Конспект уроку з української мови 8 клас
Підсумковий урок – змагання «Односкладне речення»
Мета: закріпити й поглибити знання учнів з теми « Односкладне речення», підготувати
восьмикласників до підсумкової контрольної роботи;
шляхом гри структурувати вивчений теоретичний матеріал, закріпити його
практичними завданнями;
вдосконалювати вміння систематизувати й узагальнювати,обґрунтовувати ,
переконувати, доводити, демонструвати знання ;
формувати роботу в групі ,в парі ,індивідуально, систему знань і умінь учнів;
розвивати компетентності, увагу, спостережливість,самостійність,творчість,
кмітливість;
виховувати естетичні смаки, любов до природи та збереження її;
Тип уроку: закріплення та систематизувати вивчений матеріал
Форма : гра – змагання через завдання.
Гасло уроку - гри «Отримані знання – використовуй!»
Перебіг уроку
I.Організаційний момент.
1. Словесна розминка – створення позитивних емоцій в учнів.
Продовжіть речення . Коли я йшов на урок, то…
2. Поділ учнів на III групи ( волошки, маки, ромашки), придумують назви команд
одним словом.
II. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми й мети уроку.
1.Бесіда . Які речення використовуються в усному й писемному мовленні?
2.Учитель. Сьогодні під час уроку – гри,змагаючись, ми підготуємося до написання контрольної роботи , перевіримо рівень знань, поглибимо його.
3.Робота в зошитах. Робимо запис числа й класної роботи.
4.Робота зі змістом гасла уроку.
III. Мотивація навчальної діяльності. Гра – змагання.
Завдання 1 «Скринька», командир бере завдання зі скриньки і виконує команда
Завдання 2 « Ідея» За поданим початком складіть односкладні речення, визначте групу.
З вершини…
Не залишай…
Написаного…
Завдання 3 « Квіти рідного краю». Працюємо індивідуально.
Напишіть розповідь про ту українську квітку, яку ви обрали на початку уроку, утворюючи команду ( мак, ромашка,волошки) - сім речень. Підкресліть
односкладні речення . Переконайте, що саме вони є такими.
Завдання 4 «Найуважніший». Робота в парах. На інтерактивній дошці висвітлилися різні речення.
Знайдіть тільки односкладні й у зошит запишіть номер речення. Обгрунтуйте відповідь.
* 1.Дуже гарний літній ранок.
* 2.Діти граються на шкільному подвір'ї.
* 3.Бережімо Україну!
* 4.Світає.
* 5.З вітром весняним квіти розмовляють.
* 6.Маки, волошки, васильки - квіти мого рідного краю.
Завдання5 Виконайте синтаксичний розбір речення.(4 хвилини)
Правильність роботи звірте з відповіддю на інтерактивній дошці.
Матері кожної дитини жаль.(УНТ)
Завдання 6. «Рекламка». Випереджальне завдання.
Зачитайте власні реклами про збереження екології на планеті «Земля», з використанням односкладних речень.
Завдання 7. «Розумні й спритні». Групова робота. Чия команда правильно й швидко визначить всі типи односкладних речень.
Поставлю хату і кімнату,садок – райочок насаджу.(Т.Шевченко)
Ой понесли конвалію у високу залу.(Леся Українка)
Вночі загуло з гір.(О.Гончар)
Батьків не забувають(УНТ)
У театрі не було вистави.
Тепла зоряна ніч.(М.Стельмах)
Завдання 8 « Тестовий ринг» - випереджальне завдання. Команди обмінюються створеними вдома тестами до теми «Односкладне речення», виконують їх, взаємоперевірка через ключ відповіді.
IV.Рефлексія .
Створення сенкану класом до теми «Односкладне речення».
. Заповнення таблиці самооцінювання. (Готовність учня до написання контроль-
ної роботи).
Мої знання Початок уроку Кінець уроку Над чим попрацювати
Високий рівень
Достатній рівень
Середній рівень
Початковий рівень
V. Домашнє завдання. Письмове висловлювання. Краса і багатство рідного краю.