Підсумок за темою “Іменник” урок-гра

Про матеріал
До іменника на гостину . Підсумок за темою “Іменник” урок-гра Мета: закріпити та узагальнити знання учнів про іменник,його граматичні категорії; вдосконалювати вміння розпізнавати іменники в тексті серед інших частин мови; розвивати спостережливість за мовними явищами, зв’язне мовлення,творче мислення; виховувати любов до рідної країни та її мови
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «НІКОПОЛЬСЬКА СЕРЕДНЯ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ № 20»

 

 

 

 

Підсумковий урок за темою «Іменник».

Урок-гра «До іменника на гостину»

3 клас

0_50701_3a23071a_L.png

 

 

 

 

 

                                                                                   

 

 

 

 

                                                                                   Вчитель:  Головко Т.В.

 

 

Тема: Підсумковий урок за темою «Іменник».

  Урок-гра «До іменника на гостину»

Мета: закріпити та узагальнити знання учнів про іменник,його граматичні категорії; вдосконалювати вміння розпізнавати іменники в тексті серед інших частин мови; розвивати спостережливість за мовними явищами, зв’язне мовлення,творче мислення; виховувати любов  до рідної країни та її мови

Обладнання: презентація,відеозапис фрагмента мультфільму,картки для індивідуальної роботи, предметні малюнки,роздатковий матеріал

Інтерактивні технології: «Карусель», «Робота в парі», «Мозковий штурм», «Мікрофон»

Тип уроку: підсумковий урок

Форма уроку:  урок-гра

Хід уроку

І.Організаційний момент

На уроці підсумковім

Треба дружно працювати.

Щоб змогли на всі питання

Відповіді повні дати.

Вчитель.

 -Діти,розпочнемо наш урок,переглянувши фрагмент мультфільму,який ви добре знаєте.

 ( Перегляд фрагменту мультфільму «Вінні-Пух і всі,всі,всі).

-Скажіть,будь ласка,куди поспішали ведмедик з поросятком?( В гості на день народження до віслюка.)

ІІ.Оголошення теми уроку

 Актуалізація опорних знань

-Діти,ви любите ходити у гості?

-Сьогодні ми також підемо в гості до іменника на гостину.( Слайд 1)

 Перш,ніж вирушити,давайте пригадаємо правила поведінки у гостях. Вам потрібно було  підготувати народні прислів’я і приказки про гостини.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 (Учні зачитують підібрані прислів’я та приказки).(Слайд 2).

Діти.

-Веселий гість - дому радість.

-В чужому домі не будь примітливий,а будь привітливий.

-Який гість,такий і калач.

-Гостя по одежі стрічають,а по розуму проводжають.

-Чим хата багата,тим гостям рада.

-Яке частування,таке й дякування.

-Невчасні гості гірше від татарів.

Випереджаюча вправа (розповідь учениці про символ гостинності - рушник)

Рушник з давніх-давен був своєрідним обличчям оселі, відтак і господині. В тому, скільки і які були рушники, створювалась думка про жінку, її дочок. І завжди цінувалися рушники справжніми пошанувачами.

Вишитий рушник створював настрій, був взірцем людської працьовитості. З рушником ушановували появу немовляти в родині, виряджали в далеку дорогу батька, сина, чоловіка й коханого, шлюбували дітей, зустрічали рідних і гостей.

Хліб і сіль на вишитому рушнику – це одвічні символи української гостинності. Кожному, хто приходив з чистими помислами, підносили цю давню слов’янську святиню. Прийняти рушник, поцілувати хліб символізувало духовну єдність, злагоду, глибоку пошану до господарів.

 

Хвилинка каліграфії (Слайд 3)

Вчитель.

-Для хвилинки каліграфії я пропоную записати прислів’я «Веселий гість-дому радість». Підкресліть у цьому реченні іменники. (Перевірка роботи).

 

Оголошення мети уроку

Вчитель.

- Ви пригадали правила поведінки у гостях,отже можемо вирушати на гостину до іменника. Під час уроку ви  повторите все,що знаєте про іменник, закріпите та узагальните свої знання про цю частину мови.

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (Слайди 4-8).

Вчитель.

-Поки ми в дорозі,давайте пригадаємо все,що ми знаємо про іменник.

-Яка частина мови називається іменником?(Слайд 4)

-Які іменники належать до істот,а які до неістот?(Слайд 5)

-Які іменники називаються власними,а які загальними?(Слайд 6).

-До яких родів може належати іменник?

-Як визначити рід іменника?(Слайд 7).

-Як змінюється іменник за числами?(Слайд 8).

 

Гра «Знайди іменники» (Слайд 9)

-Ми вже на місці. Ось будинок іменника. Наш господар полюбляє жарти та різні ігри. Вам треба знайти іменники серед інших частин мови і назвати їх.

( Діти називають слова: край,земля,мова,багатство)

Словникова робота (Слайд 10)

-Діти,що означає слово багатство?

  Багатство-це матеріальні та духовні цінності. Для одних людей багатство-це гроші,красиві будинки та автомобілі. Для других-рідна земля,здоров’я,сім’я.

Творча робота (Слайд 11)

-Діти,напишіть у зошити 5 слів,що називають предмети,які є багатством для вас.

Акровірш (Слайд 12)

 -А зараз вам потрібно прочитати загадку-акровірш.

- Що таке акровірш? ( Акровірш – вірш,в якому перші літери рядків утворюють слово.)

 - Відгадавши її,ви дізнаєтесь,що є багатством для іменника. (Україна).

Гра  «Моя Україна» (Слайд 13)

Вчитель.

- У вас на партах карта України. Попрацюйте у парах. Випишіть  3 іменника - назв міст і 3 іменника - назв річок.

(Перевірка)

 -Як пишуться  ці іменники? Чому?

Інтерактивна вправа «Карусель» (Слайд  14)

Вчитель.

-Іменник пропонує вам покататися на каруселі. Кожна група отримує фломастери різних кольорів. На партах лежать аркуші паперу,де вам треба записати назви міст(перший аркуш),клички тварин(другий аркуш),імена людей(третій аркуш). Працювати над кожним завданням  будете по 1 хвилині,а потім за сигналом вчителя перейдете до другого завдання. Уважно прочитайте записи попередньої групи і напишіть свої іменники ,не повторюючись.

(Перевірка)

-Як пишуться  ці іменники? Чому?

Фізкультхвилинка (Слайд 15)

Вчитель.

-В іменника сьогодні іменини.І разом з ним пограємо в руханку.

 Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть, а тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

 

Гра «Добери малюнки» (Слайд 16)

Вчитель.

-Іменник пропонує вам знову попрацювати у парах і створити аплікації. У вас на партах аркуші паперу із написами питань Хто? і  Що?. Також у вас є  конверти із наборами предметних малюнків та клей. Відберіть малюнки-зображення предметів,що відповідають на питання що?і хто? та наклейте на аркуші із такими ж питаннями. (Готові аплікації демонструються всім учням).

 

Гра «Визнач рід іменників» (Слайд 17)

Вчитель.

-Господар-іменник пригощає вас яблуками. Але ці плоди чарівні. У кожного на парті завдання.(Завдання  позначені різними кольорами: червоним-складне,зеленим-середньої складності,синім-легке).

 

Гра «Зіпсований телефон» «Слайд 18)

-Пограємо у гру «Зіпсований телефон». Один учень називає іменник в однині,а другий повинен назвати цей іменник у множині. Потім  другий учень називає свій  іменник в однині. Гра продовжується.

 

ІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання (Слайд 19)

Вчитель.

-Ось підійшла наша гостина до кінця. Закінчити її хочу словами народного прислів’я «У гостях добре,а вдома краще». Повертаємося додому.

 - А на порозі школи нас зустрічає  кореспондент ( ім’я учня)  хоче задати вам декілька запитань .

 

•Як називається частина мови, що означає назву предмета ?

•Наведи приклад іменника

 •На які питання відповідає іменник?

• Іменники можуть бути назвами істот і ….

•Наведи приклад іменника-назви істоти.

• Більшість іменників належать до родів, яких? (Чоловічий, жіночий, середній).

•Наведи приклад іменника середнього роду.

• Іменники мають  числа …

• Іменники поділяються на власні та… .

•З якої букви пишуться власні іменники?

•Наведи приклад.

Прекрасно!

Хочу вам сказати в кінці –

Ви сьогодні МОЛОДЦІ!

ІV. Домашнє завдання.

Повторити правила.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку