Письмо малої букви ж, складів і слів з нею.

Про матеріал
Письмо малої букви ж, складів і слів з нею. Цікаві загадки.
Перегляд файлу

 

Урок :  Письмо малої букви ж, складів і слів з нею.

Мета:

учити писати малу букву ж; розвивати спритність пальчиків і чіткість мовлення під час вправи «Жабки»; вправляти в письмі підготовчих елементів; звернути увагу на паралельність елементів малої букви ж; порівняти її з рукописними буквами с, х, виявити спільні елементи, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії,розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати охайність, уважність,вправляти у правильному розміщенні олівця учнів, які пишуть правою/лівою рукою; розвивати окомір, увагу, дрібні м’язи руки та м’язову пам’ять дітей, увагу, логічне мислення,удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

Обладнання та наочність: підручники, мультимедійна презентація, проектор, конструктор LEGO.

Програмне забезпечення: мультимедійний проектор чи інтерактивна дошка.

Хід уроку

І. Організаційно-мотиваційний етап

  • Організаційний етап

Продзвенів уже дзвінок,                                 

починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Молодці!

  • Мотивація навчальної діяльності

  Гімнастика для очей.

— Сядьте, дітки, всі рівненько. Дамо вашим оченятам трохи відпочити. Погляньте на екран та повторюйте за персонажем.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Повторення вивченого.

— Утворити пари друкованих і рукописних літер.

  Робота над загадками.

Хоч не олень — роги має,      

І не птиця, а літає.      

Чорний-чорний, а не крук,

Це малий, моторний... (жук).      

Скачуть на болоті

Зелененькі лапки,

Кумкають завзято

Веселенькі... (жабки). В синьому небі голосок -

Ніби крихітний дзвінок. (Жайворонок)

Визначте, скільки в слові- відгадці  складів ?

Назвіть  дзвінкі звуки у цьому слові.

Гніздо своє він у полі в'є,

Де тягнуться рослини.

Його і пісні, і політ

Увійшли у вірші. (Жайворонок)

Що нового ви дізналися про жайворонка з цієї загадки?

Розділіть слово-відгадку на склади.

Хоче - прямо полетить,

Хоче - в повітрі висить,

Каменем падає з висот

І співає, співає, співає. (Жайворонок)

Солодких яблук аромат

Заманив ту птицю в сад.

Пір'я світяться вогнем,

І світло в ночі, як вдень. (Жар-птиця)

В яких творах ви бачили казкову птицю?

Зверніть увагу на дефисное написання слова - відгадки.

Сходи сталева

На землі лежить,

А по ній залізний

Чудо-кінь біжить. (Залізниця)

З чим порівнюється залізниця?

Плодами, якого дерева є жолуді?

В цей гладкий коробок

Бронзового кольору

Захований маленький дубок

Майбутнього літа. (Жолудь)

Скільки звуків і букв у слові-відгадці?

Яку роль виконує м'який знак у цьому слові?

В золотий клубочок

Сховався дубочок. (Жолудь)

.

Бігають у лісі і в полі,

Плавають у річці і в морі,

Можуть стрибати і літати

Та друзями можуть стати.

Ну, а у великому місті

Зоопарк - їх головний будинок. (Тварини)

Які тварини живуть в зоопарку?

 

Він високий і плямистий

З довгою-довгою шиєю.

Об'їдає листя,

Але з великих дерев. (Жирафа)

Яка особливість цієї тварини?

Цей звір якийсь дивний:

Шия - як стріла біля крана. (Жирафа)

З чим порівнюється шия жирафа?

Скільки складів у слові-отгадке?

Він не леопард,

А весь у плямах;

Він не журавель,

А з довгою шиєю;

Він не кізка,

А з ріжками. (Жирафа)

Який зовнішній вигляд жирафа?

Рвати квіти легко і просто

Дітям маленького зросту,

Але тому, хто так високий,

Нелегко зірвати квітку. (Жирафа)

Чому жирафу не легко зривати квіти?

Підберіть парні приголосні до приголосних звуків у слові-відгадці.

Як у леопарда шкура:

Ті ж плями, той же колір,

Незвичайна постать,

Шиї вище - просто немає. (Жирафа)

Змініть слово-відгадку так, щоб було більше складів.

Мама в'яже довгий шарф,

Тому що син .... (Жираф)

Жу-жу-жу-жу,

Я сиджу на гілці,

Я сиджу на гілці,

І звук «ж» я торочу. (Жук)

Скільки складів у слові-відгадці?

Яку приголосну в цьому слові треба перевіряти?

Шість ніг без копит,

Летить - дзижчить,

Впаде - землю риє. (Жук)

 

Не жужжу, коли сиджу,

Не жужжу, коли ходжу,

Якщо в повітрі кружусь,

Тут вже вдосталь нажужжусь. (Жук)

 

Летить - дзижчить,

Сяде - мовчить. (Жук)

Чорним, а не ворон,

Рогатий, а не бик,

Шість ніг без копит;

Летить - виє,

Сяде - мовчить. (Жук)

Що нового ви дізналися про жука з цієї загадки?

Листя падають з осик,

Мчить в небі гострий клин. (Журавлі)

Про яке гострому клині йдеться у загадці?

Стали брати на ходулі,

Шукають корму по дорозі.

На бігу, на ходу -

Їм з ходулі не зійти. (Журавлі)

Розділіть слово-відгадку на склади.

Визначте кількість букв і звуків цього слова.

 

 Підготовчі вправи.

— Хто зображений на малюнку зошита? (Жук, жаба.)

— Наведіть пунктирні лінії.

— Побудуйте звукову схему слів.

Учні працюють у зошитах.

  Метод «Біном фантазії»

— Складіть усно речення, у якому б уживалися ці два слова. (Жабка плаває у річці, а жук сидить на листку. Жабка і жук сидять на бережку.)

 Робота з конструктором LEGO.

— Побудуйте схему речення, використовуючи цеглинки LEGO.

Пальчикова гімнастика. Вправа «Жабки» (зошит, с. 15).

(1 — пальці випрямити і з'єднати між собою так, щоб великий палець утворював кут із вказівним.)

Під зеленим осокором,      

Де зеленая трава,      

Заспівали жабки хором:

— Кумки-кумки, ква-ква-ква.

(2 — ритмічно роз'єднувати і з'єднувати великий палець із вказівним, ніби жабки співають, широко відкриваючи і закриваючи ротики.)

— Ми, веселі жабенята,

Стре-ке-ке, стре-ке-ке!

Любим плавати й співати,

Стре-ке-ке, стре-ке-ке!

  • Повідомлення теми і мети уроку

На сьогоднішньому уроці ми:

навчимося писати малу літеру ж та поєднувати її з іншими літерами. Напишемо слова. Розглянемо і порівняємо друковану та рукописну літери ж.

IІІ. Вивчення нового матеріалу

Підготовчі вправи до написання літери «же» (с. 16).

— Зіставимо малу букву ж — друковану і рукописну.

— Що у них спільного?

— А що — відмінного?

— Обведіть літеру «же» по пунктирах.

Написання малої літери «ж».

— Сьогодні ми навчимося писати малу літеру ж.

Рядкова буква ж складається з правого півовала, прямої похилої палички зі з'єднувальними лініями і лівого півовала.

— У яких буквах пишеться елемент цієї літери? (с, х.)

— Починаємо писати правий півовал (як у букві «х»), потім, не відриваючи руки, робимо рух у зворотному напрямку, з нижнього заокруглення ведемо праворуч угору до верхньої рядкової лінії, пишемо пряму похилу паличку і знову ведемо праворуч угору й під верхньою рядковою лінією заокруглюємо праворуч. Не відриваючи руки, робимо рух у зворотному напрямку (заокруглюємо ліворуч) й описуємо лівий півовал.

— Напишіть елементи в повітрі: і-раз-і, і-два-і, і-три-і  Робота в зошиті.

— Виконайте вправу в зошиті. Обведіть спочатку зразки, а потім допишіть рядок.

— Діти, зараз ми навчимося писати букву «же» у поєднанні з іншими буквами.

— Виконайте вправу в зошиті.

 Вправа для очей

— Ваші оченята хочуть трохи відпочити. Тому слідкуйте за рухами ховрашка на екрані.

  Робота в зошиті.

— Напишіть слова «жук», «вуж», «жаба», «морж».

Написання речення «Вже зима».

— Назвіть ознаки зими, які ви знаєте? (Мороз, опади у вигляді снігу, ожеледиця, голі дерева, сіре небо).

  Списування з друкованого тексту.

— Прочитайте речення. (Узимку жук спить. А жаба?)

— Дайте відповідь на поставлене питання. (Жаба теж спить.)

— Запишіть речення до зошита рукописними літерами.

Діти виконують завдання в зошитах.

  Фізкультхвилинка

— Зараз трохи відпочинемо. Погляньте на екран та повторюйте за персонажем.

 Букви стали по порядку,

Всі зібрались на зарядку.

Руки вгору підняли,

До сонечка потягли.

В різні боки розвели,

Й полетіли, попливли.

Потім їх вперед зімкнули,

І в долоні всі сплеснули.

Як закінчили плескать,

Стали долі опускать,

Ніжками затупотіли

А за парти тихо сіли.

 

ІV. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

   Диктант.

— Запишіть букви та склади, які я буду називати. (жах, хижак, лопата, Тарас, Марта, куб, хмарина, міра, уда, книжка)

  Творче завдання.

— Запиши назви тварин, які «дружать» із буквою «же».(Жук, жаба, журавель)

  Спишіть скоромовку.

— Запишіть скоромовку з буквою «же». (Жатка жваво жито жне.)

V. Рефлексія уроку. Рефлексія «Мій настрій». Обери смайлика, який відповідає твоєму настрою в кінці уроку.

 

docx
Додано
23 січня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку