Конспект уроку з математики
Тема: Письмове ділення багатоцифрового числа на двоцифрове з остачею. Розв'язування задач на рух об’єктів назустріч один одному.
Мета уроку:
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання: Підручник, зошити, мультимедійна презентація, картки для індивідуальної роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент (2 хвилини)
Учитель:
– Доброго дня, діти! Сідайте, будь ласка. Перевірте, чи все готово до уроку: зошит, підручник, ручка. Погляньте одне на одного і подаруйте усмішку. Нехай наш урок пройде продуктивно і цікаво.
ІІ. Актуалізація знань (5 хвилин)
Учитель:
– Щоб перейти до нової теми, пригадаємо, як виконується письмове ділення без остачі.
– Хто згадає алгоритм дій? (Учні відповідають, учитель доповнює.)
На дошці приклад:
546 ÷ 42
Учитель:
– Давайте разом виконаємо цей приклад. Хто готовий пояснити кроки?
(Один із учнів пояснює алгоритм, інші перевіряють.)
ІІІ. Мотивація до навчання (3 хвилини)
Учитель:
– Уявіть, що ви працюєте в службі доставки. Вам потрібно швидко розрахувати, як розподілити товари на декілька вантажівок, залишивши мінімальну кількість невикористаного місця. Як ви це зробите? Сьогодні ми навчимося ділити числа з остачею.
IV. Вивчення нового матеріалу (15 хвилин)
Алгоритм (записує на дошці):
Покрокове пояснення:
– Діти, чому дорівнює перше неповне ділене? (Відповідають: 154.)
– Скільки разів 23 вміщується у 154? (Учні відповідають: 6 разів.)
– Залишок після першого кроку? (Учні обчислюють і відповідають: 16.)
(Учитель розв’язує приклад на дошці з поясненням кожного кроку, залучаючи учнів до обговорення.)
Задача:
Дві машини виїхали назустріч одна одній. Перша машина рухається зі швидкістю 60 км/год, друга – 40 км/год. Відстань між ними становить 300 км. Через скільки годин вони зустрінуться?
Питання до класу:
– Як думаєте, що потрібно зробити спочатку?
(Учні відповідають: Знайти їхню загальну швидкість.)
Учитель:
– Знайдемо загальну швидкість: 60 + 40 = 100 км/год.
– Далі обчислюємо час: 300 ÷ 100 = 3 години.
– Отже, через скільки годин машини зустрінуться? (Учні відповідають: Через 3 години.)
V. Первинне закріплення знань (10 хвилин)
(Учні працюють у парах, учитель спостерігає й допомагає.)
VI. Підсумок уроку (5 хвилин)
Учитель:
– Що нового ви сьогодні дізналися?
– Чому важливо вміти виконувати ділення з остачею?
– Як можна застосувати знання про задачі на рух у житті?
(Учні висловлюють думки.)
VII. Домашнє завдання (1 хвилина)
Обов’язкове завдання:
Додаткове завдання:
Скласти власну задачу на рух двох об’єктів назустріч і розв’язати її.
Учитель:
– Дякую за урок, діти! Ви сьогодні чудово працювали. До зустрічі на наступному уроці!