Звуки [р], [р′]. Мала буква р. Написання малої букви р . Читання та написання складів, слів і речень з вивченими літерами.

Про матеріал
Звуки [р], [р′]. Мала буква р. Написання малої букви р . Читання та написання складів, слів і речень з вивченими літерами.
Перегляд файлу

Тема. Звуки [р], [р′]. Мала буква р. Написання малої букви р . Читання та написання складів,  слів і речень з вивченими літерами.

Мета: учити учнів розрізняти звуки [р], [р′].  ознайомити учнів з малою друкованою та рукописною буквою р, навчити її друкувати і писати ; формувати вміння читати й писати склади-злиття  та слова з буквою р; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати речення; розвивати спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати, розрізняти значення багатозначних слів, розповідати за малюнком; виховувати старанність, охайність.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Повторення вивченого на попередніх уроках.

1.Розучування вірша

Возила корова водицю візком

Ворона вареники вміло варила

А півник виспівував пісню обом

І всім було весело , любо, мило.

2.Робота над чистомовкою

Ра-ра-ра – рада дітвора

Ру –ру-ру рака в руки я беру

Ри-ри –ри – чітко говори

Ро –ро-ро принеси відро

- Повторення вивчених букв.

- Розчитування за таблицею складів вивчених букв.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з новою букваю.

     Ознайомлення  з новою буквою розпочинається з розглядання малюнка на с. 82 і розпізнавання персоніфікованих літер.

- Чи впізнали ви тваринку, зображену на малюнку?

- Що про неї знаєте?

- Що роблять з нею букви, як називаються частини тіла, за які тягнуть букви?  - Чому рака брати в руки треба обережно?

- Хто з вас бачив живого рака, де саме і коли, чи брали  його в руки?

     Після цього роблять звуковий аналіз слова рак, будують на дошці звукову схему цього слова і порівнюють її зі схемою, поданою під малюнком.

2. Спостереження за вимовою звука [р].

     Виділення  першого звука у слові рак, стеження за його вимовою ( під час вимовляння звука [р] видихуване повітря натрапляє на перешкоди, отже, цей звук приголосний).

     Далі вчитель повідомляє, що на письмі звук [р] позначається буквою «ер».

3. Ознайомлення дітей з малою друкованою та писаною буквою «ер». 

     Учні аналізують, з яких елементів складається друкована  літера «ер». Звертають увагу на стрілочки, які показують напрямок руху олівця під час її друкування. Після цього друкують її умовно в повітрі (здійснюючи рух за напрямом стрілочок), а потім у клітинках.

     Потім знайомляться з маленькою писаною літерою р, порівнюють її з друкованою. Потім діти пишуть її у повітрі , а потім рядочок писаної літери у своїх зошитах.

4. Руханка.

5. Складання речень.

     Першокласники складають речення про те, що робить буква «ер» на малюнках. (Буква «ер» зустрілася з равликом. Буква «ер» сидить у кріслі. Буква «ер» дивиться на календар.). Потім здійснюється звуковий аналіз слова равлик, діти визначають місце звука [р] в цьому слові й позначають його буквою «ер» в першій клітинці під малюнком.

6. Завдання Читалочки.

 

    

 

 

 

     Виконуючи завдання Читалочки, учні вправляються в читанні слів з буквою «ер». Спочатку читають виділені синім кольором склади, визначають, твердий чи м’який звук позначає буква «ер», роблять висновок, що перед літерою і буква «ер» позначає м’який звук [р′], перед іншими літерами – твердий звук [р]. Потім діти читають слова з цими складами. Спочатку в колонках зверху вниз і знизу вгору, потім по рядах – 1-й рядок, 2-й, 3-й, 4-й і навпаки – з нижнього до верхнього.

     Подані слова учні читають кілька разів, пояснюють їх значення і складають речення з ними.

 

7. Написання складів і слів у зошиті з друкованою основою.

8. Фізкультхвилинка.

9. Робота над чистомовкою разом з Щебетунчиком.

10. Робота з багатозначними словами.

 Розгляньте малюнки. (Учні роблять висновок, що малюнки різні, а назву мають однакову (кран)). Потім здійснюють звуковий аналіз слова кран, Далі доцільно запропонувати дітям скласти два речення з цим словом, щоб у кожному воно мало різне значення (наприклад: Із крана вода не тече. На будівництві працює кран.). 

ІV. Підсумок уроку.

 - Яку букву вивчали на уроці? (перевірити, чи засвоїли учні алфавітну назву літери «ер»)

- Які звуки вона позначає ([р] і [р′]), що ви знаєте про ці звуки (вони приголосні, перший твердий, а другий м’який).

- Прочитайте склади

- Доберіть слова з буквою «ер», вимовити звук, який вона позначає, визначити – твердий він чи м’який.

- Що найкраще вдалося на уроці?

 Вправа «Обмін думками»

-Що нового ви вивчили на уроці?

Коли ви були собою задоволені?

Що ви розповісте вдома?

З яким настроєм пройшов ваш урок?

docx
Додано
23 січня
Переглядів
667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку