Підсумковий урок з теми "Прикметник"

Про матеріал
Підсумковий урок з теми "Прикметник"-4 клас. Мета уроку:узагальнювати і поглиблювати знання учнів про граматичні ознаки прикметника; вчити правильно вживати прикметники в усному і писемному мовленні, розпізнавати серед інших частин мови у тексті, добирати антоніми і синоніми; збагачувати та активізувати словниковий запас.
Перегляд файлу

Тема уроку: Закріплення і узагальнення знань про прикметник

Мета уроку:

Формування предметних компетентностей:  узагальнювати і поглиблювати знання учнів про граматичні ознаки прикметника;

вчити правильно вживати прикметники в усному і писемному мовленні, розпізнавати серед інших частин мови у тексті, добирати антоніми і синоніми; збагачувати та активізувати словниковий запас;

вдосконалювати навички грамотного, каліграфічного письма;

розвивати творчу уяву, усне і писемне мовлення учнів;

виховувати любов до рідної мови, яка є важливою невід’ємною складовою загальної культури людини.

Формування ключових компетентностей:

Вміння вчитися: слідкувати за порядком на робочому місці, доводити роботу до кінця, формувати здатність виконувати мовленнєві операції, висловлювати власні думки, вміння аналізувати, робити висновки та узагальнення.

Загальнокультурної : сприяти дотриманню норм мовленнєвої культури, виявляти ініціативу, вміння спілкуватися з друзями, вчителем.

Здоров’язбережувальної: правильна посадка за партою, старанне виконання фізкультпауз, дотримання рекомендацій вчителя під час уроку, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Засоби навчання: план уроку, таблиці, ілюстрації по темі уроку, комп’ютер, відеозапис.

Тип уроку: урок застосування знань,умінь і навичок.

Основні терміни і поняття: прикметник, граматична залежність предмета і його ознаки.

Девіз уроку: «Маленька праця,краща за велике безділля»

                          

                                     ХІД УРОКУ

1.Привітання

         Сьогодні у нас незвичайний урок.

         Сьогодні ми зробимо ще один крок

         В країну прекрасну, країну чудову,

         Що нас так чекає й збагачує мову.

Девіз уроку :  «Маленька праця краще за велике безділля»

-Як Ви розумієте цей девіз?                                                     (пояснення дітей)

- Отже, давайте налаштуємося на плідну працю за допомогою настанови на творчість:

Я – школяр.

Я – особистість творча.

Я люблю і вивчаю рідну мову.

Я все розумію, я хочу все знати.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку

—    Людина, пізнаючи світ, знайомиться з новими предметами. Але людський розум прагне якомога більше дізнатися про той чи інший предмет, об’єкт. Тому кожен предмет супроводжує питання який він є? А це означає, що вічним супутником нашого життя є прикметник.

Сьогодні у нас останній урок з теми «Прикметник», ми пригадаємо все те, що вивчили про цю частину мови.  

ІІІ. Хвилинка-цікавинка

А зараз трохи інформації про цю частину мови.

Чи знаєш ти… що назва прикметник вперше з’явилася в підручнику Я.Головацького «Граматика руского язика» (Львів, 1849 рік). Отже, їй 166 років.

1.Термін  Прикметник — вперше з'явився в «Руській граматиці» С. Смаль-Стоцького та Ф. Гартнера (1893). Однак паралельно продовжують вживати: приложник (Іван Григорович Верхратський), ім’я приложне (Агатангел  Кримський), прикметник, ймення прикметне (Євген Костянтинович  Тимченко). Нечуй-Левицький вживав термін прикметник у значенні «прислівник».
За кількістю слів, вживаних у нашому мовленні, прикметник займає четверте місце після іменника, займенника та дієслова.

    2. У багатьох мовах світу прикметників немає взагалі. Їхні функції часто виконують іменники. Ця властивість притаманна  амхарській мові – основній мові Ефіопії. А в мовах Східної та Південно-Східної Азії (китайська, в’єтнамська) прикметник неможливо відрізнити від дієслова. Дослідники стверджують, що їхньою мовою простіше сказати «листя зеленіє», ніж «зелене листя».

3.Всім відомо, що прикметник змінюється за родами. Терміни „чоловічий”, „жіночий”, „середній” рід дісталися нам у спадок ще з часів V ст.. до н. е. Філософ Протагор запропонував поділити всі слова  на
3 роди: чоловічий, жіночий та речовий. Пізніше Арістотель запропонувати замінити останній термін – „середній рід”.

IV Каліграфічна хвилинка

Зз з зи монь зимонька

Звуко-буквенний аналіз слова зимонька

-Чому у слові більше букв ніж звуків

-утворіть прикметник    -зимовий

-від прикметника зимовий утворіть антонім

-назвіть число та рід прикметника

V. Закріплення і узагальнення вивченого матеріалу

- робота з текстом

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку