Письмове ділення багатоцифрового числа на двоцифрове. Розв’язування задач.

Про матеріал

Конспект уроку з математики у 4 класі "Письмове ділення багатоцифрового числа на двоцифрове. Розв'язування задач". Матеріал уроку передбачає виконання цікавих завдань, різних видів роботи у незвичній формі (уроку-подорожі).

Перегляд файлу

Урок – подорож з математики у 4 класі

Тема. Письмове ділення багатоцифрового числа на двоцифрове. Розв’язування задач.

Мета:опрацювати з учнями алгоритм письмового ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове, удосконалювати вміння розв’язувати задачі,обчислювальні навички; розвивати увагу,пам’ять,  мислення; формувати інформаційну компетентність.

Обладнання:картки для індивідуальної роботи, презентація.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Хід уроку.

І. Організація класу.

Щоб математику пізнати

Задачі вміло розв’язати

Подорож здійснимо ми чарівну

В країну гарну, рідну та привітну.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності

  • Ми сьогодні будемо подорожувати по містах країни, яка вам добре знайома. Кожне місто підготувало для вас завдання, вам треба  буде їх правильно та старанно виконувати.

Подивились всі на мене,

Усміхнулися усі.

Хто готовий до роботи? (піднімають руки)

Бачу, ви всі молодці.

Отож вирушаймо!

ІІІ.Актуалізація опорних знань.

Усний рахунок

- Щоб дізнатися в які міста ми сьогодні завітаємо вам треба вирішити приклади та скласти карту … А ось як зветься ця країна ви мені самі скажете (Україна)

1.Розв’яжи усно

36*20                48: (48:4+4)        640:80:2

25*60                48: (48:8) 640: (80:2)

(136+64):100*14:7                                 240:60+66

160:16*34+60-300                                  84:12*10-20

2.Поміркуйте та розв’яжіть

1т:5                             1 км-5м                  2т-200кг         2ц:5кг

3.  Що більше? На скільки?

                                                              

- Чому

4. Знайти середнє арифметичне чисел

 

 

                                                     15,10,20

                                        16,10,4                 5,9,7

 2,6,8 14,3,1

                     5,7,3 1,5,3

 

5. Хвилинка каліграфії

5931

5931    5933       5935…

Продовжіть рядочок, яка закономірність виконується.

Скільки тисяч/  всього десятків/всього сотень/   одиниць

ІV. Повідомлення теми мети уроку.

  • Ми сьогодні закріпимо вміння  письмового ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові

V.Розвиток математичних умінь.

Місто Херсон (приклади на повторення)

20596:38=542              5330:65=82     6048:72=84               1794:46=39

Херсон знаходиться на півдні України,його населення 297 593 осіб, площа 136 км. кв. Херсон приваблює історичними, культурними пам’ятками, є важливим освітнім та промисловим вузлом . У місті є: 14 пам’ятків історії, 11 заповідників, 4 музеї, 3 театри та 3 кінотеатри, 9 парків, 40 храмів та церкв,12 середніх спеціальних училищ, 15 ВНЗ. Перед вами:

Свято-Катеринський собор, Парк Слави, Греко-Софіївська церква (одна з найстаріших і найкрасивіших церков Херсона),
Пам’ятник Потьомкіну, Проспект Ушакова (центральна магістраль міста носить ім'я великого морського полководця, адмірала Федора Ушакова, його не перетинає ні єдина вулиця. Всі вулиці, які торкаються до проспекту, лише беруть від нього початок і йдуть на захід або схід),

Пам’ятник першим кораблям
Херсонський обласний краєзнавчий музей – один із кращих на півдні України. 
Парк мініатюр у ботсаду Крім рідкісних дерев і рослин, тут можна побачити «Херсон у мініатюрі» – пам'ятки архітектури міста, а також України і світу.
Музей природи, ТРЦ «Фабрика»( з бавовняного комбінату будівля перетворилася в торговельно-розважальний центр «Фабрика»),Льодовий каток, Кінотеатр «Ювілейний».

 

Місто Одеса  (задача)

Із 3 а ділянки зібрали по 30 кг пшениці з кожного ара, а з 2 а – по 50 кг. Знайти середню врожайність пшениці на цій ділянці.

Про що йде мова в задачі? Що збирали? Скільки було ділянок?Скільки арів на кожній ділянці(ар -  міра земельної площі, що дорівнює 100 м2.). По скільки кг пшениці зібрали з І ділянки/ІІ? Що необхідно знайти?

І ділянка - 3а, по 30 кг

ІІ ділянка – 5а, по 50 кг

Середня врожайність -?

Розв'язання.

1) 3 + 2 = 5 (а) – площа ділянки пшениці.

2) 30 • 3 = 90 (кг) – зібрали пшениці з першої ділянки.

3) 50 • 2 = 100 (кг) – зібрали пшениці з другої ділянки.

2) 100 + 90 = 190 (кг) – зібрали пшениці всього.

3) 190 : 5 = (150 + 40) : 5 = 38 (кг) – середня врожайність пшениці. 

Відповідь: середня врожайність пшениці 38 кг

 

Одеса  місто обласного підпорядкування на чорноморському узбережжі України; культурний, освітньо-науковий, туристичний та торговий осередок країни; найбільший морський торговий порт країни; великий автомобільний та залізничний вузол.За чисельністю населення посідає третє місце у країні 1 млн 029 тис осіб. Площа 237 км кв.У цьому місті є понад 30  театрів та музеїв, які мають багаторічну історію. Нині у місті працюють 9 кінотеатрів, багато культурних історичних пам’яток, санаторій, пансіонатів .

Одеський національний театр опери та балету, Одеська обласна філармонія,Одеський порт, Дерибасівська вулиця, Пам’ятник 12 стільцю, Потьомкінські сходи.

 

Місто Львів (фізкультхвилинка)

Львів – це місто величних пам'яток архітектури, розкішних храмів, старовинних площ, затишних вуличок, музеїв та галерей з унікальними мистецькими скарбами різних історичних епох світової цивілізації. Львів – це туристичний центр, місто – історія, місто, що ніби ховає в кожному закутку якусь таємницю.

Населення 730 272 чоловік. Площа 182 км. кв.

Цікаво те, що у Львові надрукували першу в Україні книгу, започаткували першу залізницю, пошту європейського зразка, відкрили перший в Україні професійний театр та першу українську школу.

Площа ринок, Міська Ратуша, Театр опери та балету, Палац Потоцьких, Аптека-музей під чорним орлом,Львівська майстерня шоколаду.

 

V.Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.

 

Місто Київ   (геометрична задача)

Земельна ділянка у Києві має прямокутну форму її ширина – 32 м, а довжина утричі більша від ширини. Обчисліть площу та периметр цієї ділянки

Ширина -?

Довжина - ?, у 3 більша

Знайти: площу

  1. 32*3=96 (м)- довжина ділянки,
  2. 32*96=3072 (м2)-площа,
  3.   (32+96)*2=256 (м)- периметр.

 

Столиця України - Київ, одне з найдавніших міст Європи. У 2017році йому буде 1535 років.Населення 2 845 000 чоловік. Площа 839 км2

Сьогодні Київ - це найбільше місто України, політичний, економічний, науково-технічний та культурний центр. Тут розташовано багато музеїв, науково-дослідних інститутів, діють головні професійні театри та кінотеатри .

Михайлівський монастир, Києво-Печерська лавра, Софіївський собор, Золоті ворота, Пам’ятник засновникам Києва, Майдан Незалежності.

 

Місто Харків  (цікаві завдання.)

 

Рівняння

х*25=900                  966:х=21

 

Вирази по варіантам

215*25-3280:40*55                               3920:(28*4)+25*33

 

Харків - це одне із самих більших міст України. гарне, світле й мальовниче місто, розташований на північному сході України. Населення — 1млн 439 тис. осіб, площа міста — 350 км² Великий науковий, культурний, промисловий і транспортний осередок України, був третім індустріальним центром у СРСР. Має 60 науково-дослідних інститутів, 41 вищих навчальних закладів 8 музеїв, міська картинна галерея, 7 державних театрів, 80 бібліотек.

Благовіщенський собор, Площа свободи, Співаючий фонтан, Парк Горького, Стадіон Металіст, Канатна дорога

Додаткові завдання.

Міста

Швидкість

Час

Шлях

Херсон-Одеса

?           50 км/год

4 год

 200 км

Одеса-Львів

50 км/год

15 год

?             750 км

Львів - Київ

70 км/год

?           8   год

560  км

Київ-Харків

?       80 км/год

6 год

480 км

-  Знайдіть середню швидкість, з якою ми будемо рухатися:

(50+50+70+80) :4

 

VI.Підсумок уроку.

Що навчилися? Чого нового дізналися? Які завдання сподобалися найбільше?В чому виникали труднощі?

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
26 квітня 2018
Переглядів
3407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку