Тема: «Письмова нумерація в межах 1000»
Мета: познайомити дітей із записом чисел в таблиці розрядів; навчити читати числа; закріпити вміння розв’язувати задачі з пропорціональними величинами; формувати та розвивати розумові операції; розвивати уяву дітей, конструкторські здібності, інтерес до предмета.
Хід уроку
1. Організаційний момент
2. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми будемо вчитися записувати багатозначні числа, бачити їхній склад, щоб надалі навчитися виконувати додавання та віднімання багатозначних чисел.
3. Усний рахунок
- Запишіть усі цифри, які ми використовуємо в математиці.
(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9)
- Скільки цифр?
(10)
- А скільки цифр можна записати за допомогою цих цифр?
(Дуже багато)
- Тепер подивимося, як залежно від кількості цифр називатимуться числа. Якщо я візьму одну цифру.
Учитель показує цифру 7
(Одноцифрове число)
- Якщо взяти дві цифри?
(Двоцифрове число)
- А якщо взяти п'ять, сім цифр?
(Багатозначне)
- Яке найменше двоцифрове число?
(10)
- Яке найбільше двоцифрове число?
(99)
-Яке число слідує за ним під час лічби?
(100)
Далі вчитель проводить усний рахунок сотнями від 100 до 1000 і зворотний рахунок.
- Назвіть до кожного числа попереднє та наступне: 59,40,78,80,99.
4. вивчення нового матеріалу.
- Діти, зараз ми з вами вирушимо в подорож книжкою "Що не сторінка..."
1-ша сторінка - "Тварини"
Сотні |
Десятки |
Одиниці |
Тварини |
3 |
7 |
8 |
|
4 |
0 |
7 |
|
2 |
5 |
3 |
|
3 |
2 |
0 |
|
|
1 |
8 |
- Подивіться уважно, які тварини живуть у наших лісах. Назвіть їх.
(Зайці, ведмеді, вовки, коні)
- Як ви думаєте, хто тут "зайвий"?
(Кінь)
-Чому?
(Усі тварини дикі, а кінь - домашні.)
- На які групи можна розділити решту?
(Травоїдні та хижі)
-В Українських лісах мешкає 3 сотні 2 десятки 4 одиниці зайців. Викладіть це число за допомогою цеглинок LEGO.
Ведмедів мешкає 2 сотні 5 десятків. Викладіть це число за допомогою цеглинок LEGO.
(Треба поставити нуль).
(250)
Далі аналогічно:
Вовки – 3 сотні 1 одиниця;
Лисиць – 8 сотень;
Дикий кабан – 3 сотні 3 десятка.
- А коней у нашому районі всього 9 десятків 6 одиниць. Діти, зверніть увагу, якщо число складається з десятків та одиниць, сотні нулем не показуємо.
- А зараз ми розв'яжемо з вами задачу про коней.
На 4 дні коню потрібно 32 кг вівса. (Щоденна норма видачі вівса одна й та сама.) Скільки кілограмів вівса потрібно коню на 6 днів, якщо норма видачі на день не зміниться?
1)32:4=8(кг)- норма на день
2)8х6=48(кг)- норма на 6 днів
Друга сторінка "Рідкісні метелики України, занесені до Червоної книги"
Рідкісні метелики України, занесені до Червоної книги |
|
Махаон |
5 сотень 2 одиниці |
Голуб'ятка Пілон |
2 сотні 5 одиниць |
Поліксен |
4 десятки 5 одиниць |
Аполлон |
2 сотні 5 десятків |
(Діти виконують самостійно)
Фізкультхвилинка.
Третя сторінка нашої книги « Мудра змія»
|
-Тут ми зустріли мудру змію. Вона на нас так хитро дивиться. Річ у тім, що вона приготувала завдання. Впораємося?
1. За допомогою однієї й тієї самої цифри запишіть трицифрове число. (111,222,333,.....)
2. Запишіть число, у якому число десятків на 7 більше числа одиниць. (70,81,92)
3. Запишіть у порядку зростання три тризначні числа, використовуючи цифри 1,7,3.
4. Завдання на тренування уваги та пам’яті.
Учитель показує на змію
- Що можна сказати про цей ряд чисел? (однозначні)
- 176,177, 178, 178, 77, прочитайте ряд чисел. Яке число "зайве"?
- Чому?
-Яке число пропущене? (179)
- Що спільне в цих чисел? (Число сотень і десятків)
- Що означає цей знак? (Периметр)
- Як можна знайти суму довжин сторін квадрата? (Сторони квадрата помножити на 4)
- Це ціле число 1/2? (Ні, це частка числа)
- А тепер ще раз уважно прочитайте всі числа і знаки на цій змії й запишіть як запам'ятали.
5. Закріплення матеріалу.
Четверта сторінка« Квіткова поляна»
|
- Із наведених виразів виберіть ті, які є відповіддю на запитання?
1. На скільки маків виросло більше, ніж ромашок?
2. Скільки квітів залишилося на галявині, після того, як їх зрізали?
3. Скільки всього квітів виросло?
Скільки квітів залишилося, після того, як зрізали ромашки?
6.Підсумок уроку.
- Сьогодні ми вчилися записувати багатозначні числа. Викладіть за допомогою цеглинок LEGO число 781. Скільки в ньому сотень, десятків, одиниць?
- Число 805. Як під час запису цього числа ми покажемо відсутність числа десятків?
7. Рефлексія