18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Складання письмового висловлювання про ситуацію із життя класу

Про матеріал
урок розвитку писемного мовлення для учнів 4 класу на тему: "складання письмового висловлювання про ситуацію з життя класу"
Перегляд файлу

Тема уроку. Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання (розповіді) про ситуацію з життя класу

Мета: розвивати в учнів уміння будувати текст-розповідь, дотримуючись відповідної структури, логічно й послідовно викладати думки, використовувати засоби виразності; виховувати скромність, дружелюбність, відповідальність за доручену справу та свої вчинки, почуття обов’язку, толерантності.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Робота над загадкою

 

Стоїть вулик придорожній,

Уночі завжди порожній,

А удень шумить, гуде,

Всяк школяр туди іде. (Школа)

2. Вправа «Мікрофон»

— Чи любите ви свою школу?

— Розкажіть про неї.

— Послухайте ще одну загадку.

 

Він великий, світлий, чистий.

Сяють вікна променисто.

Парти в три ряди стоять.

Діти вчаться тут чудово.

Хто вгадав уже із вас?

Ну, звичайно, це — наш... (клас).

— Розкажіть про класну кімнату, у якій ви навчаєтеся.

2. Гра «Продовж речення»

 Друг — це той, хто...

Друг і приятель — не зовсім одне і те саме, бо...

Щаслива людина, яка має …

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку

 Повідомлення вчителя

— Сьогодні на уроці говоритимемо про школу. Ми складатимемо і записуватимемо висловлювання про ситуації, що трапляються у нас у класі.

Школа відкрила нам двері свої,

Кличе учитися всіх.

В школі навчаються друзі мої,

Пісня лунає і сміх.

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Складання «асоціативного куща» за темою «Школа»

— Чим для вас є школа? (Відповіді дітей.)

 

https://subject.com.ua/lesson/mova/3klas_1/3klas_1.files/image022.jpg

2. Вправа «Мозковий штурм» (усні відповіді).

• Яким має бути ваше робоче місце?

• Як учням слід поводитися на перервах?

• Навіщо потрібно дотримувати чистоти? Доведіть, що чистота — запорука здоров’я.

• Чи необхідні у школі живі квіти і навіщо? А живий куточок?

• Чому слід провітрювати класну кімнату і навіщо дітям необхідно виходити на перерві з класу?

• Чи потрібні у класі чергові учні?

• Як ви гадаєте, школа — це ваш другий дім, чи це просто так кажуть? Доведіть свою думку.

• Чи потрібно дітям стежити за порядком і чистотою у школі, на подвір’ї, чи нехай цим займаються дорослі люди? Як ви вважаєте?

• Діти, дорога вам ваша школа чи ні? Чому ви її любите?

• Що б ви хотіли змінити у школі? Які нові традиції ви бажаєте впровадити у нашій школі?

3. Бесіда

— Про що можна розповісти з життя нашого класу?

• Підготовка до свята.

• Прибирання класної кімнати.

• Захворів товариш.

• Чергові запізнилися.

(Можете додати свою тему)

Записування висловлювання

Підготовка до свята

Виготовляли, майстрували, клеїли, прикрашали, новорічна ялинка, концертні номери, запросили батьків

Прибирання класної кімнати

Вирішили прибрати, ретельна підготовка, ганчірки, мийні засоби, серветки, закипіла робота, вікна, витирали меблі, підвіконня, розставили, працювали на совість

Захворів товариш

Принесли, подякував, захворів, весь час лежав, розв’язували задачі, писали диктанти, читали книжки

Чергові запізнилися

Завірюха, намело кучугури, запізнилися, занепокоїлися, допомогли, чергували, прибирали, встигли

 

(це опорні слова та словосполучення, котрі ви можете використовувати для написання свого твору).

  • Написання твору 

— З яких частин складатиметься наш твір? (Зачин, основна частина, кінцівка) 

— Про що напишемо в зачині? основній частині? 

— Як завершимо твір? (Висловимо своє ставлення до того, що робили.) 

Приклад твору

ДРУЖНА РОБОТА 

Наш клас дуже дружний. Учора ми вирішили прибрати свою класну кімнату. Почалася ретельна підготовка. Однокласники принесли відра, ганчірки, миючі засоби. 

Закипіла робота. Група учнів мила вікна. Інші витирали меблі, двері, підвіконня. Дівчатка помили квіти. Оленка і Наталка розставили книги на полиці. Кожен старався працювати на совість, щоб клас став чистим і красивим. 

І ось роботу завершено. Наша класна кімната стала святковою і затишною. Вікна сяяли і переливалися на сонці. Приємно буде навчатися в чистому класі. 

 

4. Самостійна робота. Написання твору на одну із тем про ситуацію в класі чи школі (в чорновику).

5. Корекція та доопрацювання написаних робіт.

6. написання робіт в робочий зошит.

V. Підсумок уроку 

— Що вам сподобалося сьогодні на уроці? 

— Які труднощі виникли під час написання творчих робіт? 

— Як удалося їх подолати?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ярмоленко Альона Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
6679
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку