Конспект уроку
з навчання грамоти (письмо)
на тему:
«Написання великої літери П «пе»»
Підготував:
вчитель
Заєць Ю.В.
Тема. Написання великої букви П («пе»).
Мета: вчити дітей писати велику букву П («пе»), закріплювати вміння з’єднувати букви у словах; виконувати звуко-складові моделі; розвивати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати дрібну моторику; виховувати у дітей охайність, старанність, дисциплінованість, інтерес до навчання.
Обладнання: зошит із навчання грамоти, набори «ЛЕГО», картинки тварин, в яких є буква пе, мультимедійна презентація.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Усміхніться мені.
Усміхніться нашій гості.
Усміхніться самому собі.
II. Повторення вивченого матеріалу
1 Гра «Відгадай загадку».
Пір'я він яскраве має.
Як людина, розмовляє.
(Папуга)
Десь живе поміж снігами
Птах із ластами-ногами,
Гордо носить чорний фрак,
Та не полетить ніяк:
Перевальцем між крижин
Ходить дивний птах — …
(Пінгвін)
Свою ніжну павутину
Він сплітає безупинно,
Вісім лапок у комашки
День і ніч працюють важко,
Бо для мушок гамачок
Виплітає … (Павучок)
В буді живе,
кісточки гризе.
Гавкає, кусається.
Як він називається?
(Песик)
В нього дзьоб ніби мішок
Для всіляких іграшок.
Він йому немов карман.
Чудо-птиця ……. .
(Пелікан)
Гребінь, крила, гарний хвіст,
Хто співає як артист? (Півень)
2. Гра «З’єднай малюнок зі схемою»
- Діти мають дібрати до малюнка відповідну звукову модель слова.
3. Гра «Скільки складів» (з використанням «ЛЕГО»)
- Побудуйте 1поверхові, 2поверхові, та триповерхові будиночки.
- Вчитель показує малюнок діти ділять слово на склади і підіймають відповідний будиночок з лего.
4. Фізкультхвилинка «Ялинка» (Відеозапис)
IІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ви, діти, будете вчитися писати велику букву П («пе»), поєднувати її з іншими літерами. Також повторимо правила вживання великої літери.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Правила сидіння за партою
— Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки вліво і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні. (Розглядання плаката.)
4. Пояснення принципів написання букви
Велика буква П («пе») складається з трьох елементів: двох довгих прямих, заокруглених внизу, і прямої горизонтальної лінії, що починається з заокруглення.
5. Письмо елементів букви в повітрі, на дошці, в зошиті (ст.39)
— У яких вивчених буквах зустрічалися подібні елементи?
6. Письмо букви П («пе») у повітрі, на дошці, в зошиті
7. Письмо буквосполучення та складів з великою буквою П («пе»). Пи Пл Па Пав
— Уважно слухайте слова і плескайте в долоні, коли почуєте у слові склад, що тільки-но записали.
пиріг парасолька, півник, праска, плащ, пінгвін, палка пухкий, пишу, портфель, павич.
— Пригадайте, коли ці слова будуть писатися з великої літери?
8. Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
9. Письмо речень У Павлика півник. У Поліни песик. А у Пилипа? Мавпочка.
— Поясніть вживання великої літери.
VI. Розвиток зв’язного мовлення
VIII. Підсумок уроку
— Яку букву ви вчилися писати?
— Який звук вона позначає на письмі?