Тема: Письмо великої букви «Т». Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень.
Загальнопізнавальні цілі:
закріпити звукове значення букви «те», вправлятися у письмі великої букви «Т» (те), поєднувати її з іншими буквами; продовжити роботу над удосконаленням письма під диктовку та списування речень із друкованого шрифту. Виховувати любов до природи, прагнення примножувати її багатства, почуття доброти.
Конкретизовані навчальні цілі:
-
знає і називає елементи великої букви «Т» (те);
-
розташовує слова і речення в основному рядку;
-
списує склади, слова, речення з рукописного і друкованого тексту;
-
пише під диктування речення із 3-4 слів, у яких написання не розходиться із звучанням;
-
розрізняє слова зі звуками [т], [т’];
-
виконує звуковий аналіз поданих вчителем слів;
-
складає речення за мал.;
-
висловлює оцінні судження щодо власної роботи на уроку.
План уроку.
-
Декламування вчителем вірша з метою організації учнів до уроку (Додаток 1).
-
Актуалізація опорних знань школярів (Додаток 2).
-
Визначення у тексті загадки звука, який повторюється найчастіше (Додаток 3). Гра «Впіймай звук «т».
-
Створення проблемної ситуації з метою оголошення теми і мети уроку. (Додаток 4).
-
Повідомлення теми і мети уроку.
-
Вивчення нового матеріалу.
а) Демонстрування великої літери «Т», зіставлення її з друкованою, аналіз її форми.
б) Аналіз.
- На яку букву дуже схожа велика «Т» (на «П»).
- Чим вони відрізняються? Які елементи спільні?
-
Написання букви «Т».
а) письмо в повітрі;
б) письмо в зошиті з друкованою основою.
-
Написання буквосполучень Ти, Та, Ті, Ту.
-
Списування друкованого речення.
(У Тамари і Тараса – квіти.)
-
Гра «Розсипанка». (Додаток 5).
-
Написання речення під диктовку.
(У парку липи і тополі).
-
Гра «Діалог» (Додаток 6).
-
Звуковий аналіз слів «третій» і «тюльпан».
-
Складання речень за малюнком зошита з друкованою основою, за схемами:
_ _ _ _. _ _ _. _ _ _ _ _ _.
(Наприклад:
-
У полі росте пшениця.
-
Світить яскраве сонечко.
-
У саду дозріли суниці і черешні.)
-
Висловлювання оцінних суджень учнів щодо власної роботи на уроці.
-
Підведення підсумків роботи.
Додатки.
Додаток 1.
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно, гарно
І виконувати те,
Про що зараз мова йде.
Додаток 2.
-
Згадаємо текст, прочитаний на уроці читання.
-
Чому ластівка потрапила до рук дітей?
-
Які наміри були у них?
-
Що зробила дівчинка?
-
Як би Фея Доброти оцінила вчинок дітей?
Гра «Слово заблукало».
-
Утворіть нові слова із літер слова «ластівка».
Запишемо їх в робочому зошиті (стіл, тік, Віта, сів, клас…).
Додаток 3.
І троянда, і тюльпан, і струнка тополя,
телефон, і торт, труба, і травинка в полі –
всі вітають букву «Т» теплими словами:
-
Люба «Те», нехай тобі добре буде з нами.
Додаток 4.
-
Коли вживається велика літера?
Із розсипаних складів утворіть імена хлопчиків та дівчаток, що починаються з букви «Т»(те).
( Тарас, Тамара, Тетяна, Тимур, Тіна, Таміла, Тишко, Трохим, Таїса, Тереза, Тоня, Тимофій, Тадей.)
Додаток 5.
-
«Зберіть слова з розсипаних букв. Запишіть їх.
к т о и к ; а м в т р а й; к р а т р о т.
(котик, трамвай, трактор).
Додаток 6.
Гра «Діалог»
-
А що, скажіть, на букву «Т» за квіточка в саду росте? (Тюльпан, троянда…)
-
А що за дерево росте на вулиці на букву «Т»? ( Тополя).
-
А що на букву «Т» за звір?
Він хитрий теж, але не тхір. (Тигр).
-
Імен на «Т» багато в світі.
Назвіть мені хоч кілька,діти.
(Тарас, Таміла……)