Відкритий урок з Української мови "Визначаю суфікс у словах"

Про матеріал
Відкритий урок з Української мови для 3 класу на тему "Визначаю суфікс у словах", розроблений згідно стандарту НУШ.
Перегляд файлу

                         Урок української мови 3 клас

                            Визначаю суфікс у словах

Мета: сформувати  в учнів поняття про частину основи – суфікс та його словотворчу роль; активізувати і збагачувати лексику учнів; виховувати інтерес ,

любов до рідної мови, спостережливість, уважність на уроці.

Обладнання: індивідуальні картки , слайдова презентація , підручник з української мови 3 класу НУШ

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

                                          Хід уроку.

І. Організаційна частина

1. Психологічний настрій учнів.

Ми помандруємо в світ науки, що гордо мовою зовуть. Та лиш  кмітливість і увагу з собою взяти не забудь.

Слово вчителя :

  • Сьогодні на уроці ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну , в країну чудову

Що нас так єднає й збагачує мову!

Це урок української мови.

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку ? ( відповіді дітей )
  • Я бажаю вам успіху!

ІІ. Актуалізація опороних знань учнів.

  • Над якою темою ми з вами працюємо? ( Будова слова)
  • Разом зі мною пишемо число та класна робота.

Урок почнемо з каліграфічної  хвилинки.

  • Будемо писати букву ,,зе’’, склади , з’єднання з нею.

Зз зм зл зя зо за

  • Підберемо слова , що починаються з букви ,,зе’’ (відповіді дітей)
  • Візьмемо слово ,.Зима’’.
  • Підберемо спільнокореневі слова ( наголошую , що вони повинні належать до різних частин мови)- це зроблять дівчатка.

Зима,зимовий,зимує,зимонька.

  • Змінемо слово за допомогою закінчень – це зроблять хлопчики.

Зима,зими,зимою,зиму.

 Гра,, Утвори слово’’.

 

 

 

 

 

 

                        - к-                                                       -есеньк-

                        -оньк-                                мал-         -еньк-          -ий

  Риб-             -ин-              -а                                     -уват-

                        -очк-                    

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за роллю суфіксів, утворювати

нові слова за допомогою суфікса , вчитися знаходити суфікс у словах.

ІV.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Робота з підручником ( с.63 , впр.1)

-Працюємо  над вправою 1.

Читаємо та опрацьовуємо завдання

Записуємо пари споріднених слів. Позначаємо у них закінчення , основу і корінь.

  • Проведемо дослідження.

1.Обведи в записаних словах частину, яка стоїть між коренем і закінченням.

2. Поясни , як утворились слова другої колонки.

3. Перевір свою думку за правилом.

Ознайомлення з алгоритмом визначення суфікса.

  1. Прочитай слово.
  2. Зміни його , щоб визначити закінчення і основу.
  3. Добери кілька споріднених слів , визнач корінь. Виділи його.
  4.  Виділи частину слова мїж коренем і закінченням. Це – суфікс.
  5.  Познач суфікс у слові так:

Фізкультхвилинка

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Словотворча робота в групах (с.63 , впр.2)

Суфікси можуть творити дива зі словами. Я пропоную вам  стати маленькими чарівниками та зайнятися цими дивами.Кожна група  знаходить серед запропонованих слів споріднені, записують та  позначаю закінчення, корінь та суфікс.

                  2.Робота в парах на с.64 ,впр.3(кожна пара утворює слово і записує його на дошці ,виділяємо суфікси.)

                

3.Групова робота за підручником на с.64 впр.4

Кожна група має запропоноване слово за допомогою якого утворює речення.

Зверніть увагу на портрет видатної української письменниці.

Чи знайома вона тобі? Так , це Леся Українка.

Прочитаємо вірш Лесі Українки.

Поблискують черешеньки в листі зелененькім.

Черешеньки ваблять очі діточкам маленьким:

дівчаточко й  хлоп’яточко під деревцем скачуть,

простягають рученята, та мало не плачуть.

4.Робота з підручником на с.64, впр.7,8.

Випишіть з вірша виділені слова. Позначте в них корінь і  суфікс.

Розгляньте квиток. Він підкаже , де побували друзі.

-Де побували друзі?

 Друзі побували в музеї Лесі Українки.

-Де знаходиться музей?

 Музей знаходиться в с. Колодяжне.

-Коли побували  діти в музеї?

 Діти побували в музеї 6 листопада.

-Яка вартість квитка? Квиток коштує 10 гривень.

Як думаєш , хто  зображений на світлині?

Прочитай, про що дізналися друзі в музеї?

5.Групова робота.

Напишіть текст про Лесю Українка За питаннями Гаджика.

1.Хто така Леся Українка? 

2.Де пройшло її дитинство?

3.Якою була ця людина?

4.Як ти  ставишся до її віршів?

Вправа ,, Незакінчене речення’’

  • Суфікс – це частина слова ,що стоїть …
  • Він служить для…
  • У слова виділяється…

VІІ.Підсумок уроку.Рефлексія.

  • Які ваші враження від уроку?
  •  Чи вдалося виконати всі завдання?

Гра ,,Мікрофон’’

  • Сьогодні на уроці ми …

Швидко спливають хвилини-

Ось і прощатись пора.

Я на прощання всім зичу

Щастя , здоров’я й добра.

VІІ. Домашнє завдання.

П.с.65,впр.10

Спишіть речення, позначте у виділених словах суфікс.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Визначаю суфікс у словах

Номер слайду 2

Сьогодні на уроці ми зробимо ще один крок. В країну прекрасну , в країну чудову. Що нас так єднає й збагачує мову!Це урок української мови.

Номер слайду 3

Каліграфічна хвилинка

Номер слайду 4

Зз зм зл зя зо за

Номер слайду 5

Гра ,,Утвори слово’’

Номер слайду 6

- к- Риб- -оньк- -а -ин- -очк-

Номер слайду 7

  -есеньк- мал- -еньк- -ий -уват-

Номер слайду 8

Риба- рибкаміст- містокдобрий- добренький

Номер слайду 9

Проведи дослідження!Обведи в записаних словах частину, яка стоїть між коренем і закінченням. Поясни, як утворились слова другої колонки. Перевір свою думку за правилом.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Маленький ніс -носик;маленький м’яч -м’ячик;маленьке вухо -вушко;маленьке дерево -деревце.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Леся Українка

Номер слайду 14

Поблискують черешеньки в листі зелененькім. Черешеньки ваблять очі діточкам маленьким:дівчаточко й хлоп’яточко під деревцем скачуть,простягають рученята, та мало не плачуть.rrrrr

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Хто така Леся Українка?Де пройшло її дитинство?Якою була ця людина?Як ти ставишся до її віршів?

Номер слайду 17

Вправа «Незакінчене речення»Суфікс- це частина слова, що стоїть…Він служить для…У словах виділяється…

Номер слайду 18

Швидко спливають хвилини –Ось і прощатись пора. Я на прощання всім зичу. Щастя, здоров’я й добра.

Номер слайду 19

Молодці !

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

zip
Додав(-ла)
Горобец Елена
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 січня 2021
Переглядів
1322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку