Підсумковий урок з теми "Площі многокутників"

Про матеріал

відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів", яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Запропонований урок є заключним уроком в розділі “Многокутники. Площі многокутників", його також можна використовувати під час повторення у кінці року. Проводиться урок у формі гри — змагання.

Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок з теми “Площі многокутників”

Мета: повторити формули для обчислення площ фігур; формувати навички застосовувати формули площ при розв'язуванні задач; розвивати математичні здібності, увагу, пам'ять; виховувати любов до предмета.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної дільності.

Сьогодні у нас останній урок з теми “Площі многокутників”. Даний підсумковий урок ми проведемо у формі гри-змагань. Це нам дасть можливість цікаво і швидко повторити вивчений матеріал з теми.

  1. Повідомлення правил гри та оцінювання

Коли ви заходили в клас, то мали можливість вибрати одну з фігур (паралелограм, трапеція, трикутник). Згідно обраних фігур ми об'єднаємося в три команди. Кожна команда обирає свого капітана. Капітан шляхом підняття руки або прапорця, на якому зображена фігура команди буде сигналізувати, що команда готова дати відповідь.

Кожна правильна відповідь на питання першого туру оцінюється двома балами, а правильне розв'язання задач — п'ятьма. Команда, яка отримає найбільше балів і стане переможцем.

  1. Актуалізація опорних знань.  (1 тур)
  1. Чому дорівнює площа трапеції?
  2.  Чому дорівнює площа ромба?
  3. Чому дорівнює площа квадрата?
  4. Чому дорівнює площа прямокутника?
  5. Чому дорівнює площа трикутника?
  6. Чому дорівнює площа паралелограма?
  7. Сформулюйте означення кола, описаного навколо многокутника.
  8. Сформулюйте означення кола, вписаного у многокутник.

 

  1. Узагальнення та систематизація (2 тур)
  1. Обчислити площу рівностороннього трикутника з стороною 6см.

(9)

  1. Катети прямокутного трикутника дорівнюють 15см і 10см. Знайдіть його площу.

(75см2)

  1. Знайти площу рівнобедреного трикутника, якщо його бічна сторона дорівнює 5см, а висота, яка проведена до основи – 4см.

(12см2)

  1. Діагоналі ромба 8см і 7см. Чому дорівнює його площа?

(28см2)

  1. Сторони паралелограма 4см і 6см. Менша його висота дорівнює  3см. Обчисліть другу його висоту.

(4,5см)

6) У рівнобічної трапеції один із кутів дорівнює 450, більша основа – 70м, а висота – 10м. Обчисліть площу трапеції.

(600м2)

  1. Знайти площу ромба, якщо його висота дорівнює 10см, а гострий кут  300

(200см2)

  1. Чому дорівнюють сторони прямокутника, якщо вони відносяться як 8:18, а його площа дорівнює 576м2?

(16м; 36м)

  1. У рівнобічної трапеції основа і бічна сторона відносяться як 12:6:5, а висота дорівнює 8см. Обчисліть площу трапеції.

(144см2)

9) Обчислити площу трикутника із сторонами 13см, 14см, 15см.

(84см2)

10) Бічна сторона трапеції дорівнює 40см і утворює з більшою основою кут 45о. Обчисліть площу трапеції, якщо її основи дорівнюють  24см и 60см.

(840см2)

11) Одна із сторін паралелограма в 3 рази більша проведеної до неї висоти. Обчисліть сторону та висоту паралелограма, якщо його площа дорівнює 48см2.

(12см; 4см)

 

4 Підведення підсумків.

 Рефлексія

Визначення переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
1813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку