Презентація "Танграм. Стародавня китайська головоломка"

Про матеріал
Презентація знайомить учнів з історією виникнення стародавньої головоломки "Танграм", правилами гри та застосуванням ідеї елементів головоломки у житті, розвиває творчі здібності школярів. Презентацію можна використати під час проведення тижнів математики та вивчення теми "Звичайні дроби".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Стародавня китайська головоломка. Танграм

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Танграм(кит. 七巧板, піньінь Ци qiǎo bǎn, букв «сім дощечок майстерності».) - Головоломка, що складається з семи плоских фігур, які складають певним чином для отримання іншої, складнішої, фігури (зображає людину, тварина, предмет домашнього вжитку, букву або цифру і т. д.).

Номер слайду 6

Тан Базовим елементом танграма є тан. Тани можливо отримати при розрізуванні квадрата спочатку на два великих рівних трикутника, далі згідно малюнка. Мінімальна кількість базових фігур призводить до геніальної простоті комбінацій.

Номер слайду 7

Танграм Фігура, яку необхідно отримати, при цьому зазвичай задається у вигляді силуету або зовнішнього контуру.

Номер слайду 8

Танграм При розв'язанні головоломки потрібно дотримуватися дві умови: перше - необхідно використовувати всі сім фігур танграма, і друге - фігури не повинні перекриватися між собою.

Номер слайду 9

Про назву Танграм У Китаї назва "Танграм" невідома, а гра має назву Чи-Чао-Ту (сім хитромудрих фігур). Назва "Танграм" виникла в Європі, найімовірніше, від слова "Тань" (що означає "китаєць") і кореня "грама" (у перекладі з грецької "буква"). Слово "Танграм" - трактується, як старовинне англійське слово - іграшка - головоломка.

Номер слайду 10

Міфи створення гри. Хоча танграм часто вважають винаходом глибокої давнини , перша друкована згадка про нього зустрічається в китайській книзі , виданій в 1813 році і написаної , очевидно , в правління імператора Цзяціна .

Номер слайду 11

Перше зображення Танграма  Перше зображення танграма ( 1780 г) виявлено на ксилографії японського художника Утамаро , де дві дівчини складають фігурки " ні чао ту " - так називається " танграм " на його батьківщині (у перекладі - "розумова головоломка з семи частин" ) .

Номер слайду 12

Легенди створення гри “Танграм” Легенда перша: Версія про розбиту плитку. Більше 4000 тисяч років тому в однієї людини з рук випала порцелянова плитка і розбилася на сім частин. Засмучений , він поспіхом намагався її скласти , але кожен раз отримував все нові цікаві зображення. Це заняття виявилося настільки захоплюючим , що згодом квадрат , складений з семи геометричних фігур, назвали Дошкою Мудрості.

Номер слайду 13

Легенди створення гри “Танграм” Легенда друга : Три мудреця придумали « Ши- Чао- Тю ». Це було дуже давно , майже дві з половиною тисячі років тому. У немолодого імператора Китаю народився довгоочікуваний син і спадкоємець . Йшли роки . Хлопчик ріс здоровим і кмітливим не по літах . Одне турбувало старого імператора : його син , майбутній володар величезної країни , не хотів вчитися. Хлопчику доставляло більше задоволення цілий день бавитися іграшками.Імператор закликав до себе трьох мудреців , один з яких був відомий як математик , інший прославився як художник , а третій був знаменитим філософом , і повелів їм придумати гру , бавлячись якої , його син збагнув б початки математики , навчився дивитися на навколишній світ пильними очима художника , став би терплячим , як справжній філософ , і зрозумів би , що часто складні речі складаються з простих речей. І три мудреця придумали цю гру.

Номер слайду 14

Легенди створення гри “Танграм” Легенда третя: Сім книг Тана. Згідно з легендою Тан був легендарним китайським мудрецем , якому його співвітчизники поклонялися як божеству . Фігури в своїх семи книгах він розташував відповідно з сімома стадіями в еволюції Землі . Його танграми починаються з символічних зображень хаосу . Потім слідують найпростіші форми життя , у міру просування по древу еволюції з'являються фігури риб , птахів , тварин і людини. По дорозі в різних місцях трапляються зображення того , що створено людиною: знаряддю праці , меблі , одяг та архітектурні споруди. Відоме китайське прислів'я " Тільки дурень взявся б написати восьму книгу Тана" .

Номер слайду 15

 Парадокс танграма Щоразу повністю використовуючи весь набір , можна скласти дві фігури , одна з яких буде підмножиною іншої.

Номер слайду 16

 Парадокс танграма Парадокс Лойда

Номер слайду 17

 Парадокс танграма Парадокс Дьюдени

Номер слайду 18

Видатні люди і танграм Письменник і математик Льюіс Керролл вважається ентузіастом танграма. У нього зберігалася китайська книга з 323 завданнями.

Номер слайду 19

Видатні люди и танграм. У Наполеона під час його вигнання на острів Святої Олени був набір для танграма і книга, що містить завдання і рішення.

Номер слайду 20

Видатні люди и танграм. Одним із шанувальників гри був Едгар А. По. Належав йому танграм зроблений зі слонової кістки і в даний час зберігається в Нью- Йоркській публічній бібліотеці.

Номер слайду 21

Видатні люди и танграм. Відомий письменник і дипломат Роберт ван Гулик в романі " Вбивають нігтями " побудував весь сюжет книги навколо танграма .

Номер слайду 22

Головоломні ідеї "Життя в танграмі" Танграм у всіх його проявах можна зустріти починаючи від дизайну одягу, закінчуючи архітектурою і ландшафтним дизайном.

Номер слайду 23

Головоломні ідеї "Життя в танграмі"Найвдаліше застосування танграма, мабуть в якості меблів.Є й столи танграма і трансформовані м'які меблі і знамениті настінні полки фірми Лаго. Кавовий столик трансформер

Номер слайду 24

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 25

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 26

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 27

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 28

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 29

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 30

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 31

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 32

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 33

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 34

Головоломні ідеї “Життя в танграмі”

Номер слайду 35

Головоломні ідеї "Життя в танграмі"

Номер слайду 36

Правила гри:Ø У кожну зібрану фігуру повинні входити всі сім елементів .Ø При складанні фігур елементи не повинні налягати один на одного.Ø Елементи фігур повинні примикати один до іншого.Ø Починати потрібно з того, щоб знайти місце самого великого трикутника .

Номер слайду 37

Пропоную вам скласти ці фігури   БАЖАЄМО ВАМ ПРАВИЛЬНЫХ И ЗАВЖДИ ПРОДУМАНИХ РЕШЕНЬ!

Номер слайду 38

Роботи учнів 6 класу"Життя в танграмі"

pptx
Додано
19 грудня 2020
Переглядів
1676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку