Письмове додавання двоцифрових чисел

Про матеріал
Тема: Письмове додавання двоцифрових чисел Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання двоцифрових чисел; вдосконалювати вміння розв’язувати і порівнювати задачі, розв’язувати рівняння на знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника; розвивати мислення; виховувати уважність.
Перегляд файлу

Тема: Письмове додавання двоцифрових чисел

Мета: ознайомити учнів з прийомами письмового додавання двоцифрових чисел; вдосконалювати вміння розв’язувати і порівнювати задачі, розв’язувати рівняння на

знаходження невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника; розвивати мислення;

виховувати уважність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

III. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово додавати двоцифрові числа та використовувати цей спосіб обчислення під час розв’язання задач.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота

— Розгляньте, як учень усно додав числа 37 і 59.

— Чому він двічі записував відповідь у таблицю?

2. Пояснення нового матеріалу

Двоцифрові числа можна додавати стовпчиком.

— Розгляньте як записано приклад 23 і 56 у підручнику праворуч.

Доданки записують так: десятки під десятками, одиниці під одиницями.

Додавання стовпчиком називають письмовим додаванням.

3. Первинне закріплення нового матеріалу

— Як треба записувати другий доданок при письмовому додаванні?

— З яких розрядних одиниць почали виконувати письмове додавання?

Висновок. При письмовому додаванні чисел одиниці додають до одиниць, десятки — до десятків.

— Обчисліть приклад, записуючи доданки стовпчиком. (Приклади записуються на дошці з коментуванням.)

— Міркуйте так:

— Перший доданок 35. Другий — 49. Записуємо другий доданок під першим так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки — під десятками. Додавання розпочинається з одиниць: 5 + 9 = 14. Це 1 дес. і 4 од. Цифру 4 записуємо під одиницями, а 1 дес. додаємо до десятків. До 3 дес. + 4 дес. = 7 дес. та ще 1 дес., буде 8 дес. Цифру 8 пишемо під десятками. Отримуємо суму 84.

4. Обчислення прикладів з коментуванням

Фізкультхвилинка

V. Роз виток математичних знань

1. Розв’язування задач на додавання (фронтально)

1) Аналіз задачі за питаннями вчителя, складання короткої умови задачі.

C:\Users\Nadezhda\Desktop\картинки математика\66.jpg

Розв’язання

37 + (37 + 15) = 89 (кн.)  

2) Аналіз задачі за питаннями вчителя, складання короткої умови задачі.

C:\Users\Nadezhda\Desktop\картинки математика\66-1.jpg

Розв’язання

37 + (37 + 15) = 89 (кн.)

3) Аналіз задачі за питаннями вчителя, складання короткої умови задачі.

C:\Users\Nadezhda\Desktop\картинки математика\66-2.jpg

Розв’язання

а + (а + b) (кн.)

— Чим відрізняється перша задача від другої? третьої?

— Що спільного у цих задачах?

— Запишіть розв’язання задачі за допомогою букв.

— Підставте свої числа та розв’яжіть задачу самостійно.

2. Самостійна робота

Перевірка виконаної роботи.

3. Розв’язування рівнянь з коментуванням біля дошки

— Як знайти невідомий доданок?

— Як знайти невідоме зменшуване?

— Як знайти невідомий від’ємник?

4. Гра «Шифрувальник»

— Розшифруйте слово, виписавши букви в порядку зменшення значень виразів. (Сканер)

— Що ти знаєш про цей пристрій?

5. Робота над задачею

Аналіз задачі за питаннями вчителя, складання короткої умови задачі.

C:\Users\Nadezhda\Desktop\картинки математика\66-3.jpg

Розв’язання

1) 250 – 70 = 180 — друге число.

2) 250 + 180 = 430 — перше і друге число.

3) 670 – 430 = 240 — третє число.

Творча робота над задачею

— Усно складіть задачу за виразом 600 + (600 – 240), умова якої містить слова «на 240 менше».

VI. Підсумок уроку

— З чого ми починаємо письмове додавання?

— Знайдіть письмово суму чисел 27 і 54; 63 і 25; 48 і 37; 26 і 55; 39 і 45.

VII. Домашнє завдання

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку