Підсумковий урок з української мови для 4 класу на тему "Іменник"

Про матеріал
Підсумковий урок " До іменника на гостину" розроблено для учнів 4 класу,мета якого - узагальнити та систематизувати знання здобувачів освіти про іменник як частину мови,розвивати критичне мислення,словниковий запас учнів,виховувати любов до рідного краю,до української мови.
Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок за темою «Іменник»

Урок-гра «До іменника на гостину»

Мета:

-формування предметних компетентностей:закріпити та узагальнити знання учнів про іменник,його граматичні категорії; вдосконалювати вміння розпізнавати іменники в тексті серед інших частин мови; розвивати спостережливість за мовними явищами, зв’язне мовлення,творче мислення; виховувати любов  до рідної країни та її мови;

-формування ключових компетентностей:

-уміння вчитися:формувати навички визначати мету  , підбивати підсумки роботи,оцінювати себе,здатність виконвати мисленнєві операції,здатність переключатися з одного виду робои на інший

-здоров’язбережувальної:учити дотримувати норм гігієни читання і письма;

-загальнокудьтурної:учити дотримувати норм мовленнєвої культури,культурної поведінки;

-інформаційної:формувати здатність знаходити потрібну інформацію  на карті України;

-соціальної:удосконалювати навички продуктивної співпраці з унями у парах;

-комунікативної:удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування,уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі;

-громадянської:учити усвідомлювати свою належність до українського народу,виховувати почуття гордості .

 

Обладнання: мультимедійна презентація,картки для індивідуальної роботи,предметні малюнки,роздатковий матеріал,смайлики

Інтерактивні технології:  «Робота в парі», «Мозковий штурм», «Мікрофон»,  «Інтелект-карта».

Тип уроку: підсумковий урок

Форма уроку: інтерактивний мультимедійний урок-гра

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

Вчитель.    Добрий день!У добрий час радо я вітаю вас!

                    З  миром зустрічаю, щастя вам бажаю.

  • Сідають ті, хто народився взимку!
  • Сідають ті, хто народився весною!
  • Сідають ті, хто народився в літню спеку!
  • Сідають ті, хто народився осінньою дниною!

 

 ІІ.Оголошення теми уроку.  Актуалізація опорних знань

1.Перевірка псих.настрою.

-Перед вами лежать смайлики настрою.Покажіть,з яким настроєм ви пришли на урок(підімають смайлики).

2.Оголошення теми уроку.

Вчитель. Настрій у вас гарний і це добре,бо сьогодні ми йдемо у гості до нашого друга – іменника,повторимо все те,що вивчили про нього та подякуємо за знання,які отримали.

3.Вправа «Очікування».

-Яким буде наш урок?

-Якими ви будете на уроці?

 Діти,ви любите ходити у гості? Перш,ніж вирушити,давайте пригадаємо правила поведінки у гостях. У вас на партах народні прислів’я і приказки про гостини ,але вони роз’єднані. Складіть ,будь ласка, прочитайте їх та назвіть іменники.

4. Інтерактивна вправа «Мікрофон» (По рядам зачитують складені прислів’я та приказки,називають іменники).

Діти.

1 ряд - Веселий гість - дому радість(назвіть іменники);

2 ряд - Гостя по одежі стрічають,а по розуму проводжають(назвіть іменники);

3 ряд - Чим хата багата,тим гостям рада(назвіть іменники).

 

-Тепер ми готові вирушити в путь.

Відкриваємо зошити(число,кл.робота).

5. Хвилинка каліграфії

Вчитель.

Дорогих гостей завжди зустрічають з радістю.Тому я пропоную для хвилинки каліграфії записати слово радість(записує учень на дошці).

Радість – (в Р.в.) радості (що відбувається з голосним і ?); (в Ор.в.) радістю , (в Кл. в.) радосте (де використовують іменники у кличному відмінку?)

ІІІ. Основний зміст роботи

1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (Слайди 4-8).

Вчитель.

-Поки ми в дорозі,давайте пригадаємо все,що ми знаємо про іменник.

-Яка частина мови називається іменником?(Слайд 4)

-Які іменники належать до істот,а які до неістот?(Слайд 5)

-Які іменники називаються власними,а які загальними?(Слайд 6).

-До яких родів може належати іменник?

-Як визначити рід іменника?(Слайд 7).

-Як змінюється іменник за числами?(Слайд 8).

-Як ще змнюється іменник?(за відмінками).Разом повторимо відмінки.

-Чим іменник виступає у реченні?(голов.членом-підметом,другоряд.чл.речення).

2.Робота з реченнями.

- Ми вже на місці.За звичаєм іменник зустрічає гостей з хлібом-сіллю. Запишемо речення про хліб. Ваше завдання: визначити відмінок іменника «хліб». Готові?

          Завжди люди дякують хлібові.

 Гостей зустрічають хлібом.

 Кетяги калини лежать на хлібині ( в останньому реченні підкреслити граматичну основу)

3. Гра «Знайди іменники» (Слайд 9)

Вчитель.

- Наш господар полюбляє жарти та різні ігри. Вам треба знайти іменники серед інших частин мови і записати їх.(на дошці)

Перевірка.

( Діти називають слова:край,земля,мова,багатство)

 4. Словникова робота (Слайд 10)

-Діти,що означає слово багатство?

Багатство-це матеріальні та духовні цінності. Для одних людей багатство-це гроші,красиві будинки та автомобілі. Для других-рідна земля,здоров’я,сім’я.

 

5. Творча робота (Слайд 11)

Вчитель.

-Діти,напишіть у зошити 5 слів,що називають предмети,які є багатством для вас.

Самостійна робота. Перевірка.

 

 6. Акровірш (Слайд 12)

Вчитель.

-Діти,прочитайте загадку-акровірш. Відгадавши її,ви дізнаєтесь,що є багатством для усіх нас,для українців.

У мене є єдина

Країна-Батьківщина.

Радію їй й бажаю

Аби цвіла, як рай.

Їй я пісень складаю,

Навіки прославляю…

А ти назви цей край…

(Україна).

 

7.Гра  «Моя Україна» (Слайд 13)

Вчитель.

- У вас на партах карта України і зразок ,за яким будете виконувати цю вправу:

загальна назва                                      власна

село…

місто……..

річка  ……….

море………..

гори……….

(Перевірка)

 -Як пишуться  ці іменники? Чому?

  8. Фізкультхвилинка (Слайд 15)

          Школярі всі дружно встали,

 Фізхвилинку розпочали

 Руки гарно розім’яли,

 Як Клички побоксували,

 Як Шевченко у футболі

 Забиваємо ми голи.

 Всі як Бубка пострибали,

          Як Руслана станцювали.

 І за парти посідали.

Прізвища  яких відомих українців ви почули ?А чи знаєте ви ,чим вони прославили Україну?

9.Розподільний дктант «Проціди крізь сито».

- Своїх гостей треба розважати,щоб не сумували.Іменник пропонує розподільний   диктант .

Записати слова в 3 колонки(три учні –на дошці).За допомогою яких слів можна визначити рід іменників?

Чоловічий рід    Жіночій рід    Середній рід

   батько                                      земля                                          добро

   олівець                                     книга                                           сонце

  соловей                                     дошка                                           відро   

 

10. Гра «Істота - неістота» (Слайд 16)

Вчитель.

-Іменник пропонує вам веселу гру.Я буду показувати картинки.Якщо зображено предмет,що означає назву істоти – ви плескаєте в долоні,якщо неістоти – розводите руки.

 

11. Гра «Зіпсований телефон» «Слайд 18)

Вчитель.

-Пограємо у гру «Зіпсований телефон». Один учень називає іменник в однині,а другий повинен назвати цей іменник у множині. Потім другий учень називає свій  іменник в однині. Гра продовжується.

 

ІV. Підсумок уроку.

Інтелект-карта(складаємо разом на дошці)

Вчитель.

-Ось підійшла наша гостина до кінця. Закінчити її хочу словами народного прислів’я «У гостях добре,а вдома краще». Повертаємося додому.

-Чи сподобався вам урок? Що найбільше запам’яталося?

-Я хочу сказати,що ви гарно сьогодні працювали,були активними та старанними, давали правильні відповіді.А як ви оцінете свою роботу?

-Перед кожним з вас лежить драбинка зі сходами,їх 12.Позначте,будь ласка,на якій ви сходинці стоїте,на який бал ви засвоїли тему «Іменник»?

                                    (показують)

-Давайте подивимося,яким став  ваш настрій в кінці уроку? Покажіть смайлики.

                                        (показують)

 

-Всі сьогодні молодці. Гарно засвоїли тему «Іменник».

V. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
1988
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку