сумірність, узгодженість – до цього часу побутують в мистецтві, архітектурі.

Учні можуть подивитись відеофільм про визначні архітектурні і скульптурні пам’ятки України за посиланням:  https://www.youtube.com/watch?v=fYp92F8czWc

 

Вчення про відношення і пропорції древні греки ще називали музикою. Мало хто знає, що Піфагор був видатним математиком, а також і прекрасним музикантом. Він першим здогадався про залежність між струною і мелодією.  На створеному однострунному інструменті монохорді він провів багато експериментів і встановив , що чим довша струна, тим звук нижчий, чим коротша – вищий, або чим товща струна, тим звук нижчий, чим тонша – тим вищий (демонструється на струнному інструменті).  Арфи, домри, цимбали, гітари, бандури, органи, піаніно - за допомогою цих інструментів люди створюють чарівні мелодії, які поліпшують нам настрій.

Можна запропонувати учням відеоролики на вибір із звучанням бандури або цимбал за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=9fDEwTqGWGw

https://www.youtube.com/watch?v=FWPKUotbBUQ

 

Художники приділяють увагу вивченню пропорцій людського тіла і умовно поділили постать людини на пропорційні відрізки. Цей  поділ допомагає художникам і скульпторам відтворювати людину на полотні і в скульптурі достовірно, правдиво, пропорційно. У своїх роботах художники використовують математичну задачу про пропорційний поділ.

Пропонується перегляд відповідного слайду з презентації та відеоролика «Роботи вже малюють портрети»:  https://www.youtube.com/watch?v=NWj8Kowj3iU

 

ІІ Актуалізація опорних знань

 

Для початку перед практичною роботою повторимо основні теоретичні відомості. Для цього перейдемо до вправ на сторінці LearningApps  https://learningapps.org/

Якщо учні в класі мають телефони з функцією зчитування QR кодів, тоді ці завдання можуть виконуватись індивідуально сильнішими учнями, (відповіді можна проконтролювати на цій платформі у створеному власному кабінеті налаштуванні «Мої класи»),  а з рештою учнів працювати на екрані інтерактивної дошки за посиланнями:

 

  1.              Теоретична відомості:

 

 

 

 

https://learningapps.org/display?v=p39virs7320

 

QR Code

 

 

 

 

2. Утворити з пар відношень пропорцію:

 

https://learningapps.org/display?v=p6typ6ya320

QR Code

 

3. Знайди невідомий член пропорції:

 

 

https://learningapps.org/display?v=p80u812n520

QR Code

 

 

ІІІ. Розв’язування задач з практичним змістом

Учні поділяються на групи по 4 особи. Розв’язують запропоновані задачі, результати на листках подають учителю, а хід розв’язання представники груп озвучують і висловлюють своє відношення щодо важливості даної задачі в житті людини. (Умови та ілюстрації до задач на слайдах презентації)

 

Задача 1. Для створення скульптурних робіт використовують різні види сплавів (бронза, силумін, чавун, цинковий сплав…). Як визначити чи з одного металу виготовлені два схожі за виглядом металеві бруски, якщо відомо, що маса одного 800г і об’єм 250см3, а другий має масу 1640г і об’єм 550 см3? (Підказка: кожна речовина має свою густину, масу 1 см3 ).

Задача 2. Сплав під назвою мельхіор використовують для виготовлення посуду, художньої чеканки. Це сплав двох металів – нікелю і міді у відношенні 2:9. Скільки потрібно взяти кожного металу окремо, щоб виготовити 979кг мельхіору?     

 

Задача 3. Для підвезення матеріалів на будівництво нової архітектурної споруди було зроблено  32 ходки КамАЗами  вантажністю 8 т. Скільки ходок для перевезення цього ж вантажу можна зробити, якщо вантажність збільшити на 0,5т?

 

Задача 4.   Суміш, яку використовують для грунтування полотна перед написанням картини олійними фарбами, виготовляють із таких компонентів - вода, олія, крейда, желатин у пропорції 20:2:15:1. Скільки грамів кожного компоненту потрібно взяти, якщо крейди взяли 450г?

 

Картинки по запросу "лялька мотанка з ниток"V Домашнє завдання

Створити сувенірні ляльки – мотанки (дитину і маму) за пропорціями, які пропонують художники:  висота голови немовляти становить 1\4 всієї постаті, у дворічної дитини – 1\5 , у семирічної – 1\6, у чотирнадцятирічної – 1\7, а в дорослої людини –1\ 8 .

 

 

Використані джерела:

  1.   Матеріали власного уроку на сайті «Всеосвіта» https://vseosvita.ua/library/uzagalnuucij-urok-z-temi-vidnosenna-i-proporcii-5420.html
  2.   Відео :
  • «Гуцульські цимбали»

https://www.youtube.com/watch?v=9fDEwTqGWGw

           https://www.youtube.com/watch?v=dwGelpiEJG0

  1. Власні тестові завдання на сайті LearningApps:
  1. Власна презентація на Google Диск https://drive.google.com/drive/folders/1rOsyZyI2ZCdXk_YewFesa50vJibz-vLr

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку