Конспект відкритого уроку з української мови
(дистанційне навчання)
Тема: творення слів за допомогою префіксів і суфіксів.
Мета: ознайомити учнів з правилами вимови та написання слів з префіксами роз-, без-, з - , с- ; формувати вміння грамотно писати слова з цими префіксами ; пригатадати поняття про частину основи — суфікс та його словотворчу роль; сприяти розвитку зв'язного мовлення , орфографічної пильності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.
Обладнання: презентація
Клас : 4
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання
2. Хвилинка каліграфії
Зошити свої ми відкриваємо
Під правильним нахилом тримаємо
Рученьку беремо
Ребус відімкнемо
3. Розгадування ребусу
II. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок
-
Для того, щоб «розігріти» наші голівоньки спершу пригадаємо попередні вивчені теми і дамо короткі, але влучні відповіді на питання .
-
А щоб вам було легше та веселіше працювати, під час уроку вас будуть «супроводжувати» Фіксики.
-
Метод «Кубування» (перевірка дз)
-
На екрані у вас зв’явиться інтерактивний кубик. На кожній його стороні записані питання .Якою стороною він випадає до вас на те питання ви даєте відповідь (опитування вибіркове)
-
Що таке основа слова ?
-
Які частини входять у основу?
-
Що таке закінчення?
-
Як визначити закінчення в слові?
-
Яка ознака об”єднує спільнокореневі слова?
-
Сказати(показати) як на письмі позначається кожна іх частин слова .
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні ми повторимо правописи префіксів з- (с-) та роз- (без-). Навчимося правильно писати слова, в яких зустрічаються ці префікси.
-
Робота з вправами підручника (ст.78 -79 впр.1-3)
-
Давайте повторимо з вами деякі правила .
-
Префікс — це частина слова, яка стоїть перед коренем. За допомогою префіксів можна утворювати нові споріднені слова.
-
При переносі слів з префіксами «роз-», «без-» , «з», «с» не можна відривати від них букву «з» або залишати з ними першу букву від кореня.
-
У префіксах роз-, без- завжди пишеться буква з!.
-
Суфікс – це частина слова, яка стоїть після кореня і перед закінченням. Ця частина слова також служить для утворення нових слів. Якщо у префіксі зустрічається 2 або більше голосних, то позначаємо їх як два .
ІV. Застосування знань, умінь, навичок
-
Вправа «Чарівна колба»
-
Перед вами зображено дві колби. У одній «замішані» префікси, а в іншій – суфікси . Але для повного аналізу Фіксикам не вистачає декількох компонентів, давайте їм допоможемо .(діти бачать багато різних частинок суфіксів та різноманітні префікси , їм потрібно назвати їз та віднести до певної колби).
-
Гра «Хто більше»
-
Наступне завдання від Фіксиків - дізнатися хто з вас найкмітливіший та найшвидший. Що ж, ви бачите префікс, але йому сумно і не вистачає дії .Яке це зрозуміти? Дуже просто- потрібно взяти префікс додати до нього дію і утворити нове слово . Та це завдання на час, то ж поспішайте ! ( Учням дається 35- 60 сек. на виконання цього завдання).
-
Фізкультхвилинка (відео)
-
Робота з вправами підручника (ст.78 -79 впр.4,6)
-самостійна робота учнів з допомогою презентації
-
Дидактична вправа «Розподілили слова»
-
Діти, в цій вправі мають розподілили споріднені слова у відповідні групи, опираючись на свої знання.
V. Закріплення знань та умінь
-
Робота з друкованим зошитом (вправи на повторення та закріплення знань ст. 34. Впр.2,4).
VІ.Підсумок уроку
-
Рефлексія.
- Вправа «Дерево зростань».
2. Повідомлення домашнього завдання (друк.зош.ст.34 впр.1)
3. Оцінювання активних учнів