Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення. Дослідження і освоєння материка.

Про матеріал

Конспект уроку на тему: Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення. Дослідження і освоєння материка.

Сучасний урок з використанням інноваційних техногій. В конспекті використано багато різних метод і прийомів.

Перегляд файлу

MC900344413[1] 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фурдик Аліса Вадимівна

 

 

 

 

 


Географія    7 клас                       Урок № 23                        Дата:  24.11.2016р      

Тема Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення. Дослідження і освоєння материка.

 

Мета: - сформувати уявлення про особливість географічного положення та своєрідність природи материка повязану з його географічним положенням;

  • ознайомити учнів з історією відкриття та освоєння  Південної Америки;
  • удосконалювати навички роботи з картами атласу, компютерними  навчальними програмами;
  • зацікавити учнів інформацією про новий материк, виховувати інтерес до предмету.

 

Обладнання: ПК, навчальний електронний посібник „Географія материків і океанів” (7 клас, ДНВП „Картографія”, 2008р.), підручники „Географія материків і океанів” (7 клас, Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш.), зошити, атласи, Фізична карта світу, зошити для практичних робіт.

 

Тип уроку:  засвоєння нових знань

 

Форма проведення: урок-презентація

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів

 

Вступна бесіда

  1. Скільки всього материків на Землі? (Шість)
  2. Скільки материків ми вже вивчили? (Три)
  3. Як їх охарактеризувати одним словом? (Африка – найжаркіший; Австралія – найсухіший;  Антарктида – найхолодніший)

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

 

Емоційне введення до уроку (учні сприймають відео-аудіоряд)

У музичному супроводі (Alan Parsons Project, „La Sagrada Familia” з концерту „Gaudi” 1987р.) відбувається калейдоскопічний показ зображень:

  • статуя Христа Спасителя в Ріо-де-Жанейро;
  • річка Амазонка;
  • індіанський ринок у Перу;
  • будівля Національного Конгресу в місті Бразиліа;
  • змагання з кінного поло в Аргентині;
  • ландшафт пустелі  Атакама;
  • нафтовий термінал на озері Маракаїбо;
  • карнавал у Ріо-де-Жанейро;
  • болівійські селяни;
  •  „синій будинок” архітектора Гауді;
  • плавучі острови озера Тітікака.

 

Розповідь учителя

Сьогодні ми познайомимось із найвологішим материком планети, на якому є найсухіше місце на Землі; материком, що відкрив людству багато цікавого та нового, та який ще має достатньо таємниць, щоб приваблювати до себе вчених і туристів з усього світу. Цей материк – Південна Америка.

Із маленької та посушливої Австралії ми переносимося через океан до Південної Америки. Чи подарує нам новий материк радість від­криттів та здивувань? Х. Колумб, якого вважають першовідкривачем Нового Світу, навіть і уявити собі не міг, якого географічного «ре­кордсмена» він подарував світу!

У Південній Америці протікає найбільша річка світу й простяг­нувся найдовший гірський ланцюг, розкинулася найбільша низови­на земної кулі та найвеличніший масив вічнозелених вологих лісів, природа яких ще до кінця не вивчена. Тут справді є «загублені світи», наприклад гірський масив Ауян-Тепуї, де був відкритий найвищий у світі водоспад, і масив Сьєрра-Небліна, де ендемічні та реліктові рослини й тварини становлять 98 %!

Південна Америка — це материк стародавніх індіанських цивілі­зацій, це батьківщина танго й карнавалу, це нескінченні пляжі й су­часні міста, це змішання рас і народів. (Розповідь супроводжується показом слайдів)

    

 

 

   

 

                                           

 Ми починаємо шлях дослідження материка як завжди — зі знайомства: характеристики географічного положення та історії його дослідження й освоєння.

 

Оголошення теми та мети уроку

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 

1. Вступ.

 

 Робота на ПК з навчальним електронним посібником. Розділ „Візитна картка” материка Південна Америка.

 

Обговорення, конспект:

 

Південна Америка (цифри і факти):

-за своєю площею (разом із островами) 17,8 млн км2     четверте місце серед материків;

- найбільша низовина світу – Амазонська;

- найвологіше місце на планеті – Тутунендо в Колумбії;

- найсухіше місце на Землі –  Калама в Чилійській пустелі Атакама;

- найповноводніша річка на Землі – Амазонка;

- найвищий водоспад у світі – Анхель;

- найширший водоспад у світі – Ігуасу;

- найбільше високогірне озеро світу – Тітікака;

- найвищий діючий вулкан у світі – Котопахі та ін.

 

2. Географічне положення та берегова лінія материка.

 

Розповідь учителя, робота з картами атласу

Південна Америка розташована у трьох півкулях (Пн., Пд., Зх.) і  своїми контурами нагадує трикутник. Від крайньої північної точки материка мису Галлінас до мису Фроудер (крайньої південної точки) – 7400 км. Найбільша ширина материка – 5160 км у приекваторіальних широтах між мисом Париньяс (Зх) та мисом Кабу-Бранку (Сх).

Берегова лінія материка розчленована слабо, що не дає змогу Тихому та Атлантичному океану значно впливати на природу внутрішніх районів материка.

Найбільші затоки – (Сх): Ла-Плата, Сан-Хорхе, Сан-Матіас, Баїя-Бланка, Баїя-Гранде; (Зх): Пеньяс,  Гуаякіль.

Найбільша у світі лагуна – Дос Патос (площа 9850 км2)  знаходиться на території Бразилії.

Найбільший архіпелаг – Вогняна Земля  відокремлений від материка Магелановою протокою. Крім Вогняної Землі до Південної Америки відносять острови Галапагос, Малі Антильські та Фолклендські острови.

Найширша у світі протока Дрейка (1120 км) відділяє Південну Америку від Антарктиди.

Північні береги материка омивають води Карибського моря.

 

Південна Америка разом з материком Північна Америка утворюють одну частину світу – Америку. Межа між материками проходить по Панамському каналу.

 

3. Історія відкриття та досліджень материка.

 

Робота з навчальним електронним посібником. Розділ „Історія відкриття та досліджень  материка Південна Америка”.

 

Виступ учнів (випереджаючі завдання)

-   Помилка, що стала надбанням  людства (Відкриття Христофором Колумбом нового материка)

- Значення флорентійця Амеріго Веспучі та німця Вальдземюллера для Америки (Назва нової частини світу Америкою)

   

 

 

V. Закріплення нових знань та умінь

 

1.Практина робота № 8 (продовження)

Позначити на контурній карті миси: Галлінас, Фроуерд, Кабу-Бранку, Париньяс; затоку Ла-Плата, Магеланову протоку та протоку Дрейка; Карибське море; острів Вогняна Земля.

 

2.Робота на картках

 

1 варіант

Знайди і виправ помилку в тексті.

  • У природі Південної Америки багато спільних рис із Африкою та Антарктидою (Австралією).
  • Першими європейцями, які в 1498 році підійшли до берегів Південної Америки, були учасники другої (третьої) експедиції Фернанда Магелана (Христофора Колумба).

 

Знайди відповідність

Дарвін    затока

Галлінас   мореплавець

Веспучі    мис

Ла-Плата   дослідник

 

2 варіант

Знайди і виправ помилку в тексті.

  • Берегова лінія материка розчленована мало, більше невеликих заток зосереджено на Заході (Сході). Найбільша затока Південної Америки Ла-Плата.
  • У 1432 (1532) році іспанський конкістадор Ф.Пісарро вийшов до тихоокеанського узбережжя Південної Америки, де заснував кілька опорних фортець. Почалася епоха розквіту культури місцевих народів (кровопролитних воєн).

 

Знайди відповідність

Фроуерд   мореплавець

Гумбольд   протока

Дрейк    дослідник

Магеланова   мис

 

VI. Підсумок уроку

 

1. „Гронування” (Берегова лінія Південної Америки)

 (Додаток 1.1.)

 

2.„Так” – „Ні” (сині та червоні долоньки)

Якщо учні погоджуються із запропонованим твердженням, то піднімають червону картонну долоньку, якщо ні – синю.

 

  • Південна Америка простягається від екваторіального до помірного поясу Південної півкулі. (Так)
  • Європейці потрапили на материк після подорожей Ф.Магелана. (Ні)
  • Освоєння материка супроводжувалося загарбницькими війнами. (Так)
  • Південна та Північна Америки входять до складу однієї частини світу.(Так)
  • Перші наукові дослідження континенту вчені-натуралісти  А.Гумбольдт і Ч. Дарвін здійснили тільки в ХХІ ст. (Ні)

 

 

VII. Домашнє завдання

  1. Вивчити § 29.
  2. Вивчити номенклатуру по темі уроку.
  3. Здійсніть уявну подорож уздовж берегів Південної Америки. Складіть опис берегової лінії, зробіть висновки про її характер. Спробуйте пояснити причини формування берегової лінії та порівняйте її з береговими лініями Австралії та Африки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

    

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1.1.

1

 

docx
Додав(-ла)
Фурдик Аліса
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
11 вересня 2018
Переглядів
1411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку