Підсумковий урок – змагання «Односкладне речення»

Про матеріал
Поданий конспект уроку за темою «Односкладне речення» у формі гри – змагання допоможе вчителям української мови підготувати учнів до написання контрольної роботи , поглибити і систематизувати набуті знання восьмикласників. Пропонується під час роботи розвивати інтерактивне навчання через колективну, групову, індивідуальну форми. Рекомендовано завдання для перевірки рівня знань: «Скринька», «Ідея»,»Квіти рідного краю»,»Найуважніший», «Рекламка», «Розумні й спритні», «Тестовий ринг». Такі завдання сприяють закріпленню знань, вдосконалюють уміння учнів систематизувати й узагальнювати,обґрунтовувати, переконувати,доводити, демонструвати власний рівень знань. Учні під час змагання розвиватимуть компетентності, увагу,спостережливість, самостійність,творчість, кмітливість, дружелюбність, культуру спілкування, толерантність. Різноманітні форми роботи впливають на виховання естетичних смаків, любові до природи. Маю надію, що даний матеріал знадобиться вчителям, які творчо підходять до планування цікавого, корисного,нестандартного уроку, де учні себе почуватимуть вільно й демократично.
Перегляд файлу

                                   Конспект уроку з української мови              8 клас

               Підсумковий урок – змагання «Односкладне речення»

Мета: закріпити й поглибити знання учнів з теми « Односкладне речення», підготувати    

          восьмикласників до підсумкової контрольної роботи;

          шляхом гри структурувати вивчений теоретичний матеріал, закріпити його

          практичними завданнями;

          вдосконалювати  вміння систематизувати й узагальнювати,обґрунтовувати ,

          переконувати, доводити, демонструвати знання ;

          формувати роботу в групі ,в парі ,індивідуально, систему знань і умінь учнів;

          розвивати компетентності, увагу, спостережливість,самостійність,творчість,

          кмітливість;

          виховувати естетичні смаки, любов до природи та збереження її;

 Тип уроку: закріплення та систематизувати  вивчений матеріал

Форма : гра – змагання через завдання.

Гасло уроку -  гри «Отримані знання – використовуй!»

                                                         Перебіг  уроку

I.Організаційний момент.

       1.   Словесна розминка – створення позитивних емоцій в учнів.

           Продовжіть  речення . Коли я йшов на урок, то…

       2. Поділ учнів на III групи ( волошки, маки, ромашки), придумують назви команд

            одним словом.

II. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми й мети уроку.

        1.Бесіда . Які речення використовуються в усному й писемному мовленні?

         2.Учитель. Сьогодні під час уроку – гри,змагаючись, ми підготуємося до написання    контрольної роботи , перевіримо рівень знань, поглибимо його.

 

         3.Робота в зошитах. Робимо запис числа й класної роботи.

        4.Робота зі змістом гасла уроку.

III. Мотивація навчальної діяльності. Гра – змагання.

              Завдання 1 «Скринька», командир  бере завдання зі скриньки і виконує команда

  • Яке речення називається односкладним?
  • Скільки груп односкладних речень?
  • Яка різниця між повними і неповними реченнями?

 

Завдання 2 « Ідея»  За поданим початком складіть односкладні  речення, визначте групу.

З вершини…

Не залишай…

Написаного…

 

Завдання 3  « Квіти рідного краю». Працюємо індивідуально.

Напишіть розповідь про ту українську квітку, яку ви обрали на початку уроку, утворюючи команду (  мак, ромашка,волошки)    -  сім речень. Підкресліть

односкладні речення . Переконайте, що саме вони є такими.

 

Завдання 4 «Найуважніший». Робота в парах. На інтерактивній дошці висвітлилися різні речення.

Знайдіть тільки односкладні й у зошит запишіть номер речення. Обгрунтуйте відповідь.

* 1.Дуже гарний літній ранок.

* 2.Діти граються на шкільному подвір'ї.

* 3.Бережімо Україну!

* 4.Світає.

* 5.З вітром весняним квіти розмовляють.

* 6.Маки, волошки, васильки - квіти  мого рідного краю.

 

Завдання5  Виконайте синтаксичний розбір речення.(4 хвилини)

Правильність роботи звірте з відповіддю на інтерактивній дошці.

Матері кожної дитини жаль.(УНТ)

 

Завдання 6. «Рекламка». Випереджальне завдання.

Зачитайте власні реклами про збереження екології на планеті «Земля», з використанням односкладних речень.

 

Завдання 7. «Розумні й спритні». Групова робота. Чия команда правильно й швидко визначить всі типи односкладних речень.

 

Поставлю хату і кімнату,садок – райочок насаджу.(Т.Шевченко)

Ой понесли конвалію у високу залу.(Леся Українка)

Вночі загуло з гір.(О.Гончар)

Батьків не забувають(УНТ)

У театрі не було вистави.

Тепла зоряна ніч.(М.Стельмах)

Завдання 8 « Тестовий ринг» -  випереджальне завдання. Команди обмінюються створеними вдома тестами до теми  «Односкладне речення», виконують їх, взаємоперевірка через ключ відповіді.

 

IV.Рефлексія .

Створення сенкану класом до теми «Односкладне речення».

.          Заповнення таблиці самооцінювання. (Готовність учня до написання контроль-

           ної роботи).

            Мої знання               Початок уроку           Кінець уроку  Над чим попрацювати

             Високий рівень                                      

Достатній рівень

Середній рівень

Початковий рівень

V. Домашнє завдання. Письмове висловлювання. Краса і багатство  рідного краю.

 

 

docx
Додано
27 січня 2021
Переглядів
413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку