Вчити учнів писати переказ, працювати над змістом почутого і прочитаного, складати план, опрацьовувати орфограми. За допомогою малюнків, плану і опорних слів та словосполучень самостійно переказувати текст.
Перше грудня Письмовий переказ Петрик, собака і кошеня
Номер слайду 3
Сьогодні ми будемо переказувати текст «Петрик, собака і кошеня». Спробуйте пофантазувати, про що цей текст?
Номер слайду 4
Послухайте текст. Петрик, собака і кошеня Маленький хлопчик Петрик ішов стежкою в саду. Бачить, біжить кудлатий собака. Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилося маленьке кошеня. Воно втекло від собаки й просило Петрика: захисти мене, хлопчику, від цього страшного звіра. Стоїть Петрик, дивиться на кошеня, а воно підняло голівку і жалібно нявчить. Петрикові стало шкода кошеняти. Він узяв його на руки і хоробро пішов собаці назустріч. Пес зупинився, злякано глянув на Петрика і сховався у кущах.
Номер слайду 5
Щоб проаналізувати текст, з‘єднай відповідні слова і їх визначення ЗАЧИН Речення, які складають основний зміст тексту. У них описується весь сюжет тексту, розповідається про розвиток подій. ОСНОВНА ЧАСТИНА Одне або декілька речень, з яких ми дізнаємося про що і про кого буде йти мова у тексті, де і коли будуть розгортатися події. КІНЦІВКА Назва будь – якого твору. ЗАГОЛОВОК Одне або декілька речень, у яких підводиться підсумок усього сказаного.
Номер слайду 6
Бесіда за питаннями. Де йшов хлопчик? Як його звали?Хто вибіг йому назустріч?Що хотів робити Петрик? Чому він не втік? Що просило кошеня у Петрика? Як воно це робило?Як вчинив Петрик? Чи вдалося хлопчику врятувати кошеня?Що сталося з собакою?
Номер слайду 7
Бесіда за питаннями- Яка тема тексту?- Який заголовок можна дібрати до цього тексту?- На скільки частин можна поділити цей текст?- До кожної частини добираємо заголовок.
Номер слайду 8
Маленький хлопчик Петрик ішов стежкою в саду. Бачить, біжить кудлатий собака План1. Зустріч на стежці.
Номер слайду 9
План1. Зустріч на стежці. Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилося маленьке кошеня. Воно втекло від собаки й просило Петрика: захисти мене, хлопчику, від цього страшного звіра. Стоїть Петрик, дивиться на кошеня, а воно підняло голівку і жалібно нявчить.2. Злякане кошеня.
Номер слайду 10
План1. Зустріч на стежці.2. Злякане кошеня. Петрикові стало шкода кошеняти. Він узяв його на руки і хоробро пішов собаці назустріч. Пес зупинився, злякано глянув на Петрика і сховався у кущах.3. Допомога.
Номер слайду 11
Опорні слова, які можна використати під час переказу1. Зустріч на стежці. Хлопчик Петрик, стежка в саду, назустріч, кудлатий собака, злякався.2. Злякане кошеня. Злякався, притулилося, втекло, від, просило, страшний звір, дивиться, підняло, жалібно, нявчить, шкода кошеняти.3. Допомога. Сховався в кущах.
Номер слайду 12
Орфографічна підготовка. Підбери слова для перевірки. Встав пропущені букви. Хло…чик, сте…ка, са…ок, жалі…но, у ку…ах. Добери синоніми. Хлопчик - Петрик, він, хлоп’я. Кошеня - котеня, коша, воно. Собака - пес, цуцик, він.
Номер слайду 13
Петрик, собака і кошеня Маленький хлопчик Петрик ішов стежкою в саду. Бачить, біжить кудлатий собака. Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилося маленьке кошеня. Воно втекло від собаки й просило Петрика: захисти мене, хлопчику, від цього страшного звіра. Стоїть Петрик, дивиться на кошеня, а воно підняло голівку і жалібно нявчить. Петрикові стало шкода кошеняти. Він узяв його на руки і хоробро пішов собаці назустріч. Пес зупинився, злякано глянув на Петрика і сховався у кущах.
Номер слайду 14
Усний переказ за малюнками і опорними словами1. Зустріч на стежці. Хлопчик Петрик, стежка в саду, назустріч, кудлатий собака, злякався.2. Злякане кошеня.3. Допомога. Злякався, притулилося, втекло, від, просило, страшний звір, дивиться, підняло, жалібно, нявчить, шкода кошеняти. Сховався в кущах.
Номер слайду 15
Перевіряємо написане. Тетяна Строкач. ПЕТРИК, СОБАКА І КОШЕНЯХто йшов стежиною в саду,Де цвірінчав горобчик. Де квіти запашні цвіли?Це йшов маленький ... (хлопчик). Хто це назустріч вибіг враз, Нагнав на хлопця страху?Такий кудлатий, чорний він. Це, діти, був ... (собака). Злякався Петрик і хотів Мерщій з саду тікати. Хто це до хлопця притуливсь, Став жалібно... (нявчати). Воно від злющого собаки Тікало навмання. Хто просив захисту у хлопця? Маленьке ... (кошеня).І соромно так стало хлопцю,Адже він вже такий великий. Невже ж маленьке кошенятко Він не зуміє ... (захистити). Взяв Петрик кошеня на руки. Й пішов вперед, де й дівся страх. Собака злякано спинився,Утік і заховавсь в ... (кущах). Хоробрим бути так чудово! Петрусь вдоволено сказав. Сміливим хоч не народився. Зате сміливцем ... (став).