Письмо малої літери "че".

Про матеріал
Урок розроблений із різними цікавими завданнями. Окремо підготовлена презентація.
Перегляд файлу

Тема. Письмо рядкової букви ч («че»), складів, слів із нею.  

Мета: навчити учнів писати рядкову букву ч («че»), поєднувати її з іншими буквами у словах; писати склади та слова з нею; закріплювати навички каліграфічного письма;удосконалювати вміння робити звуко-буквенний аналіз слова; розвивати мовлення дітей; виховувати працелюбність, акуратність.

Обладнання:презентація, мультимедійне обладнання, фішки для звукових моделей слів; картки з алфавітом;мішечки; таблиця «Пиши правильно».

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Привітання й емоційна підготовка до уроку

(декламують по одному рядку діти)

Доброго ранку!

Доброго дня!

Доброго вечора – нині й щодня!

Хай не псується годинник на вежі!

Хай буде все на землі як належить:

Сонце – як сонце, літо – як літо,

Дощик – як дощик, діти – як діти!

Кожному дому я щастя бажаю.

Маку – цвітіння, житу – врожаю,

Небові – миру, голубу – неба,

Кожній дитині – всього, що треба,

Хай усміхаються діти щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

  • Пролунав уже дзвінок, починаємо урок.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Девіз нашого уроку:

Працюй наполегливо, швидко й старанно, щоб кожну хвилинку не втратити марно.                                                                 

 

1.Для вас загадка:

 Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке мʹясо.

Вовку-брату я сестриця

А зовуть мене…                                                                       (Слайд 2)

 

- Як пестливо називають цю тваринку?

2.«Асоціативний кущ»

- Що ви ще уявляєте, чуючи це слово?

                            Лисичка

(ліс, звірі, заєць, вовк, кури, гриби)

- Це слово має ще друге значення.                                         (Слайд 3)

                                                                         

3.  Звуко-буквений аналіз слова-відгадки                                          

 — Назвіть «ланцюжок» звуків у цьому слові?

— Побудуємо звуко-буквену модель слова.

— Скільки складів у цьому слові?

     —Запишемо буквами

     —Тепер писемними.

III. Повідомлення теми та мети уроку

— Цю букву ми ще не вміємо писати.Сьогодні на уроці ми навчимося писати рядкову букву ч («че»), зрозуміємо, як її правильно з’єднувати з іншими літерами, зустрінемо нові слова та з’ясуємо їх значення.

     IV. Вивчення нового матеріалу.

1.Ось я зошит відкриваю

І на вкіс його кладу.

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи я візьмусь…                                                                       (Слайд 4)

Вправи для розвитку дрібної моторики.

1) заштрихуйте лише ту тваринку, в назві якої є звук ч (на  листочках)

2) прикрасьте скатертину та чайник елементами (у зошиті)

2. Графічний аналіз рядкової букви  ч.

— Чи схожа рукописна буква на друковану?                                                                     

— Із скількох елементів складається рядкова буква ч ?

— Чи знайомі нам ці елементи?(другий – знайомий, перший – ні)

— В яких буквах ми вже зустрічали другий елемент? ( а, и, і, л, м, н)

— Другий елемент – це невелика фігурна лінія.                                 

— Знайти «зайву» букву в рядку.                                                            (Слайд 5)

                         ччччгччч

3. Алгоритм написання рядкової літери ч («че»)                                   

Починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії, ведемо похилу лінію до верхньої рядкової лінії, звідти, не відриваючи руки, проводимо вигнуту лінію (як у букви ґ), е відриваючи руки, ведемо вниз похилу лінію із заокругленням праворуч.                                                                     (Слайд 6)

 

4. Тренувальні вправи в повітрі та в зошиті.   (мішечки на голову)                                       

— Усі хором промовляють, пишучи в повітрі: і-раз-і.

— А тепер спробуємо в зошиті разом: і-раз-і; і-раз-і…

 5.  Написання з’єднань букви ч з іншими літерами.

                 - Назвіть склади та буквосполучення; проаналізуйте види зʹєднань букви «че»з іншими.                                                                                  (Слайд 7)

    

       Фізкультхвилинка                                                                           (Слайд 8)

Щось малеча зажурилась,

Мабуть, трішечки втомилась.

Що робити? Що робити?

Треба трішки відпочити.

Фізкульхвилинка від Лисички. (під музику рухи)

  6. Письмо слів та речень з вивченими буквами.

1) Тренуючись писати елементи, ви вже розглянули малюнок.

- Що зображено на малюнку. Опишіть.

- Давайте познайомимось з дівчинкою. Складіть із літер червоного кольору імʹя.   (Марічка)                                                                       (Слайд 9)                               

    — Навчимося писати її ім’я.

    — Які з’єднання є в цьому слові?                                   (Слайд 10)

2) — Назвіть предмети, зображені на столі, при написанні яких використовуємо букву «че» (печиво, чашка,чайник, чай)

    — Прочитайте слово у зошиті, обведіть його, запишіть самостійно двічі.

 3)Написання речень.

 Прочитайте речення, написане пунктиром.

Так водичка в чайнику із кринички. Порахуйте, скільки слів у цьому реченні?

  • З якої букви починаємо писати речення. Що слід поставити у кінці речення?
  • Назвіть маленькі слова у цьому реченні.

 — Напишіть його, обводячи по пунктиру.

 — Напишіть речення за зразком.

Пальчикова гімнастика

                                      Миємо руки                                            (Слайд 11)

              

     Узяли духмяне мило,

     Добре ручки з ним помили.

(«Миємо руки»: ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.)

 

     Полетіли від води

     Бризки з рук туди-сюди.

(«Струшуємо водичку з рук»: пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.)

 

    Рушничок я свій беру,

    Швидко ручки обітру.

(«Витираємо руки»: енергійні рухи імітують почергове витиран­ня кожної руки рушником)

                  Поїмо печива. Читайте наступне речення.            (Слайд 12)

  • На що слід звернути увагу в цьому реченні?
  • Напишіть його, обводячи по пунктиру.
  •  Напишіть речення за зразком.

Перше речення складалося з 5 слів, друге – з 4,ваше завдання – скласти речення за малюнком із 3 слів.

Ми закінчили роботу з вивчення букви «че», написали буквосполучення, слова та речення.

 

V. Розвиток мовлення учнів

- Повернимося до нашої лисички. Підемо до лісу.

Фізкультхвилинка

  • Як іде ведмедик?
  • Як стрибає зайчик?
  • Як ходить лисичка?                                   

 

- В яких казках  зустрічалася лисичка?

(«Колобок», «Лисиця і Вовк», «Лисиця і Рак», «Лисичка та Журавель»)

                                                                                                 (Слайд 13-14)

  —А зараз послухайте уривок ще з однієї  казки.

Жили лисиця та заєць. У лисиці була хатинка крижана, а в зайця луб’яна.

Прийшла весна ясна – лисиччина хатинка водою стекла, а заяча стоїть як і була.

От лисиця попросилася до зайця переночувати та його з хатинки й вигнала.

 — Впізнали.Це уривок з  народної казки «Лисичка та Заєць»

Творча робота. Робота в парах.    

 Запишіть героїв цієї казки.                                                        (Слайд 15)

 

Місцями поміняй склади

Швидше з них слова склади.

ба ка Со            си Ли чка       чик Зай

мідь Вед           ник Пів          

 

VI. Підсумок уроку.                                                                  (Слайд 16)    

Час закінчувати урок. Та спершу закінчіть речення: 

  •  Мені сподобалося…
  • Я вже знав….
  • Я дізнався на уроці нового…

Ви молодці!  Дякую вам!

Допобачення!

                                         

                                            

docx
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку