Підсумковий урок за темою «Іменник».Інтерактивний мультимедійний урок-гра «До іменника на гостину»

Про матеріал
Мета: закріпити та узагальнити знання учнів про іменник,його граматичні категорії; вдосконалювати вміння розпізнавати іменники в тексті серед інших частин мови; розвивати спостережливість за мовними явищами, зв’язне мовлення,творче мислення; виховувати любов до рідної країни та її мови
Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок за темою «Іменник»

              Інтерактивний мультимедійний урок-гра «До іменника на гостину»

Мета: закріпити та узагальнити знання учнів про іменник,його граматичні категорії; вдосконалювати вміння розпізнавати іменники в тексті серед інших частин мови; розвивати спостережливість за мовними явищами, зв’язне мовлення,творче мислення; виховувати любов  до рідної країни та її мови

Обладнання: мультимедійна презентація,відеозапис фрагмента мультфільму,картки для індивідуальної роботи,перфокарти,таблиця «Іменник»,предметні малюнки,роздатковий матеріал

Інтерактивні технології: «Карусель», «Робота в парі», «Проектна технологія», «Мозковий штурм», «Мікрофон»

Тип уроку: підсумковий урок

Форма уроку: інтерактивний мультимедійний урок-гра

Хід уроку

І.Організаційний момент

Вчитель.

 -Діти, розпочнемо наш урок, переглянувши фрагмент мультфільму.

Вчитель.

  • Скажіть, будь ласка, куди поспішали кошенята?( В гості)

ІІ.Оголошення теми уроку

 Актуалізація опорних знань

Вчитель.

-Сьогодні ми також підемо в гості.( Слайд 1)

-Тема уроку : Підсумок за темою «Іменник». Урок-гра «До іменника на гостину».

-Діти,ви любите ходити у гості? Перш,ніж вирушити,давайте пригадаємо правила поведінки у гостях. Ви готували за бажанням завдання,
шукали народне прислівя про гостини. Вам потрібно було знайти іменники.

Інтерактивна вправа «Мікрофон» (Учні зачитують підібрані прислівя, називають іменники).(Слайд 2).

Діти.

-Веселий гість - дому радість.

-В чужому домі не будь примітливий,а будь привітливий.

-Який гість,такий і калач.

-Гостя по одежі стрічають,а по розуму проводжають.

-Чим хата багата,тим гостям рада.

-Яке частування,таке й дякування.

-Невчасні гості гірше від татарів.

Хвилинка каліграфії (Слайд 3)

Вчитель.

-Для хвилинки каліграфії я пропоную записати прислівя «Веселий гість-дому радість». (Перевірка роботи).

Оголошення мети уроку

Вчитель.

- Ви пригадали правила поведінки у гостях,отже можемо вирушати на гостину до іменника. Під час уроку ви  повторите все,що знаєте про іменник, закріпите та узагальните свої знання про цю частину мови.

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (Слайди 4-8)

Вчитель.

-Поки ми в дорозі,давайте пригадаємо все,що ми знаємо про іменник.

-Яка частина мови називається іменником?(Слайд 4)

-Які іменники належать до істот,а які до неістот?(Слайд 5)

-Які іменники називаються власними,а які загальними?(Слайд 6).

-До яких родів може належати іменник?

-Як визначити рід іменника?(Слайд 7).

-Як змінюється іменник за числами?(Слайд 8).

Гра «Знайди іменники» (Слайд 9)

Вчитель.

-Ми вже на місці. Ось будинок іменника. Наш господар полюбляє жарти та різні ігри. Вам треба знайти іменники серед інших частин мови і назвати їх.

( Діти називають слова:край,земля,мова,багатство)

Словникова робота (Слайд 10)

-Діти,що означає слово багатство?

  Багатство-це матеріальні та духовні цінності. Для одних людей багатство-це гроші,красиві будинки та автомобілі. Для других-  рідна земля, здоровя, сімя.

Творча робота (Слайд 11)

Вчитель.

-Напишіть у зошити 5 слів, що називають предмети, які є багатством для вас.

Акровірш (Слайд 12)

Вчитель.

-Діти,прочитайте загадку-акровірш. Відгадавши її,ви дізнаєтесь,що є багатством для іменника. (Україна).

Гра  «Моя Україна» (Слайд 13)

Вчитель.

- У вас на партах карта України. Попрацюйте у парах. Випишіть  по 3 іменника-назви міст і 3 іменника- назви річок.

(Перевірка)

 -Як пишуться  ці іменники? Чому?

Інтерактивна вправа «Карусель» (Слайд  14)

Вчитель.

-Іменник пропонує вам покататися на каруселі. Кожна група отримує фломастери різних кольорів. На партах лежать аркуші паперу,де вам треба записати назви сіл(перший група),клички тварин(другий ),імена людей(третя). Працювати над кожним завданням  будете по 1 хвилині,а потім за сигналом вчителя один з команди зачитає назви.

(Перевірка)

-Як пишуться  ці іменники? Чому?

Фізкультхвилинка (Слайд 15)

Робота з підручником (Слайд 16)

Зараз попрацюємо з підручником ст.78 впр.149. Спишіть  речення з виділеними словами, уживаючи ці  іменники в місцевому відмінку множини. Використай для цього прийменники по, на, в, у.

Вчитель.

-В іменника сьогодні іменини. Давайте привітаємо його.(Один учень одягає корону із написом «Іменник». Всі діти стають у коло. Вони рухаються по колу і співають пісню. Після закінчення куплету учень,що знаходиться у центрі кола,передає свою корону другому учневі. Гра продовжується).

Гра «Добери малюнки» (Слайд 16)

Вчитель.

-Іменник пропонує вам знову попрацювати у парах і створити аплікації. У вас на партах аркуші паперу із написами питань Хто? і  Що?. Також у вас є  конверти із наборами предметних малюнків та клей. Відберіть малюнки-зображення предметів,що відповідають на питання що?і хто? та наклейте на аркуші із такими ж питаннями.(Готові аплікації демонструються всім учням).

Гра «Визнач рід іменників» (Слайд 17)

Вчитель.

-Господар -іменник пригощає вас яблуками. Кожен вибере собі яблуко сам. Але ці плоди чарівні. До кожного прикріплені перфокарти із завданням позначити рід іменника.

(Взаємоперевірка).

Гра «Зіпсований телефон» «Слайд 18)

Вчитель.

-Пограємо у гру «Зіпсований телефон». Один учень називає іменник в однині,а другий повинен назвати цей іменник у множині. Потім  другий учень називає свій  іменник в однині. Гра продовжується.

ІІІ. Рефлексія уроку. Оцінювання (Слайд 19)

Вчитель.

-Ось підійшла наша гостина до кінця. Закінчити її хочу словами народного прислівя «У гостях добре,а вдома краще». Повертаємося додому.

-Чи сподобався вам урок? Що найбільше запамяталося?

-Всі сьогодні молодці. Гарно засвоїли тему «Іменник». На наступному уроці ми будемо писати контрольну роботу, тому вам потрібно повторити всі правила і узагальнити вивчений матеріал, а тим хто були найактивнішими наші котики передали завдання, яке виконаєте на картці. Дітки ви всі сьогодні молодці, вам всім привезли запашні, осінні яблука. Їдемо додому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
1142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку