Письмова нумерація в межах 1000

Про матеріал
Познайомити дітей із записом чисел в таблиці розрядів; навчити читати числа; закріпити вміння розв’язувати задачі з пропорціональними величинами; формувати та розвивати розумові операції; розвивати уяву дітей, конструкторські здібності, інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Тема: «Письмова нумерація в межах 1000»

Мета: познайомити дітей із записом чисел в таблиці розрядів; навчити читати числа; закріпити вміння розв’язувати задачі з пропорціональними величинами; формувати та розвивати розумові операції; розвивати уяву дітей, конструкторські здібності, інтерес до предмета.

Хід уроку

1. Організаційний момент

2. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні ми будемо вчитися записувати багатозначні числа, бачити їхній склад, щоб надалі навчитися виконувати додавання та віднімання багатозначних чисел.

3. Усний рахунок

- Запишіть усі цифри, які ми використовуємо в математиці.

(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9)

- Скільки цифр?

(10)

- А скільки цифр можна записати за допомогою цих цифр?

(Дуже багато)

- Тепер подивимося, як залежно від кількості цифр називатимуться числа. Якщо я візьму одну цифру.

Учитель показує цифру 7

(Одноцифрове число)

- Якщо взяти дві цифри?

(Двоцифрове число)

- А якщо взяти п'ять, сім цифр?

(Багатозначне)

- Яке найменше двоцифрове число?

(10)

- Яке найбільше двоцифрове число?

(99)

-Яке число слідує за ним під час лічби?

(100)

Далі вчитель проводить усний рахунок сотнями від 100 до 1000 і зворотний рахунок.

- Назвіть до кожного числа попереднє та наступне: 59,40,78,80,99.

4. вивчення нового матеріалу.

- Діти, зараз ми з вами вирушимо в подорож книжкою "Що не сторінка..."

1-ша сторінка - "Тварини"

Сотні

Десятки

Одиниці

Тварини

3

7

8

Тварини України, які вже вимерли або на межі вимирання | Мобільна версія |  Новини на Gazeta.ua   Вовк — Вікіпедія

Найцікавіші факти про зайців - Про цікаве  Продам - Старожиловский конный завод. Большой выбор молодняка 3-4 лет New!  | Страница 8 | KoniClub.pro

4

0

7

2

5

3

3

2

0

 

1

8

 

- Подивіться уважно, які тварини живуть у наших лісах. Назвіть їх.

(Зайці, ведмеді, вовки, коні)

- Як ви думаєте, хто тут "зайвий"?

(Кінь)

-Чому?

(Усі тварини дикі, а кінь - домашні.)

- На які групи можна розділити решту?

(Травоїдні та хижі)

-В Українських лісах мешкає 3 сотні 2 десятки 4 одиниці зайців. Викладіть це число за допомогою цеглинок LEGO. 

28703024.png 

28702680.pngplastikoviy-mini-kubik-lego-dlya-zberigannya-8-40121731-45897141188924_small11.jpg28703024.png 

28702680.png28702680.pngplastikoviy-mini-kubik-lego-dlya-zberigannya-8-40121731-45897141188924_small11.jpg28703024.png28703024.pngplastikoviy-mini-kubik-lego-dlya-zberigannya-8-40121731-45897141188924_small11.jpg                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

plastikoviy-mini-kubik-lego-dlya-zberigannya-8-40121731-45897141188924_small11.jpgВедмедів мешкає 2 сотні 5 десятків. Викладіть це число за допомогою цеглинок LEGO. 

28702680.png28702680.pngplastikoviy-mini-kubik-lego-dlya-zberigannya-8-40121731-45897141188924_small11.jpgplastikoviy-mini-kubik-lego-dlya-zberigannya-8-40121731-45897141188924_small11.jpgplastikoviy-mini-kubik-lego-dlya-zberigannya-8-40121731-45897141188924_small11.jpg                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

  • Подивіться, якого кольору цеглинок ми не поставили. Як у записі цього числа ми покажемо відсутність одиниць?

(Треба поставити нуль).

  • Прочитайте отримане число.

(250)

Далі аналогічно:

Вовки – 3 сотні 1 одиниця;

Лисиць – 8 сотень;

Дикий кабан – 3 сотні 3 десятка.

- А коней у нашому районі всього 9 десятків 6 одиниць. Діти, зверніть увагу, якщо число складається з десятків та одиниць, сотні нулем не показуємо.

- А зараз ми розв'яжемо з вами задачу про коней.

На 4 дні коню потрібно 32 кг вівса. (Щоденна норма видачі вівса одна й та сама.) Скільки кілограмів вівса потрібно коню на 6 днів, якщо норма видачі на день не зміниться?

1)32:4=8(кг)- норма на день

2)8х6=48(кг)- норма на 6 днів

Друга сторінка "Рідкісні метелики України, занесені до Червоної книги"

Рідкісні метелики України, занесені до

 Червоної книги

 

http://www.prostozoo.com.ua/var/corporate_site/storage/images/news/images/prostozoo_com_ua/stati/201_300/23_06_14/2/839890-1-rus-RU/2_reference.jpg Махаон

5 сотень 2 одиниці

http://www.prostozoo.com.ua/var/corporate_site/storage/images/news/images/prostozoo_com_ua/stati/201_300/23_06_14/7/839886-1-rus-RU/7_reference.jpg Голуб'ятка Пілон

2 сотні 5 одиниць

http://www.prostozoo.com.ua/var/corporate_site/storage/images/news/images/prostozoo_com_ua/stati/201_300/23_06_14/9/839914-1-rus-RU/9_reference.jpg Поліксен

4 десятки 5 одиниць

Исчезающие бабочки, занесенные в Красную книгу Украины image:1 Аполлон

2 сотні 5 десятків

 

  • Діти, прочитайте назву видів метеликів і запиши, скільки їх живе влітку.

(Діти виконують самостійно)

  • Прочитайте ці числа. А тепер запишіть їх у порядку зростання.(45,205, 250, 502)
  • Назвіть числа, у яких відсутні одиниці. (250)
  • Назвіть числа, у яких відсутні десятки.
  • А тепер порівняйте числа:  502 і 205; 205 і 250; 45 і 450. Поставте потрібний знак.
  • Далі йде взаємоперевірка. 
  • Діти, яких метеликів улітку ми можемо частіше побачити, тобто який вид переважає?(Махаон)
  • А яких метеликів дуже мало?(Поліксен)

Фізкультхвилинка.

 

Третя сторінка нашої книги « Мудра змія»

2524c0d98045c9c7f4d815c77189a409.jpg

 

-Тут ми зустріли мудру змію. Вона на нас так хитро дивиться. Річ у тім, що вона приготувала завдання. Впораємося?

1. За допомогою однієї й тієї самої цифри запишіть трицифрове число. (111,222,333,.....)

2. Запишіть число, у якому число десятків на 7 більше числа одиниць. (70,81,92)

3. Запишіть у порядку зростання три тризначні числа, використовуючи цифри 1,7,3.

 

4. Завдання на тренування уваги та пам’яті.

 

Учитель показує на змію

- Що можна сказати про цей ряд чисел? (однозначні)

 - 176,177, 178, 178, 77, прочитайте ряд чисел. Яке число "зайве"?

- Чому?

-Яке число пропущене? (179)

- Що спільне в цих чисел? (Число сотень і десятків)

- Що означає цей знак? (Периметр)

- Як можна знайти суму довжин сторін квадрата? (Сторони квадрата помножити на 4)

- Це ціле число 1/2? (Ні, це частка числа)

- А тепер ще раз уважно прочитайте всі числа і знаки на цій змії й запишіть як запам'ятали.

 

5. Закріплення матеріалу.

 

Четверта сторінка« Квіткова поляна»

загрузка.jpg

 

- Із наведених виразів виберіть ті, які є відповіддю на запитання?

1. На скільки маків виросло більше, ніж ромашок?

2. Скільки квітів залишилося на галявині, після того, як їх зрізали?

3. Скільки всього квітів виросло?

Скільки квітів залишилося, після того, як зрізали ромашки?

 

6.Підсумок уроку.

 

- Сьогодні ми вчилися записувати багатозначні числа. Викладіть за допомогою цеглинок LEGO число 781. Скільки в ньому сотень, десятків, одиниць?

- Число 805. Як під час запису цього числа ми покажемо відсутність числа десятків?

7. Рефлексія

https://fs04.vseosvita.ua/0401oyed-b91d-1200x630.png 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 червня 2023
Переглядів
388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку