Письмове ділення багатоцифрового чиисла на двоцифрове з остачею. Розв'язування задач на рух об'єктів назустріч один одному.

Про матеріал
Цей конспект дпомагає при вивченні письмового ділення багатоцфрових чисел на двоцифрові з остачею, розв'язування задач на рух назустріч/
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики

Тема: Письмове ділення багатоцифрового числа на двоцифрове з остачею. Розв'язування задач на рух об’єктів назустріч один одному.
Мета уроку:

  1. Навчальна: Формувати навички письмового ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові з остачею. Навчити учнів розв’язувати задачі на рух об’єктів назустріч один одному.
  2. Розвивальна: Розвивати логічне мислення, математичну компетентність, увагу та аналітичні здібності.
  3. Виховна: Формувати відповідальність, уважність і культуру математичного запису.

Тип уроку: Комбінований.
Обладнання: Підручник, зошити, мультимедійна презентація, картки для індивідуальної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент (2 хвилини)

Учитель:
– Доброго дня, діти! Сідайте, будь ласка. Перевірте, чи все готово до уроку: зошит, підручник, ручка. Погляньте одне на одного і подаруйте усмішку. Нехай наш урок пройде продуктивно і цікаво.

ІІ. Актуалізація знань (5 хвилин)

Учитель:
– Щоб перейти до нової теми, пригадаємо, як виконується письмове ділення без остачі.
– Хто згадає алгоритм дій? (Учні відповідають, учитель доповнює.)

На дошці приклад:
546 ÷ 42

Учитель:
– Давайте разом виконаємо цей приклад. Хто готовий пояснити кроки?

(Один із учнів пояснює алгоритм, інші перевіряють.)

ІІІ. Мотивація до навчання (3 хвилини)

Учитель:
– Уявіть, що ви працюєте в службі доставки. Вам потрібно швидко розрахувати, як розподілити товари на декілька вантажівок, залишивши мінімальну кількість невикористаного місця. Як ви це зробите? Сьогодні ми навчимося ділити числа з остачею.

IV. Вивчення нового матеріалу (15 хвилин)

  1. Пояснення письмового ділення з остачею.
    Учитель:
    – Запишіть у зошитах приклад: 1548 ÷ 23. Зараз я покроково поясню, як виконувати ділення.

Алгоритм (записує на дошці):

  1. Вибираємо перше неповне ділене.
  2. Ділимо його на дільник.
  3. Множимо результат на дільник і віднімаємо.
  4. Спускаємо наступну цифру діленого і повторюємо.

Покрокове пояснення:
– Діти, чому дорівнює перше неповне ділене? (Відповідають: 154.)
– Скільки разів 23 вміщується у 154? (Учні відповідають: 6 разів.)
– Залишок після першого кроку? (Учні обчислюють і відповідають: 16.)

(Учитель розв’язує приклад на дошці з поясненням кожного кроку, залучаючи учнів до обговорення.)

  1. Задача на рух об’єктів.
    Учитель:
    – Тепер розглянемо задачу.

Задача:
Дві машини виїхали назустріч одна одній. Перша машина рухається зі швидкістю 60 км/год, друга – 40 км/год. Відстань між ними становить 300 км. Через скільки годин вони зустрінуться?

Питання до класу:
– Як думаєте, що потрібно зробити спочатку?
(Учні відповідають: Знайти їхню загальну швидкість.)

Учитель:
– Знайдемо загальну швидкість: 60 + 40 = 100 км/год.
– Далі обчислюємо час: 300 ÷ 100 = 3 години.
– Отже, через скільки годин машини зустрінуться? (Учні відповідають: Через 3 години.)

V. Первинне закріплення знань (10 хвилин)

  1. Робота на дошці.
    Приклад: 2784 ÷ 46 (один учень працює на дошці).
    Учитель:
    – Діти, уважно слідкуйте за ходом розв’язання і піднімайте руку, якщо помітите помилку.
  2. Розв’язування задачі в парах.
    Задача:
    Два велосипедисти виїхали назустріч один одному. Перший рухається зі швидкістю 18 км/год, другий – 22 км/год. Відстань між ними – 200 км. Через скільки годин вони зустрінуться?

(Учні працюють у парах, учитель спостерігає й допомагає.)

VI. Підсумок уроку (5 хвилин)

Учитель:
– Що нового ви сьогодні дізналися?
– Чому важливо вміти виконувати ділення з остачею?
– Як можна застосувати знання про задачі на рух у житті?

(Учні висловлюють думки.)

VII. Домашнє завдання (1 хвилина)

Обов’язкове завдання:

  1. Виконати приклади:
    а) 1947 ÷ 34
    б) 2765 ÷ 45
  2. Розв’язати задачу:
    Потяг рухається зі швидкістю 80 км/год, а автобус – 60 км/год. Відстань між ними – 280 км. Через скільки годин вони зустрінуться, якщо виїхали назустріч один одному?

Додаткове завдання:
Скласти власну задачу на рух двох об’єктів назустріч і розв’язати її.

Учитель:
– Дякую за урок, діти! Ви сьогодні чудово працювали. До зустрічі на наступному уроці!

 

docx
Додав(-ла)
Голод Тетяна
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 січня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку