Урок української мови і читання з використанням ЕОІР у 3-му класі «Корінь слова. Споріднені слова»
СКІДАНОВА
ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА
Технологічна карта
уроку української мови і читання з використанням ЕОІР у 3-му класі та методичної підтримки І.Большакової
Тема розділу: |
Слово. Будова слова. |
Тема уроку: |
Корінь слова. Споріднені слова. |
№ уроку в розділі |
Урок 52 (урок 4 в розділі) |
Тип уроку: |
Вивчення нового матеріалу |
Очікувані результати: |
Читаємо: Добирає/впорядковує потрібну інформацію з таблиць., графіків, схем тощо Розрізняє в тексті факти і судження, знаходить між ними зв’язок. Добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає в словниках, довідниках, енциклопедіях, Інтернеті. Досліджуємо мовлення: З’ясовує будову слова, утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно і на письмі. Утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови. Вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання. |
Основні терміни та поняття: |
Корінь слова, споріднені слова, форма слова, закінчення. |
Форми роботи: |
- індивідуальна - фронтальна - парна - групова |
Етап використання ЕОІР: |
- актуалізація опорних знань; - вивчення нового матеріалу; - закріплення вивченого матеріалу |
Мета використання ЕОІР: |
активізувати пізнавальну активність учнів; вивчити новий матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
Хід уроку: 1. Організація учнів до уроку. 1.1. Привітання Погляньте у віконечко: Чомусь сховалось сонечко. А ми засвітим сонечко. Таке велике сонечко. Таке веселе сонечко! Я – сонечко! Ти – сонечко! Ми – сонечка усі! 2.1.Мотивація навчальної діяльності . - Чи готові ви до нових знань? - Чи можете поділити слово на частини? - Чи вивчили усі «цеглинки», на які ділимо слово - Сьогодні нас чекають нові відкриття! 3. Актуалізація опорних знань учнів. 3.1. Каліграфічна хвилинка. - Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки. Зошит свій я розгортаю, Навкоси його кладу. Річку я ось так тримаю, Сяду рівно, не зігнусь. Буду я писати вправно – За роботу я берусь! - Сьогодні я пропоную пригадати вам написання букви В. - Напевне, тому що ви ввічливі, виховані, відпочили протягом осінніх канікул. - - Тому що у вересні восени ви прийшли до школи в 3 клас. - Вв вві ви від вересень восени 3.2. Робота у групах. - Пропоную вам у групах скласти прислів’я, озвучити його і пояснити зміст. (Робота учнів) 3.3. Читання прислів’їв (на оформлених учнями картках). В осінній час сім погод у нас. Осінь збирає, а весна з’їдає. Восени й горобець багатий. Весна багата квітами, а осінь плодами. (Учні зачитують прислів’я, що записані на картках; пояснюють їх зміст). 3.4. Запис речення. - Чудово! Ви правильно пояснили зміст прислів’їв. Тепер запишемо каліграфічно перше з них. В осінній час сім погод у нас. - Визначимо у слові осінній основу і закінчення. - Пригадаймо, що таке основа. (Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 1, завдання 14
- Потренуємося добирати закінчення слів відповідно до запитань (Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 1, завдання 5
- Які слова у прислів’ях вказують на пору року? (Відповіді учнів: осінній, осінь, восени) - Як називаємо такі слова? (Рідні, споріднені) 4. Вивчення нового матеріалу. 4.1.Введення в тему. Уважно роздивіться малюнки, озвучте значення кожного слова.
- Чи можна назвати ці слова рідними? Чи є однакові слова? Давайте об’єднаємо їх у групи. - Який висновок робимо? (Що є спільна частина у всіх цих словах ліс). Фізкультхвилинка У кожного слова своя будова: Є в них закінчення. Є основа. У всіх є корінь, може, і два. Суфікс і префікс також бува. (Діти показують рухами частини слова) 4.2.Робота з правилом. (Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 3, завдання 3. - Попрацюймо з правилом
Слово «корінь» - багатозначне.
Корінь слова несе значення усім спорідненим словам. 4.3.Робота з підручником - Виконаємо вправу 1, с.74 (Учні записують слова, визначають в них основу, закінчення, корінь) 5. Закріплення вивченого матеріалу 5.1. Робота в парах. Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 3, завдання 9. - Давайте правильно виберемо корінь слів.
Гімнастика для очей - Нехай наші оченята відпочинуть, виконаймо гімнастику: рухаємо очима вправо-вліво, вгору-вниз, виконаймо колові руху за годинниковою стрілкою. Масаж повік. 5.2. Робота з однозвучними коренями слів. Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 3, завдання 10.
5.3.Добір спільнокореневих слів. Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас», частина 3, урок 3, завдання 8, 16.
- Потренуймося добирати спільнокореневі слова, вони зазвичай є різними частинами мови. Переконаємося у цьому, виконавши в зошиті з друкованою основою в. 5 на с.40. (Робота учнів в зошитах) 6. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Долонька». - Молодці! Сьогодні ви гарно попрацювали! - Отож, підведемо підсумки…
- Пропоную вам закріпити отримані знання, виконавши таке домашнє завдання: в.4 с.75 підручника, вивчити правило про корінь слова. |