Мета:
Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми « Моделювання. Основи алгоритмізації. »; здійснити контроль набутих знань та практичних навичок роботи за комп'ютером.
Тема: Підсумковий урок з теми : «Моделювання .Основи алгоритмізації.»
Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми « Моделювання. Основи алгоритмізації. »; здійснити контроль набутих знань та практичних навичок роботи за комп’ютером.
Тип уроку: Урок узагальнення, систематизації та контролю знань.
Обладнання: роздатковий матеріал, ПЗ Тест «Моделювання. Основи алгоритмізації.
12 питань 10хв», комп’ютер, проектор, кольорові фішки, скрайбінг презентація «Алгоритми.», презентація «Модель. Види моделі.».
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Мотивація навчальної діяльності .
Ми вивчили з вами дану тему для того, щоб у майбутньому ви уміли використовувати дані знання для вирішення проблем, а саме, уміли поступово і правильно виконувати свої дії по ремонту автомобіля, знали алгоритм підготовки деталі до зварювання і т.д.
3.Актуалізація знань.
І сьогодні ми підведемо підсумки з теми : «Моделювання. Основи алгоритмізації.»
Дану тему ми з вами розглядали 8 уроків, а тепер настав час перевірити ваші знання. Спочатку давайте переглянемо з вами 2 презентації.(Відео про алгоритм та модель.)
4.Узагальнення і систематизація знань.
А тепер, об’єднавшись у групи ви будете виконувати завдання, які будуть оцінюватись. Тож почнемо.
1. Завдання. Вставити пропущені слова.(2 бали)
1 група.
Алгоритм — це зрозумілий, точний та повний опис послідовності простих дій для розв 'язування конкретної задачі.
(зрозумілий, точний,великий, повний)
Алгоритм — це зрозумілий, точний та повний опис послідовності простих дій для розв 'язування конкретної задачі.
2 група.
Модель об'єкта — це новий об'єкт, який має властивості даного об'єкта, суттєві для певного дослідження.
( дослідження, об'єкт, властивості, задача)
Модель об'єкта — це новий об'єкт, який має властивості даного об'єкта, суттєві для певного дослідження.
2. Завдання. Запиши послідовність подій. Простав числа в порожні клітинки.(4 бали)
Човняру потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. У човні, крім човняра, вміщується або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста. На березі не можна залишати козу з вовком або козу з капустою. (Ця старовинна задача вперше трапляється в математичних рукописах VIII ст.)
Відповідь: Словесна форма алгоритму перевезення:
1. Взяти козу у човен, перевезти її на інший берег, висадити.
2. Повернутися назад.
3. Взяти вовка у човен, перевезти його на інший берег, висадити.
4. Взяти козу у човен і повернутися на попередній берег, висадити.
5. Взяти капусту у човен, перевести її на інший берег і викласти.
6. Повернутися назад.
7. Взяти козу у човен, перевезти її на інший берег, висадити.
3. Завдання «Хто перший». Розподіліть указані моделі об'єктів, залежно від способу подання моделі. (1бал)
а) рисунок піраміди; и) металева модель атома;
б) накреслений план школи; і) запис шахової партії;
в) формула площі прямокутника; ї) фізичний дослід;
г) нотний запис пісні; й) рівняння хімічної реакції;
д) макет забудови площі; к) опудало птаха;
е) кулінарний рецепт; л) сценарій проведення свята;
є) хімічний дослід; м) фотографія місцевості;
ж) дерев'яна модель літака; н) глобус.
з) комп' ютерна модель автомобіля;
Матеріальні моделі - д,ж,и,к,н. Інформаційні моделі – а,б,в,г,е,є,з,і,ї,й,л,м.
4. Завдання «Хто перший». Відгадайте задумане число. Відповідь показати через пантоміму.(3 бали)
Алгоритм «Відгадай число»:
5. Завдання «Знайди пару». Складіть пазли. Фігура з блок – схеми і її значення. (2 бали)
Підведемо пілсумки за виконані завдання
1 група-
2 група-
А тепер я вас розсаджу за комп’ютери по двоє і ви разом повинні зробити тестові завдання. Починаємо. (Результат з тесту висвічується одразу після закінчення.)
4.Підбиття підсумків уроку.
Отже ви закінчили вивчати тему і отримали бали, а зараз я попрошу вас подумати і оцінити сьогоднішній урок.
Рефлексія (3 кольори червоний,жовтий,зелений)
Зелений колір – я все знаю, було дуже весело, було цікаво.
Жовтий колір – я не все зрозумів з даної теми, інколи мені було важко зрозуміти завдання, хочу ще повторити дану тему.
Червоний колір – я нічого не зрозумів, мені взагалі було не цікаво.
5. Домашнє завдання. Повторити конспект. Придумати алгоритм приготування
1 група.
Алгоритм — це зрозумілий, точний та повний опис послідовності простих дій для розв 'язування конкретної задачі.
(зрозумілий, точний,великий, повний)
2 група.
Модель об'єкта — це новий об'єкт, який має властивості даного об'єкта, суттєві для певного дослідження.
( дослідження, об'єкт, властивості, задача)
Човняру потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. У човні, крім човняра, вміщується або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста. На березі не можна залишати козу з вовком або козу з капустою.
(Ця старовинна задача вперше трапляється в математичних рукописах VIII ст.)
Човняру потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. У човні, крім човняра, вміщується або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста. На березі не можна залишати козу з вовком або козу з капустою.
(Ця старовинна задача вперше трапляється в математичних рукописах VIII ст.)
а) рисунок піраміди; и) металева модель атома;
б) накреслений план школи; і) запис шахової партії;
в) формула площі прямокутника; ї) фізичний дослід;
г) нотний запис пісні; й) рівняння хімічної реакції;
д) макет забудови площі; к) опудало птаха;
е) кулінарний рецепт; л) сценарій проведення свята;
є) хімічний дослід; м) фотографія місцевості;
ж) дерев'яна модель літака; н) глобус.
з) комп' ютерна модель автомобіля;
Матеріальні моделі - Інформаційні моделі –
а) рисунок піраміди; и) металева модель атома;
б) накреслений план школи; і) запис шахової партії;
в) формула площі прямокутника; ї) фізичний дослід;
г) нотний запис пісні; й) рівняння хімічної реакції;
д) макет забудови площі; к) опудало птаха;
е) кулінарний рецепт; л) сценарій проведення свята;
є) хімічний дослід; м) фотографія місцевості;
ж) дерев'яна модель літака; н) глобус.
з) комп' ютерна модель автомобіля;
Матеріальні моделі - Інформаційні моделі –
Алгоритм «Відгадай число»:
Алгоритм «Відгадай число»: