Урок сходження на вершину «Трикутник» з геометрії в 7класі
Тема Підсумковий урок з теми "Трикутники"
Мета Повторити, закріпити, узагальнити та систематизувати знання учнів з теми; вдосконалювати навички пошуку шляхів розв'язування задач і вправ; розвивати пізнавальні, комунікативні вміння і навички; виховувати спостережливість, увагу, почуття колективізму, відповідальність.
Обладнання: картки для самостійних робіт, компютер , рейтингові відомості.
План уроку.
1.Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас останній урок з теми "Трикутники" . Ми повторимо означення , властивості та види трикутників. Узагальнення та систематизацію знань здійснимо у процесі сходження на вершину " Трикутники" розв'язуванням задач.
Робота нелегка, але девізом уроку хай стануть слова
Ж. Ж. Руссо "Потрібно працювати, щоб насолоджуватись".
Щоб досягти мети треба виявити наполегливість, почуття колективізму та підтримки.
Перед виходом в гори перевіримо чи все спорядження у нас готове.
2. Актуалізація опорних знань.
Експрес – опитування:
1. Існує трикутник зі сторонами 3, 5, 6.
2. Існує трикутник зі сторонами 3, 4, 9.
3. Кожен кут трикутника може бути більшим за 60.
4. Кожен кут трикутника може бути меншим за 60.
5. У рівносторонньому трикутнику всі кути рівні.
6. Будь – який рівносторонній трикутник є рівнобедреним.
7. Будь – який рівнобедрений трикутник є рівностороннім.
8. Найбільша сторона трикутника АВ А
4 12
С 6 В
9. Найменша сторона трикутника ВС
В
3 4
А 5 С
10.Найменший кут трикутника <В
В
60о
40о 80о
А С
11.У рівносторонньому трикутнику всі медіани рівні .
12.У рівносторонньому трикутнику медіана, бісектриса і висота співпадають.
Підсумок. Спорядження готове, можна вирушати.
3. Узагальнення і систематизація знань.
Ви знаєте, що альпіністи йдучи в гори діляться на групи . Ми також поділились на чотири групи. У кожній групі є старший – асистент учителя, він виставлятиме в рейтингові картки – оцінки . Кожна група отримує завдання з даної теми і є першопрохідцем . У кожній групі хай панує дух колективізму і підтримки. (учитель роздає завдання).
Перша група.
знаки рівності трикутників"
-1. Метод "Мікрофон" – теоретичні відомості з теми.
-2. Розв"язування задач .
Довести, що трикутники рівні.

С Д В С
В Д
Р
А М Е А Д
ΔАВС=ΔАДС ΔМДР=ΔЕДР ΔАВД=ΔСДВ
Підсумок . Виставлення оцінок.
Встановлення прапора України на кожній з вершин.
Друга група. "Сума кутів трикутника"
-1. Метод "Мікрофон" – теоретичний матеріал з теми Т.8; Т9.
-2. Розв"язування задач.
Дано: Δ АВС
N B B ∟А : ∟В: ∟С=1:2:3

? ∟А =∟В Знайти
70о ∟А, ∟В, ∟С
? P 130о
30о ? C
C А
M A
Підсумок. Виставлення оцінок. Встановлення прапора України на кожній з вершин.
Третя група "Рівнобедрений трикутник"
-1. Метод "Мікрофон" – теоретичний матеріал з даної теми.
-2. Розв"язування задач.


Дано В К В
ΔАВС, Р=60 см ?
АВ:АС=2 6 РΔ-?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Знайти: АВ, ВС
? 70о
А у 2 рази С М N А 8 С
менша
Підсумок. Виставлення оцінок.
Встановлення прапора України на кожній з вершин.
Четверта група.
"Прямокутний трикутник"
-1. Метод "Мікрофон" – теоретичний матеріал з даної теми.
-2. Розв"язування задач. Дано:


В М В ΔАВС, ∟С=90о
СМ┴АВ, ∟А=45о
СМ=15 см
Знайти: АМ
? 40 см 10 см М
15 ?
30о 60о 45о С А К Р С А
Підсумок . Виставлення оцінок.
Встановлення прапора України на кожній з вершин.
4. Самостійна робота.
Тестові завдання - 4 варіанти ( кожній групі)
Взаємоперевірка. Максимально -4 бали.
Підсумок . Виставлення оцінок .
Встановлення прапора.
5. Домашнє завдання
Сторінка 130 (5 задач вибрати за бажанням)
6. Підсумок уроку.
1. Кожен учень повідомляє оцінку , яку він отримав за рейтинговою карткою.
2. Що сподобалось на уроці?
Література.
1. Бевз Г. П., Бевз В. Г., Владімірова Н. В., Геометрія 7 клас, Київ, "Вежа", 2007
2. Мерзляк А, Г., Полянський В. Б., Рабинович Ю. М., Геометрія 7 клас, Збірник завдань і задач, Харків, "Гімназія", 2008.
3. Роєва Т. Г., Іваненко Л. М., Тестовий зошит, Геометрія, Харків, "Країна мрій", 2008.