Урок української мови і читання з використанням ЕОІР у 3-му класі «Корінь слова. Споріднені слова»

Про матеріал
Урок української мови і читання з використанням ЕОІР у 3-му класі «Корінь слова. Споріднені слова»
Перегляд файлу

Урок української мови і читання з використанням ЕОІР у 3-му класі «Корінь слова. Споріднені слова»

СКІДАНОВА

ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА

 

Технологічна карта

уроку української мови і читання з використанням ЕОІР у 3-му класі та методичної підтримки І.Большакової

Тема розділу:

Слово. Будова слова.

Тема уроку:

Корінь слова. Споріднені слова.

№ уроку в розділі

Урок 52 (урок 4 в розділі)

Тип уроку:

Вивчення нового матеріалу

Очікувані результати:

Читаємо:

Добирає/впорядковує потрібну інформацію з таблиць., графіків, схем тощо

Розрізняє в тексті факти і судження, знаходить між ними зв’язок.

Добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає в словниках, довідниках, енциклопедіях, Інтернеті.

Досліджуємо мовлення:

З’ясовує будову слова, утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно і на письмі.

Утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови.

Вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання.

Основні терміни та поняття:

Корінь слова, споріднені слова, форма слова, закінчення.

Форми роботи:

- індивідуальна

- фронтальна

- парна

- групова

Етап використання ЕОІР:

-         актуалізація опорних знань;

-         вивчення нового матеріалу;

-         закріплення вивченого матеріалу

Мета використання ЕОІР:

активізувати пізнавальну активність учнів; вивчити новий матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.

Хід уроку:

1. Організація учнів до уроку.

1.1. Привітання

Погляньте у віконечко:

Чомусь сховалось сонечко.

А ми засвітим сонечко.

Таке велике сонечко.

Таке веселе сонечко!

Я – сонечко!

Ти – сонечко!

Ми – сонечка усі!

2.1.Мотивація навчальної діяльності .

-         Чи готові ви до нових знань?

-         Чи можете поділити слово на частини?

-         Чи вивчили усі «цеглинки», на які ділимо слово

-         Сьогодні нас чекають нові відкриття!

3. Актуалізація опорних знань учнів.

3.1. Каліграфічна хвилинка.

-         Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.

Зошит свій я розгортаю,

Навкоси його кладу.

Річку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно –

За роботу я берусь!

-         Сьогодні я пропоную пригадати вам написання букви В.

-         Напевне, тому що ви ввічливі, виховані, відпочили протягом осінніх канікул.

-         C:\Users\Admin\Downloads\IMG_20211205_182847 (2).jpg

-         Тому що у вересні восени ви прийшли до школи в 3 клас.

-         Вв вві  ви  від вересень восени

3.2. Робота у групах.

- Пропоную вам у групах скласти прислів’я, озвучити його і пояснити зміст. (Робота учнів)

3.3. Читання прислів’їв  (на оформлених учнями картках).

В осінній час сім погод у нас.

Осінь збирає, а весна з’їдає.

Восени й горобець багатий.

Весна багата квітами, а осінь плодами.

(Учні зачитують прислів’я, що записані на картках; пояснюють їх  зміст).

3.4. Запис речення.

- Чудово! Ви правильно пояснили зміст прислів’їв. Тепер запишемо каліграфічно перше з них.

В осінній час сім погод у нас.

- Визначимо у слові осінній основу і закінчення.

- Пригадаймо, що таке основа. (Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 1, завдання 14

- Потренуємося  добирати закінчення слів відповідно до запитань (Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 1, завдання 5

- Які слова у прислів’ях вказують на пору року? (Відповіді учнів: осінній, осінь, восени)

- Як називаємо такі слова? (Рідні, споріднені)

4. Вивчення нового матеріалу.

4.1.Введення в тему.

Уважно роздивіться малюнки, озвучте значення кожного слова.

 C:\Users\Admin\Downloads\IMG_20211205_182815 (2).jpg            C:\Users\Admin\Downloads\IMG_20211205_182757 (1).jpg

 

   C:\Users\Admin\Downloads\IMG_20211205_182805 (1).jpg      C:\Users\Admin\Downloads\IMG_20211205_182750 (1).jpg     C:\Users\Admin\Downloads\IMG_20211205_182741 (2).jpg

-         Чи можна назвати ці слова рідними? Чи є однакові слова? Давайте об’єднаємо їх у групи.

-         Який висновок робимо? (Що є спільна частина у всіх цих словах ліс).

Фізкультхвилинка

У кожного слова своя будова:

Є в них закінчення. Є основа.

У всіх є корінь, може, і два.

Суфікс і префікс також бува.

(Діти показують рухами частини слова)

4.2.Робота з правилом. (Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 3, завдання 3.

- Попрацюймо з правилом

Слово «корінь» - багатозначне.

C:\Users\Admin\Downloads\IMG_20211205_182721 (3).jpg

Корінь слова несе значення усім спорідненим словам.

4.3.Робота з підручником

- Виконаємо вправу 1, с.74 (Учні записують слова, визначають в них основу, закінчення, корінь)

5. Закріплення вивченого матеріалу

5.1. Робота в  парах. Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 3, завдання  9.

- Давайте правильно виберемо корінь слів.

 

Гімнастика для очей

- Нехай наші оченята відпочинуть, виконаймо гімнастику: рухаємо очима вправо-вліво, вгору-вниз, виконаймо колові руху за годинниковою стрілкою. Масаж повік.

5.2. Робота з однозвучними коренями слів. Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 3, завдання  10.

 

       

 

5.3.Добір спільнокореневих слів. Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 3, завдання 8, 16.

 

-         Потренуймося добирати спільнокореневі слова, вони зазвичай є різними частинами мови. Переконаємося у цьому, виконавши в зошиті з друкованою основою в. 5 на с.40. (Робота учнів в зошитах)

6. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Долонька».

-         Молодці! Сьогодні ви гарно попрацювали!  

-         Отож, підведемо підсумки…

C:\Users\Admin\Downloads\IMG_20211101_191640.jpg

 

-         Пропоную вам закріпити отримані знання, виконавши таке домашнє завдання:  в.4 с.75 підручника, вивчити правило про корінь слова.

 

docx
Додано
2 грудня 2023
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку