28 квітня о 15:00Вебінар: Реалізація наукової освіти в середній школі: підходи та практики

Письмо малої букви «м». Письмо складів з буквою «м», слів.

Про матеріал

Конспект уроку письма. 1 клас

Тема. Письмо малої букви «м». Письмо складів з буквою «м», слів.

Мета: навчати учнів писати рядкову букву м, складів та слів з нею; закріплювати вміння розрізняти рукописні й друковані літери; розвивати увагу, логічне мислення, мовлення учнів; виховувати у дітей старанність, охайність.

Перегляд файлу

 

Конспект уроку письма. 1 клас

Тема. Письмо малої букви «м». Письмо складів з буквою «м», слів.

Мета: навчати учнів писати рядкову букву м, складів та слів з нею; закріплювати вміння розрізняти рукописні й друковані літери; розвивати увагу, логічне мислення, мовлення учнів; виховувати у дітей старанність, охайність.

Обладнання: письмове приладдя, зошити із друкованою основою, демонстраційні картки букви «и» і «м».

Хід уроку

http://www.dvhab.ru/afisha/uploads/events/dcc/22977.jpgІ. Організація класу до уроку.

Усміхніться, любі діти,

Шліть один одному свої привіти.

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти — просто молодці.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вч.: Діти, що ми вивчали на минулому уроці?

Уч.: Ми вивчали як писати велику букву «и».

Вч.: Діти подивіться на дошку. Ви бачите літери які ми вивчали на минулих уроках. Назвіть чим вони відрізняються і чим схожі.

https://i.ytimg.com/vi/ZFH3zTjmBGo/hqdefault.jpg

Уч.: Вони схожі тим що в них є похилі прямі. Відрізняються тим що в писаній букві прямі із заокругленням. Писана буква складається з двох елементів, а друкована – з трьох.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроки.

Вч.: Діти, послухайте віршик.

Мартуся матусі мережила хустку,

Маленькі квітки вишивала.

Матусі на свято із братиком й татом

Мартуся дарунок справляла.

Вч.: Про кого йде мова у вірші?

Уч.: Про дівчинку Мартусю, її братика та татуся

Вч.: Що вони роблять.

Уч.: Вони готують подарунок матусі на свято. Мартуся вишиває.

      Вч.: Який звук у цьому вірші ви чуєте частіше?

Уч.: Звук «м».

Вч.: Правильно. Сьогодні на уроці ми з вами будемо навчатися писати букву «м».

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Порівняння друкованої і писаної букви.

Вч.: Діти, подивіться уважно на дошку. Ви бачите букву яку ми сьогодні вивчатимемо. Скажіть чим вони відрізняються, а чим схожі.

http://schoolsclass.com.ua/grebnyova/wp-content/uploads/2014/10/m31.jpg

Уч.: Схожі тим що вони мають похилі прямі. Відрізняються тим що в писаної букви похилі прямі із заокругленням унизу.

2. Прописування елементів букви.

Вч.: Діти, відкрийте свої зошити на 31 сторінці. Нам потрібно прописати передній плавній елемент, похилу пряму із заокругленням унизу.

Починаємо писати передній плавній елемент. Не забувайте правильно тримати ручки та зошити. Сядьте рівненько, спини тримаємо прямо. Поставте свої ручки трохи вище нижньої робочої лінії, починаємо вести пряму, торкаємося нижньої робочої лінії, робимо заокруглення внизу праворуч, ведемо пряму похилу до верхньої робочої лінії, торкаємося її. Закінчили писати елемент. А зараз пропишіть рядок до кінця.

Пишемо пряму похилу із заокругленням внизу праворуч. Поставте свої ручки на верхню робочу лінію. Починаємо писати пряму похилу до нижньої робочої лінії, торкаємося її, робимо заокруглення внизу праворуч, ведемо пряму похилу. Зупиняємося трохи нижче середини робочого рядка. Пропишіть рядок до кінця самостійно.

Третій рядок це передній плавній елемент та пряма похила із заокругленням в низу. Поставте свої ручки трохи вище нижньої робочої лінії. Починаємо вести пряму похилу до нижньої робочої лінії, торкаємося її, робимо заокруглення в низу праворуч. Ведемо пряму похилу до верхньої робочої лінії. Не відриваючи руки відразу ведемо пряму похилу до нижньої робочої лінії, торкаємося її, робимо заокруглення внизу праворуч. Ведемо пряму похилу, зупиняємося трохи нижче середини робочого рядка.

3. Робота із звуковою моделлю слова.

Вч.: Діти, подивіться на сторінку 30. Які квіти ви бачите на цьому малюнку?

Уч.: Ромашки, тюльпан, мак, півники.

Вч.: Як ви думаєте якому слову відповідає звукова модель під малюнком?

Уч.: Слову мак.

Вч.: Чому ви так вважаєте?

Уч.: В звуковій моделі показано три звуки, два приголосних і один голосний. І в слові мак три звуки, два приголосні - [м],[к] і оди голосний - [а].

4. Прописування букви м (коментоване письмо).

Уч.: Зараз ми пропишемо букву «м». Сядьте правильно, покладіть зошити правильно. Поставте ручки трохи вище нижньої рядкової лінії, пишемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії, торкаємося її, робимо заокруглення внизу праворуч. Пишемо пряму похилу до верхньої рядкової лінії, торкаємося її. Не відриваючи руки пишемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії. Торкаємося її, робимо заокруглення внизу праворуч. Ведемо пряму похилу до верхньої рядкової лінії. Торкаємося її. Не відриваючи руки ведемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії, торкаємося її. Робимо заокруглення внизу праворуч. Ведемо пряму похилу. Зупиняємося трохи нижче середини робочого рядка.

5. Письмо в повітрі.

Вч.: Діти, зараз ми пропишемо букву м в повітрі. Підніміть свої ручки, тримайте їх правильно. Починаємо писати: ііі-1-ііі-2. Ще раз: ііі-1-ііі-2.

6. Письмо букви «м».

Діти працюють самостійно у зошиті. Прописують два рядка букви «м».

 

Фізкультхвилинка.

http://yroki.at.ua/_ld/3/84391735.jpgТут трава росте висока ,

Тут стежинонька вузька.

Вище руки, вище ноги —

Не проста у нас дорога.

А тепер ідемо боком —

Із підскоком, із підскоком.

Походили на носочках,

А тоді на п'ятах.

Випростали добре спини

І звели лопатки.

 

7. Робота за малюнком.

Вч.: Діти подивіться на малюнок на сторінці 30. Що ви тут бачите? Складіть речення.

Уч.: Дівчинка вишиває. Братик спостерігає за сестрою. Тато повертається до дому.

Вч.: Складіть схему до поданих речень.

По одному учню виходять до дошки пишуть схеми до складених речень.

|___  ___.  |___ ___ _ ___.  |___ ___ _ ____.

8. Письмо складів з буквою «м».

Вч.: Діти, зараз ми пропишемо склади з буквою «м». спершу пригадаємо. Які типи поєднання ми знаємо?

Уч.: Верхнє, середнє, нижнє поєднання.

Вч.: Які поєднання ви бачите в зошитах.

Уч.: Середнє і верхнє поєднання

Вч.: В яких складах є верхнє поєднання?

Уч.: Склад ми і му.

Вч.: А де середнє поєднання?

Уч.: Склад ма.

Вч.: Зараз пропишіть склади з буквою «м».

Учні працюють в зошитах самостійно. Пишіть рядочки складів ми, му, ма.

9. Робота із словами.

Вч.: Діти, на сторінці 30 внизу ви бачите клітиночки. Ми маємо дописати букви щоб утворилися слова. Які слова ми можемо утворити?

Уч.: Мама, мамо, мамі, маму.

Вч.: Правильно. Заповніть клітинки.

10. Письмо слів.

Вч.: Діти, а зараз ми пропишемо останній рядок. Це слова мамо, мами, маму. Пишемо їх через тире так як показано. Але ми маємо записати слова писаними буквами.

Діти працюють самостійно в зошитах.

VI. Підведення підсумку уроку.

Вч.: Що ми вивчали сьогодні на уроці?

Уч.: Сьогодні на уроці ми вивчали букву «м».

Вч.: З яких елементів складається буква «м»?

Уч.: Буква «м» складається з переднього плавного елемента та двох похилих прямих із заокругленням в низу праворуч.

Вч.: Що вам найбільше запам’яталось?

Відповіді учнів.

Вч.:Що б ви розповіли батькам?

Відповіді учнів.

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку