Підсумок за темою «Україна – наша держава»
Урок українознавства (2клас)
Навчально-пізнавальні цілі :
Хід уроку
I. Організація класу.
Подивилися на мене,
Усміхнулися усі:
Всі готові до роботи,
Всі бадьорі. Молодці!
ІІ. Оголошення теми
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна)
1.Асоціативний кущ
Назвіть слова, які найперше спадають на думку, коли ви чуєте слово «Україна».
(Київ, Золоте, Дніпро, мама, рушник, родина, батьківщина, пісня…)
Учитель:
Україна – це отча земля, рідний край, де ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Це куточок, де тобі найкраще.
Незалежно від того, де ти мешкаєш – у маленькому селі чи великому місті,- тобі треба пам’ятати, що ти живеш в Україні і твоє рідне село (чи місто) є частиною нашої Батьківщини. Важливо, щоб ти усвідомив себе громадянином України, щоб ти вчився її оберігати і захищати.
ІІІ. Повторення і узагальнення
1.Бесіда
-Які символи рідного краю ти знаєш?
-Які відомі люди твої земляки?
2. Розповідь про історію рідного села (міста).
-Коротко розповісти про походження назви.
3. Робота із прислів’ями.
-З’єднай лініями частини прислів’їв. Поясни, як ти розумієш їх зміст.
Рідний край – хто у своєму домі
Кожному мила земний рай.
Добре тому, там – рай.
Де рідний край, своя сторона.
4. Доповни ряд слів.
-Читай, відповідай: хто це? що це?
Наймиліша, лагідна, єдина ________________________
Отчий, рідний, милий _____________________________
Червоне, яскраве, гаряче___________________________
Блакитне, безхмаре, мирне_________________________
Суверенна, назалежна, демократична___________________
5. Читання вірша Ліни Костенко «Усе моє, все зветься Україна»
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,—
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є — дорога, явори,
усе моє, все зветься — Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.
-Що, на думку поетів, зветься Україна?
6. Перегляд відео про Україну.
7. Бліц-опитування
-Де розташована Україна?
-Які гори розташовані в Україні?
-Які моря омивають її територію?
-Які найбільші річки нашої країни ти знаєш?
-Як називається столиця України?
-Хто заснував Київ?
-Хто є покровителем Києва?
8. Доповни та запиши речення.
Я живу в селі(місті) ______________________, районі ________________________, області______________________________. Я живу на вулиці __________________, у будинку___________. Головна вулиця нашого села (міста) __________________. У нашому селі (місті) протікають такі річки:________________________________. Моє улюблене місце____________________________________________________.
9. Читання акровірша
Акрові́рш — поетичний твір, у якому початкові літери кожного рядка при читанні згори вниз, утворюють слово або фразу.
У нашій господі
Калинонька росте,
Рясним та білим цвітом весною зацвіте.
А гарная вербиця над річкою стоїть,
Її осіннє листя летить, летить, летить…
Назвати цю країну ви мусите скоріш,
А в цьому допоможе чудовий акровірш!
10. Розгадування кросворда
11. Пісня про Україну
12. Відшукай і обведи заховані слова.
-Відшукай і обведи заховані слова, які називають державні символи України.
13. Відгадай загадки.
Давно ця річка славна
Народи три єднає
І в Чорне море плине.
Простори України
Розкішно прикрашає. (Дніпро.)
У теплий край літа далеко.
Як зветься той цікавий птах?
Ану, скажіть хутчіш!.. (Лелека.)
Видивляється у воду На свою хорошу вроду. (Калина.)
Пов’язала б коси стрічкою,
Та вітер весь час налітає
Та коси мої розплітає. (Верба.)
ІV. Підсумок уроку