Підсумковий урок з образотворчого мистецтва для 5 класу. У розробці використано різноманітні цікаві завдання, ребус, загадки, пропонується відгадати художників та скласти невелику розповідь про них. Є завдання для створення "асоціативного куща".
УРОКУ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
НА ТЕМУ:
«Урок – змагання. Я у візуальному мистецтві »
Тема: «Урок – змагання. Я у візуальному мистецтві »
Мета уроку: узагальнити знання та вміння учнів з образотворчого мистецтва; розвивати логічне мислення з опорою на раніше здобуті знання та вміння; виховувати любов до малювання.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Основна частина уроку. Конкурс – змагання.
Вступне слово вчителя.
Дорогі діти! Ось і прийшов до завершення навчальний рік. Сьогодні останній урок з образотворчого мистецтва у 5 класі. Тож пора підвести підсумки нашого навчання, порівняти свої знання зі знаннями та вміннями однокласників. Наш урок сьогодні пройде у вигляді конкурсу –змагання, під час котрого ви продемонструєте свої знання та вміння, логічне мислення та творчу смикалку. Участь у нашому конкурсі буде брати дві команда, а хто покаже кращий результат подивимося у кінці уроку. Бажаю вам всім успіхів та перемоги.
Завдання 1.Створіть «асоціативний кущ» до запропонованих слів.
Команда 1. Живопис.
Команда 2. Графіка.
Завдання 2. Знайдіть відмінності на малюнках.
Джерело: http://schoolnezabudka.at.ua
3. Уважно розгляньте запропоновані репродукції картин українських художників. Кому належать ці полотна, що ви знаєте про їх авторів? Які картини цих художників вам знайомі?
Завдання для 1 команди – автор –Катерина Білокур.
Завдання для 2 команди – автор Марія Приймаченко.
4. Командам пропонується розгадати загадки з образотворчого мистецтва.
Невелика деревина,
Із графіту середина,
Всім потрібна, щоб писати,
Щоб картини малювати (Олівець)
Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля.
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею-
Така вона чудова й гарна!
Ти знаєш, як зовуть цю фею?
Її зовуть, звичайно... (Фарба)
Намалюй барвисті квіти
І беріз зелені віти,
Щоб був гарний твій пейзаж,
Фарби ти візьми гуаш.
Поєднаєм квіти, сонце,
Небо ясне у віконці,
Як докупи все зберемо,
Як картину цю назвемо? (Композиція)
Фрукти, овочі та ваза,
Кожен з вас побачить зразу
В чому річ і в чому суть,
Як картину цю зовуть? (Натюрморт)
Він для фарби — незамінний,
Бо художник він відмінний.
Розфарбує все, як треба,
І малюнок є вже в тебе (Пензлик)
Білий-білий, наче сніг,
Рук нема, немає ніг,
Не людина і не звір,
А зовуть його... (Папір)
Джерело: art-stu9io.at.ua
5. У запропонованій таблиці знайдіть слова, що стосуються виду образотворчого мистецтва:
1 команда - «ГРАФІКА»
2 команда – «ЖИВОПИС»
К |
Р |
А |
П |
К |
А |
М |
К |
П |
Л |
Я |
М |
А |
К |
І |
И |
Л |
І |
Н |
І |
Я |
Л |
Ш |
У |
К |
Я |
Ш |
Д |
А |
У |
К |
П |
Н |
І |
Ю |
М |
А |
Л |
Ю |
Ю |
Й |
Ж |
(крапка, пляма, лінія, пишу, малюю).
П |
Е |
Н |
З |
Л |
И |
К |
К |
П |
Г |
У |
А |
Ш |
К |
І |
И |
Л |
І |
Н |
І |
Я |
Л |
Ш |
У |
К |
Я |
Ш |
Д |
А |
У |
К |
П |
Н |
І |
Ю |
М |
А |
Л |
Ю |
Ю |
Й |
Ж |
(гуаш, лінія, пензлик, малюю, пишу).
6. Командам пропонується розгадати ребус.
Ребус-загадка, в якій слова, що розгадуються, подано у вигляді малюнків у поєднанні з літерами, цифрами та іншими знаками. Так, наприклад, якщо біля , малюнка «коси» ліворуч стоїть кома у зворотному вигляді, то це означає, що треба відкинути літеру «к». І врешті буде слово «оса».
Розгадавши ребус, ви прочитаєте вислів народного художника І. Е. Грабаря про значення одного з жанрів живопису.
Найвище мистецтво — мистецтво портрета
ІІІ. Підбиття підсумків уроку.