Підсумковий урок з вивчення новел О.Генрі «Дари волхвів» і «Останній листок», Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця», Рюноске Акутагава «Павутинка»

Про матеріал
Вивчаючи курс зарубіжної літератури, ми розуміємо важливість вираження своїх думок та почуттів. Головне, щоб ви запам’ятали, що зарубіжна література – це не тільки письменники та твори які ви читаєте, а найбагатша та найцінніша скарбниця світової культури, якою ви повинні володіти. 1.2.Сьогоднішній урок, ми розпочнемо зі слів із «Повісті минулих літ»: «Коли старанно пошукаєш у книгах мудрості, то матимеш велику користь для душі». 1.3.Дуже хочеться, щоб на кожному новому уроці ви поповнювали свої знання, і нехай цей урок не буде винятком..
Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок з вивчення новел О.Генрі «Дари волхвів» і «Останній листок», Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця», Рюноске Акутагава «Павутинка»

Мета:

Навчальна:

  •                  узагальнити навчальний матеріал;
  •                  удосконалити навички учнів у роботі з художніми текстами;
  •                  використовувати літературні поняття в ході уроку;
  •                  встановлювати відповідність між автором та його твором;
  •                  прилучення учнів до читання художніх творів.

Розвиваюча:

  •                  поширювати та збільшувати предметну майстерність учнів;
  •                  розвивати в учнів вміння та навички у спілкуванні з однолітками.

Виховна:

  •                  висловлювати власну думку, щодо прочитаних творів;
  •                  вчити отримувати задоволення від прочитаних художніх творів;
  •                  вчити учнів працювати в групах.

Обладнання: підручник, художні твори, презентація.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань учнів.

Форма проведення уроку: урок-квест.

Хід уроку

Коли старанно пошукаєш у книгах мудрості,

 то матимеш велику користь для душі.

«Повість минулих літ»

I.Вступне слово вчителя

1.1.Вивчаючи курс зарубіжної літератури, ми розуміємо важливість вираження своїх думок та почуттів. Головне, щоб ви запам’ятали, що зарубіжна література – це не тільки письменники та твори які ви читаєте, а найбагатша та найцінніша скарбниця світової культури, якою ви повинні володіти.

1.2.Сьогоднішній урок, ми розпочнемо зі слів із «Повісті минулих літ»:  «Коли старанно пошукаєш у книгах мудрості, то матимеш велику користь для душі».

1.3.Дуже хочеться, щоб на кожному новому уроці ви поповнювали свої знання, і нехай цей урок не буде винятком.

Умови проведення уроку

Що таке урок-квест?

Урок-квест – це пригодницька гра, її головна роль навчити учнів розв’язувати різні головоломки та задачі, докладаючи розумових зусиль.

Такий вид уроку допоможе нам подорожувати різними країнами та сторінками прочитаних творів.

Урок буде проходити в декілька етапів, на кожному із них вас чекають завдання за новелам, які ви вже прочитали.

II.Актуалізація опорних знань

2.1. Хмаринка слів

Виправити помилки у визначенні поняття «новела».

Новела – це великий за обсягом прозовий твір (роман), про певний епізод з життя  одного персонажа (оповідання), який має щасливий фінал. (неправильний варіант)

Новела – це невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом. (правильний варіант)

2.2. Назвіть жанрові ознаки новели

III.Застосування умінь та навичок

Завдання 1. Хто зображений на портреті?

 

1.2.3.

1 - Герберт Джордж Уеллс; 2 - О.Генрі; 3 - Рюноске Акутагава.

Завдання 2. Установіть відповідність між автором та назвою твору

Автор

Назва твору

  1.              О.Генрі

А) «Чарівна крамниця»

  1.              Р.Акутагава

Б) «Останній листок»

  1.              Г.Дж.Уеллс

В) «Павутинка»

 

Г) «Дари волхвів»

 

Д) «Золотий жук»

 

Е) «Останній дюйм»

 

1- Б)Г); 2 – В); 2 – А)

Завдання 3. Відгадати назву новели за допомогою зображення

 

 1.     2.

 

3. 4.

 

1 - Гребінець – «Дари волхвів»; 2 - Листок плюща – «Останній листок»;

3 - Павутинка – «Павутинка»; 4 - Магічна куля – «Чарівна крамниця».

Завдання 4. Поєднайте головну ідею з назвою твору

  1.              Лише ті люди, котрі вміють мріяти і фантазувати, можуть побачити чари і відкрити для себе світ фантастичного і цікавого. («Чарівна крамниця»);
  2.              Готовність до самопожертви в ім’я іншої людини. («Останній листок»);
  3.              У світі немає нічого ціннішого за любов, і ніякі подарунки, навіть найдорожчі, не можуть замінити це почуття. («Дари волхвів»);
  4.              Утвердження принципів гуманізму;  тільки добрі справи допоможуть досягти гармонії із собою, жити в добрі і злагоді зі світом; людина  несе відповідальність за кожний свій вчинок. («Павутинка»).

 

Вчитель: Ми успішно впоралися із завданнями. Та не пройшли їх стільки, скільки довелося пройти героям прочитаних книг. Тому давайте продовжимо гартувати себе і виконаємо наступне завдання.

Завдання 5. Прийом «п’ять слів – твір» (назвати автора та назву твору)

  1.              Крамниця, чарівні дзеркала, продавець, скляна кулька, батько. ( Г.Уеллс «Чарівна крамниця»);
  2.              Листок плюща, хвороба, лікар, небезпека, шедевр художника. ( О.Генрі «Останній листок»);
  3.              Грішники, буда, лотоси, пекло, павук. (Р.Акутагава «Павутинка»);
  4.              Різдво, годинник, подарунки,кохання, волосся. ( О.Генрі «Дари волхвів»).

Завдання 6. Переказати сюжет твору за допомогою 10 дієслів.

1. О.Генрі «Останній листок» - знімати, занедужати, втратити, розповідати, збирається створити, засмутився, залишився, вижити, застудився, намалював.

2. О.Генрі «Дари волхвів» - торгуватись, назбирати, мріяла подарувати, економити, кохати, продала, побоювалася, витягнув, втішає, виглядати.

3. Дж. Уеллс «Чарівна крамниця» - показував, розглядав, дістав, ворушиться, пограти, припинити, зіткнувся, виявились, заспокоївся, зникла.

4. Р.Акутагава «Павутинка» - ходив, зустрівся, розтоптати, врятувати, побоювався, розірветься, вирушати,почав кричати, лопнула, опинився.

Завдання 7. Визначити власника речей

  1.              Мольберт, пензлі, фарби ? (Берман, Сью, Джонсі «Останній листок»);
  2.              Волосся, гребінці, ланцюжок для годинника? (Делла, Джим «Дари волхвів»);
  3.              Солдатики, скляна кулька? (Джип «Чарівна крамниця»);
  4.              Павутинка? (Павучок  «Павутинка»);
  5.              Листок плюща ? (Берман «Останній листок»).

Вчитель: Молодці. Ви і з цими завданнями впорались досить вдало, тому потрібно закріпити свої знання, виконуючи наступні завдання.

Завдання 8. За уривками творів визначити автора та назву новели

 

  1.               «Неймовірна річ! Цілу ніч періщив дощ і шаленів рвучкий вітер, а на цегляній стіні ще виднів листок плюща. Один-єдиний. Темно-зелений біля стебла, але з жовтизною, тління й розкладу позубчастих краях, він хоробро тримався на галузці за двадцять футів від землі». («Останній листок» О.Генрі);
  2.               «У мене непоправна звичка завжди платити по рахунку. Кілька разів я проходив туди й назад по Ріджент-стрит, шукаючи ту крамницю, але не знайшов. І все ж таки я схильний гадати, що в цій справі повівся чесно: коли вже ті люди, хоч би хто вони були, знають Джіпове ім'я і адресу, то нехай коли завгодно надішлють мені рахунок, я оплачу його залюбки». («Чарівна крамниця» Г.Дж.Уеллс);
  3.               «Хоч куди глянь, всюди тьма кромішня, і тільки коли-не-коли в тій темряві зблисне вістря Шпилястої гори. Чи може бути щось страхітливіше? Навколо тихо, як у могилі, лише іноді чути тихі зітхання грішників – виснажені пекельними муками, вони навіть не можуть плакати вголос. Тож і Кандата, задихаючись у Кривавому озері, звивався, корчився, як жаба перед смертю». («Павутинка» Р.Акутагава);
  4.               «Давай сховаємо свої подарунки до іншого часу. Вони занадто гарні, щоб так зразу ними користуватись. Я продав годинник, щоб купити тобі гребінці. А тепер, гадаю, пора смажити котлети». («Дари волхвів» О.Генрі)

Артхвилинка О.Генрі «Останній листок».

  •                  Розгляньте твори живопису та вкажітьїх назву та автора? (1 - «Мона Ліза» Леонардо да Вінчі,2 - «Сікстинська Мадонна» Рафаель, 3 -«Мойсей» Мікеланджело Буонаротті ).
  •                  Як ви вважаєте, чи є ці полотна шедеврами? (Я вважаю, що ці твори є шедеврами, оскільки вони відомі у всьому світі).
  •                  Як ви гадаєте, яке мають відношення ці полотна до новели «Останній листок»? ( Я думаю, що ці твори націлюють нас на те, що художник Берман також створив шедевр останнього листка)

1. 2.  3.   

Завдання 9. Упізнайте літературного героя за цитатою:

  1.              «Він був художником і жив на першому поверсі під ними. Йому вже перевалило за шістдесят, і борода в нього, як у скульптури Мікеланджело «Мойсей», кільцями спускалася з його голови сатира на тіло карлика. В мистецтві він був невдахою. Сорок років тримав він у руках пензель, але й на крок не наблизився до своєї Музи, щоб хоч торкнутися краю її мантії. Він весь час збирався створити шедевр, але навіть не почав над ним роботи». (Берман «Останній листок»);
  2.              «Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були промовисті. Багатозначними були і його руки, що тримали біля грудей покупки. Він стояв невимовно схвильований». (Джип «Чарівна крамниця»);
  3.              Я була поганим дівчиськом, — сказала вона. — Щось примусило цей останній листок залишитись там, де він є, щоб показати, яка я була противна. Це гріх — хотіти вмерти. (Джонсі «Останній листок»);
  4.              Він був «дивний, блідий, темноволосий чоловік», мав вуха різного розміру, підборіддя, як носок черевика». (Продавець «Чарівна крамниця»);
  5.              «... була тендітною дівчиною». «... прекрасне її волосся розсипалося, виблискуючи і переливаючись».  «... її ніжний голос».  «Білі моторні пальчики».  «Старенький коричневий жакет на плечах, старенький коричневий капелюшок на голові».  «Я обстригла волосся і продала їх». (Делі «Дари волхвів»);
  6.              «Той великий лиходій, за життя вбивав людей, підпалював їхні оселі й учинив чимало інших злочинів». ( Кандата «Павутинка»);
  7.              «У нього було худе, заклопотане обличчя».  «... в двадцять два роки був обтяжений сім'єю».  «Він ніколи не запізнювався».  «... нерухомо завмер біля дверей».  «... здивовано оглянув кімнату».  «Годинник я продав, щоб купити тобі гребінці». (Джим «Дари волхвів»).

Випереджальне завдання для учнів. Створити інстаграм сторінку літературного героя, який найбільше сподобався із прочитаних новел.

(Документ 1).

Завдання 10. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

1.Висловити власну думку щодо прочитаних новел:

  • Яка з прочитаних новел вам сподобалася найбільше і чому?

(Мені найбільше сподобалася новела «Дари волхвів» О.Генрі, оскільки   вона описує кохання між чоловіком та жінкою, які можуть зробити все заради власного кохання.)

2.Продовжити речення:

  • Я вважаю, що зарубіжна література, необхідна як предмет, бо … (змушує людей бачити красу й розрізняти добро і зло, а також відображає справжні життєві цінності).

3.Сенкан до слова «Література» ( 3 прикметники, 3 дієслова, 1 речення, 1 іменник)

  • Цікава, захоплююча, неповторна
  • Навчає, виховує, надихає
  • Це загадкова подорож у дивовижні світи і душі.
  • Творчість

 

IV.Підбиття підсумків уроку

Бліц – опитування

  1.              Представником якої літератури є О.Генрі? (Американської)
  2.              Де відбуваються події у новелі О.Генрі «Останній листок»? (Вашингтон)
  3.              Як називалася хвороба, яка з’явилася у Іст-Сайді? (Пневмонія)
  4.              Хто такі волхви? (Мудреці, які принесли дарунки Ісусу)
  5.              Чому автор назвав волхвами Джима і Деллу? (Вони пожертвували найдорожчим заради іншої людини)
  6.              Для яких дітей чарівна крамниця завжди була зачинена?( Плаксивих)
  7.              Скільки пакунків отримав хлопчик від господаря? (Чотири)
  8.              Що було в одному із пакунків? (Кошеня)
  9.              Біля якого озера походжав самотній Будда? (Озеро Лотосів)
  10.         З якою істотою порівнюється Кандата у пеклі? (Із жабою)
  11.         За допомогою чого мав врятуватися Кандата?( За допомогою павутинки)
  12.         Який образ символізує перемогу краси й чистоти над брудом життя? (Лотос)

V.Домашнє завдання

Створити фоточелендж (літературні герої: класика і сучасність).

docx
Додав(-ла)
Манько Інна
Додано
25 травня 2021
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку