Підсумковий урок з теми : «Моделювання .Основи алгоритмізації.»

Про матеріал

Мета:

Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми « Моделювання. Основи алгоритмізації. »; здійснити контроль набутих знань та практичних навичок роботи за комп'ютером.

Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок з теми : «Моделювання .Основи алгоритмізації.»

Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми « Моделювання. Основи алгоритмізації. »; здійснити контроль набутих знань та практичних навичок роботи за комп’ютером.

Тип уроку: Урок узагальнення, систематизації та контролю знань.

Обладнання: роздатковий матеріал, ПЗ Тест «Моделювання. Основи алгоритмізації.

12 питань 10хв», комп’ютер, проектор, кольорові фішки, скрайбінг презентація «Алгоритми.», презентація «Модель. Види моделі.».

 

Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Мотивація навчальної діяльності .

Ми вивчили з вами дану тему для того, щоб у майбутньому ви уміли використовувати дані знання для вирішення проблем, а саме, уміли поступово і правильно виконувати свої дії по ремонту автомобіля, знали алгоритм підготовки деталі до зварювання і т.д.

3.Актуалізація знань.

І сьогодні ми підведемо підсумки з теми : «Моделювання. Основи алгоритмізації.»

Дану тему ми з вами розглядали 8 уроків, а тепер настав час перевірити ваші знання. Спочатку давайте переглянемо з вами 2 презентації.(Відео про алгоритм та модель.)

4.Узагальнення і систематизація знань.

А тепер, об’єднавшись у групи ви будете виконувати завдання, які будуть оцінюватись. Тож почнемо.

 

1. Завдання. Вставити пропущені слова.(2 бали)

 

1 група.

Алгоритм це зрозумілий, точний та повний опис  послідовності простих дій для розв 'язування конкретної задачі.

(зрозумілий, точний,великий, повний)

 

Алгоритм це зрозумілий, точний та повний опис  послідовності простих дій для розв 'язування конкретної задачі.

 

2 група.

Модель об'єкта — це новий об'єкт, який має властивості даного об'єкта, суттєві для певного дослідження.

( дослідження, об'єкт, властивості, задача)

 

Модель об'єкта — це новий об'єкт, який має властивості даного об'єкта, суттєві для певного дослідження.

 

 

 

2. Завдання. Запиши послідовність подій. Простав числа в порожні клітинки.(4 бали)

 

Човняру потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. У човні, крім човняра, вміщується або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста. На березі не можна залишати козу з вовком або козу з капустою. (Ця старовинна задача вперше трапляється в математичних рукописах VIII ст.)

  • Взяти вовка у човен, перевезти його на інший берег, висадити.
  • Повернутися назад.
  • Взяти капусту у човен, перевести її на інший берег і викласти.
  • Взяти козу у човен і повернутися на попередній берег, висадити.
  • Взяти козу у човен, перевезти її на інший берег, висадити.
  • Повернутися назад.
  • Взяти козу у човен, перевезти її на інший берег, висадити.

 

Відповідь: Словесна форма алгоритму перевезення:

1. Взяти козу у човен, перевезти її на інший берег, висадити.

2. Повернутися назад.

3. Взяти вовка у човен, перевезти його на інший берег, висадити.

4. Взяти козу у човен і повернутися на попередній берег, висадити.

5. Взяти капусту у човен, перевести її на інший берег і викласти.

6. Повернутися назад.

7. Взяти козу у човен, перевезти її на інший берег, висадити.

 

3. Завдання «Хто перший». Розподіліть указані моделі об'єктів,  за­лежно від способу подання моделі. (1бал)

 

а) рисунок піраміди;                                                      и) металева модель атома;

б) накреслений план школи;                                          і) запис шахової партії;

в) формула площі прямокутника;                                 ї) фізичний дослід;

г) нотний запис пісні;                                                    й) рівняння хімічної реакції;

д) макет забудови площі;                                              к) опудало птаха;

е) кулінарний рецепт;                                                    л) сценарій проведення свята;

є) хімічний дослід;                                                         м) фотографія місцевості;

ж) дерев'яна модель літака;                                           н) глобус.

з) комп' ютерна модель автомобіля;

 

Матеріальні моделі - д,ж,и,к,н.                Інформаційні моделі – а,б,в,г,е,є,з,і,ї,й,л,м.

 

4. Завдання «Хто перший». Відгадайте задумане число. Відповідь показати через пантоміму.(3 бали)

Алгоритм «Відгадай число»:

  1. Задумай будь-яке число.
  2. Додай до нього 12.
  3. Від результату відніми 7.
  4. Відніми від результату задумане число.
  5. Одержано число ? (5).

5. Завдання «Знайди пару». Складіть пазли. Фігура з блок – схеми і її значення. (2 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підведемо пілсумки за виконані завдання

1 група-

2 група-

А тепер я вас розсаджу за комп’ютери по двоє і ви разом повинні зробити тестові завдання. Починаємо. (Результат з тесту висвічується одразу після закінчення.)

 

4.Підбиття підсумків уроку.

Отже ви закінчили вивчати тему і отримали бали, а зараз я попрошу вас подумати і оцінити сьогоднішній урок.

Рефлексія (3 кольори червоний,жовтий,зелений)

Зелений колір – я все знаю, було дуже весело, було цікаво.

Жовтий колір – я не все зрозумів з даної теми, інколи мені було важко зрозуміти завдання, хочу ще повторити дану тему.

Червоний колір – я нічого не зрозумів, мені взагалі було не цікаво.

 

5. Домашнє завдання. Повторити конспект. Придумати алгоритм приготування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 група.

Алгоритм це зрозумілий, точний та повний опис  послідовності простих дій для розв 'язування конкретної задачі.

 

(зрозумілий, точний,великий, повний)

 

2 група.

Модель об'єкта — це новий об'єкт, який має властивості даного об'єкта, суттєві для певного дослідження.

 

( дослідження, об'єкт, властивості, задача)

 

Човняру потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. У човні, крім човняра, вміщується або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста. На березі не можна залишати козу з вовком або козу з капустою.

(Ця старовинна задача вперше трапляється в математичних рукописах VIII ст.)

  • Взяти вовка у човен, перевезти його на інший берег, висадити.
  • Повернутися назад.
  • Взяти капусту у човен, перевести її на інший берег і викласти.
  • Взяти козу у човен і повернутися на попередній берег, висадити.
  • Взяти козу у човен, перевезти її на інший берег, висадити.
  • Повернутися назад.
  • Взяти козу у човен, перевезти її на інший берег, висадити.

 

Човняру потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. У човні, крім човняра, вміщується або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста. На березі не можна залишати козу з вовком або козу з капустою.

(Ця старовинна задача вперше трапляється в математичних рукописах VIII ст.)

  • Взяти вовка у човен, перевезти його на інший берег, висадити.
  • Повернутися назад.
  • Взяти капусту у човен, перевести її на інший берег і викласти.
  • Взяти козу у човен і повернутися на попередній берег, висадити.
  • Взяти козу у човен, перевезти її на інший берег, висадити.
  • Повернутися назад.
  • Взяти козу у човен, перевезти її на інший берег, висадити.

 

 

 

 

 

 

 

а) рисунок піраміди;                                             и) металева модель атома;

б) накреслений план школи;                                і) запис шахової партії;

в) формула площі прямокутника;                        ї) фізичний дослід;

г) нотний запис пісні;                                           й) рівняння хімічної реакції;

д) макет забудови площі;                                     к) опудало птаха;

е) кулінарний рецепт;                                           л) сценарій проведення свята;

є) хімічний дослід;                                                м) фотографія місцевості;

ж) дерев'яна модель літака;                                  н) глобус.

з) комп' ютерна модель автомобіля;

 

Матеріальні моделі -                      Інформаційні моделі

 

а) рисунок піраміди;                                             и) металева модель атома;

б) накреслений план школи;                                і) запис шахової партії;

в) формула площі прямокутника;                        ї) фізичний дослід;

г) нотний запис пісні;                                           й) рівняння хімічної реакції;

д) макет забудови площі;                                     к) опудало птаха;

е) кулінарний рецепт;                                           л) сценарій проведення свята;

є) хімічний дослід;                                                м) фотографія місцевості;

ж) дерев'яна модель літака;                                  н) глобус.

з) комп' ютерна модель автомобіля;

 

Матеріальні моделі -                      Інформаційні моделі

 

Алгоритм «Відгадай число»:

  1. Задумай будь-яке число.
  2. Додай до нього 12.
  3. Від результату відніми 7.
  4. Відніми від результату задумане число.
  5.                 Одержано число ?

 

Алгоритм «Відгадай число»:

  1.                  Задумай будь-яке число.
  2. Додай до нього 12.
  3. Від результату відніми 7.
  4. Відніми від результату задумане число.
  5. Одержано число ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку