Розробка уроку-профорієнтації у сфері авіа і космосу з використанням новітніх онлайн-сервісів.
Урок "Сучасні професії авіа та космосу" спрямований на популяризацію інженерних спеціальностей, які потребують вивчення фізики та англійської мови, медичної підготовки та психологічних особливостей особистості.
Клас: 10. Вчитель: Вінівітіна-Охінченко А.В.
Тема уроку:
Сучасні професії авіації і космонавтики.
Чому цей урок можна вважати інноваційним? Я вважаю цей урок інноваціним тому, що навіть огляд авіа професій спонукає задуматись над своєю підготовкою до дорослого, вимогливого і захопливого життя. В цьому уроці застосовані цікаві матеріали і новітні сервіси.
Чим даний урок відрізняється від уроків, які ви проводили в школі раніше? Мої уроки торкались теми профорієнтації, але не настільки обширно і популяризовано, а також з меншою кількістю програмованих додатків.
Які методики та підходи були використані під час його підготовки?
Навчальна мета:
дати учням поняття про основні сучасні професії в авіації і космосі;
сформувати розуміння важливості всіх шкільних навчальних предметів, безпосередньо фізики;
удосконалювати вміння учнів працювати з комп’ютером, інтернетом;
удосконалювати вміння саморозвитку.
провести аналіз результатів для визначення можливої майбутньої профеії.
Розвиваюча мета:
розвивати логічне мислення учнів через порівняння професій, систематизацію отриманих знань;
розвивати творчу уяву;
розвивати вміння і навички правильного користування гаджетами та інтернетом;
розвивати творчі здібності учнів.
Виховна мета:
виховувати в учнів самосвідомість та любов до рідної країни, до української мови, до свого народу;
виховувати в учнів почуття поваги до людей різних професій;
виховувати в учнів самостійність, мислення;
виховувати бажання творчо працювати.
Міжпредметні зв’язки: інформатика, фізика, медицина, фізична культура.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: смартфони учнів, ноутбук, проєктор, учнівські зошити.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Доброго дня, десятикласники.
Дуже скоро вам потрібно буде собі обрати шлях по життю: професійний, щасливий, який буде вас задовольняти, радувати і надихати. Ми добре знаємо з вами, що світ професій величезний, майже не злічений.
Саме сьогодні ми з вами опануємо світ авіаційних і космічних професій.
Можливо хтось із вас і не збирається пов’язувати своє життя з авіацією, але спробувати просто необхідно всім, адже космос – це таке захопливе явище, яке важко досліджувати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
А зараз дізнаємося, які з професій космосу вам відомі. Для цього скористаємося посиланням, яке розміщене в уроці інформатики на освітній платформі Human:
https://wordwall.net/play/15844/102/864
Отже, які з даних професій вам взагалі невідомі. (відповіді учнів)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. (застосування ноутбука і проєктора)
Познайомимося з цими професіями докладніше (колесо фортуни)
https://wordwall.net/ru/resource/17791046/авіа-і-космос-знайомство
Розповіді про професії на Padlet. Паралельно з ознайомлювальними відео і матеріалами учні занотовують основні особливості професій.
https://padlet.com/ohalya/Bookmarks
IV. Рефлексія уроку.
Наш урок завершується. Сподіваюсь вам сподобались мандри космосом та інтерв’ю працівників сфери авіації. Ваші враження від професій, про які ви сьогодні почули, прошу виразити в хмарі слів, котру ви маєте змогу бачити на екрані.
https://www.menti.com/ykovhqtdco
V. Підсумок уроку. Домашнє завдання
Домашнє завдання вам сьогодні пропонується у трьох варіантах на вибір.
Для бажаючих продовжити знайомство з космосом і побачити зорі зблизька, пропоную ознайомитись вдома з онлайн-сервісом Стеларіум. Посилання на сервіс:
https://stellarium-web.org
Дякую всім за активність. Урок закінчено. Гарного вам дня.