Мета уроку :формувати в учнів бережливе і дбайливе ставлення до власного свого здоров'я як найвищої цінності і важливої умови повної реалізації можливостей особистості;
-створювати в учнів мотиваційні установки на здоровий спосіб життя як головної умови формування, збереження і зміцнення фізичного, духовного і соціального здоров'я,гарний настрій;
-формувати в учнів усвідомлення, що людина є частиною Природи та Космосу, від екологічного стану яких залежить життя на Землі та здоров'я всього людства і кожної людини зокрема;
-повторити основні принципи і методи профілактики найбільш поширених захворювань, прищеплення навичок особистої гігієни;
-профілактика шкідливих звичок та боротьба з ними, встановлення гармонійних взаємин учнів із природою, суспільством, пізнання самих себе.
«Мій творчий урок – 2012 – 2013 н.р.»
Клас: 2
Предмет: «Я і Україна»
Тема. Сонце
Мета. Збагатити знання про Сонце як небесну зірку. Ознайомити учнів із значенням сонячного тепла і світла. На основі практичної роботи переконати учнів у тому, що непрозорі предмети не пропускають сонячного проміння, що все живе тягнеться до сонця. Пробуджувати інтерес до навколишнього світу. Виховувати почуття любові до живого, доброту і людяність.
Підготувала:
вчитель початкових класів Долецька Л.М.
Девіз уроку :
Веди нас, сонечко, в політ –
більше дізнаємось про світ.
Ми—діти світла, діти сонця,
І лиш заглянемо у віконце,
лишень прокинемося рано –
зразу нам світленько стане.
Тема. Сонце.
Мета. Збагатити знання про Сонце як небесну зірку. Ознайомити учнів із значенням сонячного тепла і світла. На основі практичної роботи переконати учнів у тому, що непрозорі предмети не пропускають сонячного проміння, що все живе тягнеться до сонця. Пробуджувати інтерес до навколишнього світу. Виховувати почуття любові до живого, доброту і людяність.
Обладнання. Таблиці, дерев'яні кубики, скляні пластинки, горщик з пророслим насінням квасолі, ілюстрації до казки, книжка Алли Кох "На сонячній галявині".
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Підсумок фенологічних спостережень
— Тепло сьогодні, чи холодно?
(Запис спостережень у календар природи).
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Індивідуальні завдання на картках
Завдання 1.
1. До природи належать ...
2. Що належить до-неживої природи?
Завдання 2
1. До неживої природи належать...
2. Чи пов'язані між собою жива і нежива природа?
Завдання 3
2. Завдання для двох команд
Клас ділиться на три команди. В кожній команді — однакова кількість учасників. Вчитель дає кожній команді по аркушу. Діти по черзі записують.
1) Предмети, які належать до живої природи.
2) Предмети, які належать до неживої природи.
3) Предмети, створені руками людей.
Перемагає та команда, яка швидше справилася ї не допустила помилок.
IV. Відгадування загадок
В небі я труджуся —
знає мене кожен.
Я на всіх дивлюся
на мене ж — не можна.
(Сонце)
Жовта поляна над дахом повисла.
(Сонце)
V. Повідомлений теми та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
— На сьогоднішньому уроці ми здійснимо подорож до сонячної скриньки. Зупиняючись на станціях, дізнаємося багато цікавого і корисного. А провідником нашої подорожі буде девіз:
Веди нас, сонечко, в політ –
більше дізнаємось про світ.
Ми—діти світла, діти сонця,
І лиш заглянемо у віконце,
лишень прокинемося рано –
зразу нам світленько стане.
VI. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу
— Ми щодня зустрічаємося з Сонечком, але ніколи не задумувалися про його значення: для життя на Землі. Воно безперервно посилає нам на Землю світло і тепло. Якщо уявити собі, що Сонце враз зникне, тоді Земля потоне в мороці. Рослини загинуть, тварини помруть з голоду, повітря, океан, суходіл віддадуть тепло, одержане від Сонечка.
Усе живе закостеніє від холоду, і Земля вкриється товстелезним шаром криги, на щастя, таке не може трапитися. Сонце — джерело життя на Землі знаходиться від нас дуже далеко. Щоб до нього доїхати швидким поїздом, то на це й життя не вистачить, А маленькому промінчику Сонця потрібно всього на всього 8 хвилин, щоб спуститися на Землю. Щоб більше дізнатися про Сонечко, про світлу про все, що воно освітлює, ми відправимося у подорож, наприкінці якої нас чекатиме сонячна скарбничка.
2. Перша зупинка — "Долина знайомств"
Сонце — краса-велетень. Наша Земля в порівнянні з ним — маленька монета, а Місяць у чотири рази менший від Землі, як намистинка. А ще Сонце — дуже гаряча, розпечена куля, і якщо наблизитися до неї, то одразу ж згориш. Отже, серед великої кількості планет і зірок є найтепліша й найяскравіша зірка — Сонце. За тисячі кілометрів воно посилає свої промені, а разом з ним — тепло і життя іншим світам і планетам, свою любов до всього живого.
3. Друга зупинка — "Практична"
а) Візьміть дерев'яні кубики і поставте навпроти сонячного проміння. Чи проходить воно крізь кубик? (Ні) З чого це видно?
(З протилежної сторони утворилася темна пляма.)
— Це – тінь. Тінь — це темна ділянка, що утворюється від будь-якого непрозорого предмета, на який спрямоване світло.
— Від яких предметів у природі падає тінь?
(Дерево, відро, собака, людина.)
— Всі ці предмети — непрозорі.
б) Візьмемо скляні пластинки.
— Чи проходить сонячне проміння? (Так.) Через прозорі предмети (шибки, вода, сітки) частина сонячного проміння проходить.
в) На попередніх уроках ми посадили у горщик квасолю і накрили коробкою з отвором. Подивіться, у який бік направлене проросле стебельце рослини. (До отвору.)
— Про що це свідчить? (Про те, що все живе тягнеться до Сонця, до його світла і тепла.)
4.Третя зупинка "Фізкультхвилинка"
Вийди, вийди, сонечко (рукою кличуть сонечко),
на дідове полечко (показують широке поле),
на бабине зіллячко (садять в землю зілля),
на наше подвір'ячко,
на весняні квіточки (присідають),
на маленькі діточки (показують один одного).
Там вони граються (беруться за руки),
тебе дожидаються (підстрибують).
4. Четверта зупинка — "Підніжжя поезії"
— Сонечко дуже любить віршики. Зараз послухаємо, які віршики підготували дітки.
Із сонечком разом
вертався я з річки,
ішов я помалу,
і сонечко разом
зі мною чвалало.
Та раптом згадав я,
що тато й матуся
сваритися будуть,
як я запізнюся.
Прискорив я кроки,
немов для походу, —
і сонечко в небі
прибавило ходу.
Побіг я прожогом —
аж вітер у вуха,
і сонце за мною
побігло щодуху!
Отак бережком,
по ярочку крутому,
із сонечком разом
примчав я додому!
— Влітку Сонечко нас пестило теплом, а коли вересень завітав, то воно закликало нас у школу.
Дзвонить дзвіночок,
Сміється Сонце.
збудив день.
Кличе дзвіночок:
— Бім-бам! Бім-бам!
В школу збиратися
час школярам!
— І прокидаємося ми всі разом із сонцем.
Як засяє ясне сонце,
ясно стане у віконці.
Як прокинуся я рано,
то й мені світленько стане.
Я сміюся, я радію.
Я, як сонечко, яснію.
— Чи сподобалося вам на цій зупинці?
— Ми і надалі будемо вивчати вірші напам'ять, працювати над змістом і створювати свої віршики.
5. П’ята зупинка — "Гора казок"
— Ця зупинка — найцікавіша. Скільки казок на вас тут чекає!
(Зачитування казки В. Сухомлинського "Бо сонце єдине".)
6. Шоста зупинка —"Острів загадок"
• Іде ворог — не плюскотить.
(Сонячне проміння)
• Високо стоїть, одне; око має, всюди заглядає.
(Сонце)
• Гарне, добре, на всіх дивиться, а людям на себе дивитися не дає.
(Сонце)
VII. Осмислення учнями знань
Сьома зупинка — "Долина випробувань”
1. Опрацювати статтю підручника "Сонце".
2. Робота в зошиті з друкованою основою.
VIII. Узагальнення та систематизація знань
1. Розгадування кросворда
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Золота тарілочка
вранці покотилася,
не впала, не розбилася.
А як накрасувалася,
за темнив ліс сховалася.
(Сонце)
2) На сонечко я схожий
і сонечка люблю,
до сонця повертаю
голівоньку свою.
(Соняшник)
3) Я — комашка невеличка
і до сонця я рідня.
Міленька, на червоній спинці
ношу я по чорній краплинці.
(Сонечко)
2. Що несе нам Сонце?
(Працю, красу, здоров'я, любов, щастя, тепло, мир, усмішку)
Вчитель. Ви справилися з усіма завданнями, і тому сонячна скринька відчинена і на вас чекає сюрприз — книжечка Алли Кох "На сонячній галявині", яку ми опрацюємо на наших подальших мандрівках.
IX. Домашнє завдання
Опрацювати статтю "Сонце".
Підготувати загадки про Сонце.
Намалювати малюнок "Я вранці Сонце радо зустрічаю!"
Придумати вранішнє привітання до Сонця.
Додатковий матеріал
Сонячне золото
У високому царстві, у найвищому державстві живе Сонце. Воно завжди усміхається. Чому Сонцеві весь час радісно? Може, у золотавої бджілки спитати?
— Бджілко, ти далеко літаєш, ти багато знаєш. Скажи чому Сонце таке радісне?
— Запитай в жучка маленького сонечка воно з тих країв!
— Сонечко, сонечко сядь мені на долоню, скажи чому велике Сонце не буває похмурим?
— Біжи за мною цією зеленою стежкою Будуть кликати квіти — не зупиняйся, буде лоскотати травичка — не зважай. Стяжка закінчилась.
— Де ти, сонечко, куди йти далі?
— Ти вже прийшов! Подивися навколо.
— Я в сонячному царстві?
— Ти у полі. Тут росте сонячне золото — хліб...
— Він і справді золотий...
— Золотий! — промовили колоски. — Золотий — від Сонця! Воно високо живе, але всіх зігріває. Йому від того радісно.
Сонечко та Берізка
Жила-була собі Берізка. Звали її Білокорочкою. Одного разу пішла вона до лісу. Глянула — а в небі випливає жовтенька тарілочка. Білокорій стало дуже цікаво.
Зупинилася вона, чекає. А тарілочка скотилася прямо до неї.
— Хто ти? — запитала Білокора.
— Я — Сонечко. А ти хто?
— Я Берізка-Білокорочка. А як тебе звати?
— Мене звати Промінчастик. Давай дружити!
— Давай – погодилась Берізка.
Стали вони дружити. Берізка все тягнеться до Сонечка. А Сонечко свій перший промінець дарує Берізці.
Сонечко і Кульбабка
Зачин
Жило-було Сонечко. Воно було добрим і привітним. Вдень по небу гуляло, а увечері йшло на спочинок у чарівний сад.
Головна частина
Одного разу Сонечко побачило на лузі ... (Кульбабку.) Якою вона була? (Сумна і невесела). Що зробили Сонечко і Кульбабка? (Подружились)
Закінчення
І з того часу прокидається Кульбабка, як тільки Сонечко погладить її. А закриває свої оченята, коли воно йде спати.
Сонце і Веселка
(казка)
Якось після дощу виглянуло Сонечко, з'явилася кольорова Веселка. Хто не гляне на Веселку, всяк замилується нею. Запишалася Веселка, та й почала вихвалятися, що вона красивіша від самого Сонця. Почуло таку мову Сонце і каже: "Ти красива — це правда, але ж без мене і веселки не буває". А Веселка тільки сміється та гне дужче вихваляється.
Тоді сонечко розсердилося і сховалося за хмару — Веселки як і не бувало (За К.Ушинським).
Яблунька і Сонечко
За високим парканом росла маленька яблунька. Там було темно і холодні. Вона ніколи не бачила Сонечка, а побачити його дуже хотілося. Ось і почала вона тягнутися вгору. Та поки дотяглася, стала вищою за паркан, зробилася тоненька-тоненька. Зате побачила Сонечко.
Горда Троянда та скромна Ромашка
На зеленому кущі розквітла червона Троянда. Була вона гордою і неприступною. Пишалася своєю красою, з усіх насміхалася. А найбільше знущалася із сором’язливої Ромашки.
Побачило Сонечко таку несправедливість. Ромашці подарувало золоту перлинку, а Троянді — гострі колючки.
Зрозуміла Троянда, що треба жити дружно.
З тих пір вона вже не глузувала ні з кого.
Чому Сонечко світить
Чи знаєте, чому Сонечко інколи не виглядає зі свого віконечка?
Його тітка Хмара не пускає.
Одного разу відпустила тітонька Сонечко погуляти. То воно не вбереглося простудилося, бо скупалося у холодній річці. Тяжко захворіло. Лікує його, чаєм із малиною напуває тітонька Хмаринка. Гуляти не пускає. Тож як Сонечка не видно, знайте, що воно захворіло. Його хмарки теплою ковдрою вкривають і від хвороби лікують.
Справжня дружба
Жило-було Сонечко. Одного разу гуляло воно по небу і раптом почуло плач. Дивиться, а то... (Продовжіть казочку).
Подарунок
Було це давним-давно, коли ще білочки ходили в сіреньких шубках. Одного разу бігла Білочка лісом, шукала грибочки. Бачиться Баба Яга ховає сонце у чорну скелю. Закувала його в залізні ланцюги. А як закінчила роботу, полетіла до Змія.
Білочка вибралася зі схованки. Побігла Сонечко виручати. Перегризла ланцюги — випустила його не волю.
Сонечко подякувало своїй рятівниці і подарувало їй золоту шубку. Тепер Білочка має дві шубки. Одну вдягає взимку, а другу — навесні.
Легенда про Дедала та Ікара
На старовинному острові Кіпр жили батько і син. Батька звали Дедал, сина — Ікар. Дуже хотіли вони повернутися на Батьківщину, звідки їх привіз жорстокий цар. А батько був чудотворним майстром, тому і цар його не відпускав.
Тоді Дедал змайстрував собі і синові крила з воску і пташиного пір'я.
— Ми піднімемось на гору, — сказав батько — де багато золота, і стереже це золото Сонце. Кожного ранку воно приходить на чергування, а ввечері йде спати. Ми візьмемо трохи золота, аби вистачило решту життя прожити.
Піднялись на гору, батько взяв кілька кусочків і наказав синові, що пора летіти. Але скупий Ікар все набивав і набивав мішки золотом, аж доки за горою з'явилося Сонце.
Батько благав сина залишити золото, ще можна було врятуватися. З невеликою кількістю золота батько змахнув крилами і сховався за горизонтом. А перевантажений дорогим золотом Ікар потрапив під гарячі промені, віск розтопився, пір'я розлетілося, а мішки з золотом і Ікар впали в море.
Бо Сонце єдине
Сидить школяр за столом у садку й виконує завдання. А завдання йому таке: "Подивись навколо себе, роздивися кожну річ і порівняй іншою річчю".
Замислився школяр. Над головою — тремтять листочки осики. Тремтять і все шепочуть, немов якусь таємницю гомонять. Ніби першокласниці, що вийшли на перерву й таємниче щось розповідають одна одній. Подивився школяр додолу, побачив два зелені листки й між ними — білі квітки. Це конвалія. Ой, як схожі квітки конвалії на кришталеві дзвіночки. Здається, доторкнись — і вони задзвенять.
Десь дзижчить бджола. А ось чути низьке гудіння — то джміль. Заплющив очі школяр, і уявляються йому дві струни, одна тонка, а друга товста. Сидить музикант, торкається обох струн — ось із чим можна порівняти дзижчання бджоли і гудіння джмеля.
А це запищав десь комарик. Писк його тоненький-тоненький. З чим його порівняти? Мабуть, із сопілочкою, зробленою із стеблини кульбаби. Якби заграти на ту сопілочку, то було б схоже на комариний писк.
Заходить сонце. Небо на заході червоніє. Воно схоже на велике-велике макове поле. Безліч макових квіток розквітли там і всі одного кольору — рожевого. От якби дійти до того макового поля — намилувався б красою.
Сонце торкнулося обрію. Сонце! Велике, багряне... З чим порівняти?
Довго думав школяр. Ні з чим сонце порівняти. Бо воно — єдине. Бо тільки воно — сонце (Б. Сухомлинський).
Слова Б. Кудрявцева, музика І, Кириліної
Не гасіте сонце!
В рідної планети запитали діти—
у кого ж іще їм запитать?
— Нащо це на світі є іще ракети,
ті, що хочуть сонце розтоптать?
Приспів:
Не гасіте сонце, не гасіте,
хай воно сіяє без кінця,
не для горя й вибухів відкриті
наші юнії серця!
Неосяжні моря, синії простори,
неба в вишині голубизна!
Нам на крилах мрії підніматись вгору,
нам би тайни космосу пізнать.
Приспів:
Ранку прохолода і цвітіння саду —
всім на світі треба дорожить!
Під свинцевим градом не бажаєм падать,
ми для майбуття повинні жить!
Приспів.
Сонце кличе нас у школу
Дзвенить дзвіночок:
Сміється сонце,
збудився день.
Кличе дзвіночок:
— Бім-бам! Бім-бам!
В школу збиратись час школярам!
Вчить пташка-мати
своїх пташенят
вгору здійматись,
в хмари злітать.
Вчить рідна школа
нас школярів,
щоб рідну мову
кожен любив.
Іскринки із сонячної скриньки
(Зима)
Снігур
Зимою снігурові дуже тепло! Бо він народився в сонячній сорочці.
От який він, Новий рік!
Він спалахує найяскравішою зірочкою на ялинці і так швидко тане, як найбільша сніжинка на моїй долоні.
Зима
Взимку, коли мені холодно, холодно й сонечку. Воно підкочується ближче до землі, щоб погрітися. Тоді я відчиняю вікно і впускаю його в кімнату.
Хай гріється! Я не дам змерзнути сонечку зимою, бо воно щедро гріло мене влітку.
Зима відступає
Сніг відступає в ліс, але саме в лісі весна й відчувається найгостріше.
(Валентина Запорожець)
Скарбничка
(Сонячний словник)
Дощ
Знаєш, чому іде дощ? Земля чорна і просить умити її. Дощ ллє з неба, вмиває землю, І вона стає зелена-зелена.
В лісі
Дерева зібралися в лісі, бо їм сумно поодинці.
Зелень
Зелена фарба піднімається в дерева з трави.
Багато сонць
Увечері на пагорбку наловлю зірок і посаджу їх у землю, щоб виросло багато сонць. Коли одне сонце ляже спати — друге залишиться на небі.
Виноград
Виноградинки живуть у гронах. Коли я їх зриваю — вони кислі, коли їх зриває мама — солодкі. Вони робляться солодші в маминих руках.
Червоний сніг
Кавуни ростуть у дідуся на баштані. Маленькими вони граються в землі, потім ховаються під листям. У них є хвостики. Знаєш, що вони тими хвостиками роблять? їдять землю і п'ють дощ. Дощ у кавунах перетворюється на сніг. Солодкий червоний сніг (Спиридон Вангелї).
Що несе нам сонце?
Працю
Перші весняні промінці ласкаво зігрівають землю, припрошуючи людей до праці. Тільки в дружбі з сонечком матимемо щедрий урожай.
Красу
Різнобарвним килимом вкривається земля. Тягнуться до Сонця пишні гілки дерев, голівки квітів, колоски жита. А Сонце всіх пестить, цілує.
Здоров'я
Сонячне проміння, нагріта сонцем вода, попиті його соком овочі, фрукти — це здоров'я людини. Вся природа - матінка живиться сонячною енергією.
Радість
Сходу сонця радіє і людина і пташина, і звірина, й деревина. Сонце несе радість на свої проміння.
Любов
Воно з однаковою любов'ю пестить і добрих, і злих, і дорослих, і маленьких.
Щастя
Краплина цього щастя — твоя. Зумій зберегти її на все життя.
Достаток
Щедрий урожай дернових, фруктів, овочів, соковиті травм, густі ліси — все це виплекане, вигріте сонцем. Його теплом, ласкою.
Тепло
Воно вливається в твою душу. Візьми іскринку цього тепла і зігрій людину якій холодно, самотньо. Тепло твого серця розтопить кригу її душі.
Мир
Воно ласкаво обігріє і білих, і чорних, і жовтих дітей! Живи й ти дружно з дітьми усіх країн.
— Відредагуйте текст. З поданого тексту випишіть тільки ті речення, які можна використати у розповідному тексті.
Останній місяць зими — лютий
Це слово означає "злий", „жорстокий”. У цьому місяці вночі дуже сильні морози. Але вдень Сонце світить яскравіше, більше гріє. Тривалість дня збільшується майже на дві години. Незабаром весело посміхнеться ласкаве сонечко. Затріпочуть крилами перші весняні гості — шпаки.
Зима — це пора року. Настання зими пов'язане з обертанням Землі навколо Сонця.
Сонце стоїть низько над горизонтом, його промені лише ковзають по землі, а не гріють... Тому в нас холодно, земля покрита снігом.
Які вживаються іменники?
За мир, щоб сміятися, трудитися, рости.
За мир, щоб не димові хмари пропливали, не паперові журавлики літали.
За мир, щоб квіти цвіли, жита буяли, луги травами шуміли.
За мир, щоб у чистій воді рибки гуляли, щоб у лісі не топтали гриби, щоб Сонце сміялося!
Знайдіть іменники…..
Через моє віконце
бачу поле і сонце.
Чую співи пташок,
чую запах квіток.
Гей! Простори які!
Любо-мило землі.
Де не глянь — колоски,
та все в злоті, в сріблі.
Де не глянь — колоски
проти сонця блись-блись.
(П. Тичина)
Знайдіть іменники — назви істот, неістот.
І світлі, чисті, золотисті
упали з неба промінці.
Ураз прокинувсь ліс тінистий,
зраділи білочки, зайці,
повибігали з нір лисиці...
А на гілках — шпачки, синиці
пісні заводять голосні!.. (М. Познанська)
Знайдіть іменники, що означають назви істот і неістот. У якому значенні вжито у тексті іменник "котики "?
Котики-воркотики всілися рядком.
Поїть сонце котиків теплим молоком.
Котики-воркотики в мене на вікні,
котики-воркотики, гості весняні.
Не глядить на котиків лиш вусатий кіт,
мабуть, зна, що котики — це... (вербовий цвіт)
(А. М'ястківський)
Дієслово
Що робить Сонце? — Сходить, заходить, світить, гріє, пече, сміється, умивається, поглядає, зазирає, соромиться, ховається, плаче...
Працює старанно Сонечко навесні та влітку. Треба вигріти землю, виплекати урожай.
Плаче тоді, коли його заступить важка темна хмара, злива пошкодить урожай, доглянутий Сонечком.
Сміється, коли на землі творяться добрі справи.
Прикметник
Яке буває Сонце? — Ласкаве, пекуче, похмуре, радісне, сумне, ніжне, розумне, сміливе, чисте, світле, сором'язливе, зажурене...
"Я вранці Сонце радо зустрічаю!"
(малюнки учнів 2 класу)
Підсумковий урок з основ здоров’я «7 складових здоров’я»
Мета: формувати в учнів бережливе і дбайливе ставлення до власного свого здоров’я як найвищої цінності і важливої умови повної реалізації можливостей особистості;
-створювати в учнів мотиваційні установки на здоровий спосіб життя як головної умови формування, збереження і зміцнення фізичного, духовного і соціального здоров’я,гарний настрій;
-формувати в учнів усвідомлення, що людина є частиною Природи та Космосу, від екологічного стану яких залежить життя на Землі та здоров’я всього людства і кожної людини зокрема;
-повторити основні принципи і методи профілактики найбільш поширених захворювань, прищеплення навичок особистої гігієни;
-профілактика шкідливих звичок та боротьба з ними, встановлення гармонійних взаємин учнів із природою, суспільством, пізнання самих себе.
Хід уроку
Дзвіночок дзвонить:
День! День! День!
Вже білий день, вже білий день!
Дзвіночок дзвонить:
Бам!Бам!Бам!
Добридень чемним школярам!
Добридень дорогим гостям! І вам! І вам!І вам!
Коли ми вітаємось один з одним, ми говоримо «Здрастуй!», «Здрастуйте!», «Здорові були!», « Дай, Боже, здоров’я!» Тим самим бажаємо здоров'я, тобто чогось важливого у нашому житті.
В одних воно міцніше, в інших – слабкіше, але для всіх воно – найдорожчий скарб, дорожчий навіть за золото, бо його не купиш ні за які гроші.
Коли ви здорові, то жваві й веселі. Вам хочеться бігати, стрибати, їсти, міцно спати. На уроках ви уважні, активні, будь-яке завдання вам під силу. В наш час дуже багато людей хворіє…
Була б чарівна паличка, як у казці, змахнув – і всі здорові! Заплющте очі. Уявіть що йде дощ. Хай він змиє все, що заважає бути здоровим. Після дощу з’являється чарівна веселка. Але наша веселка не проста, а чарівна…
Так це чарівна веселка здоров’я ( виготовлений альбом )
1.Веселка заграла кольорами
І перший – червоний-ми бачимо з вами,
З червоним кольором оцим
Прийшов до нас «режим»
Організм наш як годинник тікає щодня
Ваш організм працює,як годинник. Щоб встигати за день зробити чимало справ і при цьому добре почуватися, добре вчитися, слід робити все в установленому порядку. В один і той самий час лягайте спати, вставайте вранці, робіть ранкову зарядку , вмивайтеся, снідайте, йдіть до школи, тобто дотримуйте розпорядку (режиму) дня. Це корисно для здоров’я.
(Будильник, склянка води, цифри 1,6,9, 4…)
2 Без заперечення й вагань
Помаранчевий колір – це харчування , хочеш їсти? Ось реклама! Цікава кольорова гамма.
Сухарики в ній рекламують, Мівіну, Снікерс, Марс і шоколад.
І Кока- Колу, Спрайт! Купуй усе підряд. Стійте! Не купуйте, бо
шкідливі ці продукти, і нема в них фруктів.
Без винятку друзі, овочі всі, дуже смачні, ягоди і фрукти теж, бо вітамінів в них без меж.
Для чого людина щодня вживає їжу?(Їжа постачає до організму поживні речовини, які допомагають йому рости й розвиватися).
Діти створюють групи продуктів з картинок й вибирають шкідливі продукти харчування… Їжа повинна бути різноманітною:
-Хлібобулочні вироби і крупи;
-Овочі та фрукти;
-Молоко і молочні продукти;
-М'ясо , риба, яйця.
Творча пауза
Діти фрукти полюбляють,
Вітаміни споживають.
Усі діти добре знають: фрукти –
Вітамінні це продукти.
3 Нове життя скоріше ти почни, шкідливим звичкам скажи ні! Жовтий колір веселки горить, тож від шкідливого відмовся вмить! Почати вам легше, покинути гірше. Хай рішення ваше буде мудрішим.
Вправа-дослід «Моє здоров’я»
- Уявіть, що ці кольорові кружечки - це ваше здоров’я. Давайте спробуємо розірвати їх. Легко вони розірвалися? А тепер спробуйте зробити так, щоб цей кружечок(уявне наше здоров'я) став знову цілий.
Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від нього. Поведінка людини, її спосіб життя є дуже важливими у збереженні здоров’я.
Коли ми говоримо, що потрібно піклуватися про своє здоров’я, то маємо на увазі вироблення таких звичок, що сприяють здоров’ю. Вони називаються корисними. А ті, що шкодять здоров’ю, погіршують його, називаються шкідливими звичками. Корисні звички зміцнюють здоров’я, а шкідливі погіршують.
Сьогодні ми поговоримо про поставу…
Постава – вертикальне положення тіла. Як перевірити свою поставу?
Які частини тіла повинні торкатися стіни, якщо постава правильна?
Діти виходять до дошки розповідають й показують, як перевірити поставу…
(Потилиця, лопатки, сідниці, литки, п’яти – одночасно притуляються до стіни).
Для правильної постави корисно:
4 Зелений колір – відпочинок на природі. Ура, екскурсіям, туризму і походам! А там: ігри, змагання, сміх, азарт, каша, купання…
Вправа - гра «Складові здоров’я »
Вибрати правильне твердження, плескаючи один раз в долоні:
З усіх названих складових здоров’я ми повинні щедро черпати позитивні емоції, натхнення, бажання бути здоровими, а значить ми будемо красивими, щасливими і впевненими в собі.
Аромотерапія - відновлює бадьорий життєрадісний тонус, емоційне виснаження учнів, є профілактичним засобом попередження стресів, неврозів, депресій, підвищує працездатність, ефективність їх пізнавальної діяльності ( формування психічного, фізичного здоров’я).
Звучить музика,діти вдихають аромомасла «Свіжість»(лаванда,іланг-іланг,базилік,лимон,апельсин, пачулі) й роблять самомасаж:
Самомасаж вух полегшує кровообіг голови, що поліпшує пам'ять, розвиває слух та інтелект дитини:
а) Пальці рук розводять виделюподібно, утворюючи проміжок між середнім та безіменним пальцями. Роблять поступально-зворотні рухи вгору-вниз, обхоплюючи пальцями вухо спереду та ззаду (5-7разів) (мол. І у підручнику).
б) Узявшись за середину вушних раковин, відтягують вуха вперед, а потім – назад, рахуючи повільно до 7-9.
Самомасаж носа - масаж поліпшує кровообіг і зігріває повітря, яке ми вдихаємо, що дуже важливо для запобігання грипові та запальним процесам у легенях:
а) Зігрівають долоні та пальці енергійним розтиранням, Як це роблять, коли змерзли руки.
б) Тильною стороною великих пальців розтирають крила носа і щоки одночасно в протилежних напрямах. Одним пальцем вгору, другим - вниз до тих пір, поки не відчуємо тепло) (мол. 2 у підручнику)
- Масаж для очей( очам необхідно періодично давати спочинок – на кілька секунд заплющити очі, подивитися у вікно, стелю,дошку,на віддалені предмети…)
Брови розгладжують великими і вказівними пальцями у напрямі до скронь (5-7 разів).
Великим і вказівним пальцями повільно відтягують і відпускають складку шкіри над переніссям (5-7 разів).
Процедура приємна своєю результативністю – за хвилину-дві знімає втому очей. Складка на переніссі відповідає біологічно активній китайській точці інь-тан, яка знаходиться на середині лінії, що з'єднує внутрішні краї брів. Використовують її для зняття головного болю, при запамороченні, захворюваннях носа і очей.
5 Колір голубий веселки – емоції гарні та добре серце. Відомий факт, хто від душі сміється, для того зайві ліки й лікарі. Нехай же сміх ніколи не старіє, нехай живе здоровий щирий сміх!
Гра-розминка «Сонечко побажань для гостей»
Діти беруть обруч, до якого прив’язані жовті стрічки-промінці, утворюють «сонечко», по черзі промовляють побажання:
Ми бажаємо Вам…
6 Треба чистим буть і гарним. Синій колір - це вода. Мийтесь, вмивайтесь і обливайтесь! Чисті руки - це здоров’я, мий частіше їх і краще. Чисти зуби, мий волосся. Навички гігієни одначе, дівчатам потрібні і тобі юначе!
ЧИСТОТА – ЗАПОРУКА ЗДОРОВ’Я
Вірш(творча пауза)
Чиста спинка, чисті вушка,
Чистотою сяє хрюшка!
Чисті зубки, чистий хвостик,
Така чиста – можна в гості!
До нас на урок завітав хлопчик - Нечупара
Щоб бути здоровим, дбай про чистоту рук, тіла, волосся…
7 Зарядка й фізична культура – здоров’я. Про це знає кожен і всі. Кличе до спорту веселка – дає фіолетові промінці . Кожен день по розпорядку, маємо робить зарядку. Для здоров’я вона - плюс. Намотай собі на вус.
Гра-розминка «Ми йдемо полювати на лева».
Першокласники стають в коло один за одним. Я промовляю слова, які супроводжуються певними рухами, а всі повторюють за мною:
«Ми йдемо полювати на лева! (впевнений хід по колу).
Не боїмося нікого! (заперечувальні рухи руками).
Ой, а це що? Це болото! Чав! Чав! Чав! (хід, високо піднімаючи коліна).
Ой, а це що? Це море! Буль! Буль! Буль! (імітація плавання)
Ой, а це що? Це поле! ТУП! ТУП! ТУП! (гучне тупотіння)
Ой, а це хто? Такий великий, такий пухнастий, такий м’якенький (показують , який)
Ой, так це ж лев! (показують, як злякалися, далі рухи повторюються)
Побігли додому! Через, поля! ТУП! ТУП! ТУП!
Через моря! Буль! Буль! Буль!
Через болото! Чав! Чав! Чав!
Побігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці! Які ми хоробрі (показують мімікою). Похвалимо себе (погладжують себе по голові).
Я вірю, настане час, коли жодної хвороби не залишиться на світі.
А що діти повинні робити?(займатися спортом, загартовуватися, щоб не боятися сонця і морозу; дотримуватися правил особистої гігієни, режиму дня; вживати корисні для нашого організму продукти харчування…)
Виконується пісня «Вчать у школі…»
Як здоровими нам буть
І пройти щасливу путь –
Вчать у школі. (Тричі)
Не хворіти і рости,
І здоров’я зберегти –
Вчать у школі.(Тричі)
Як здоров’я зберегти,
По життю як пронести –
Вчать у школі.(Тричі)
Буть щасливими завжди,
І творити, і рости –
Вчать у школі.(Тричі)
ЗДОРОВ’Я – ЦЕ СИЛА!
ЗДОРОВ’Я – ЦЕ КЛАС!
ХАЙ БУДЕ ЗДОРОВ’Я
У ВАС І У НАС!