Північний Льодовитий океан

Про матеріал
формувати цілісну систему знань про особливості природи Світового океану; вдосконалювати уміння та навички характеризувати природу Північного Льодовитого океану; розвивати вміння працювати в малих групах, проводити презентацію-захист роботи; удосконалювати навички роботи з картами атласу, текстом підручника та іншими джерелами інформації.
Перегляд файлу

Тема: Північний Льодовитий океан

Мета: формувати цілісну систему знань про особливості природи Світового океану; вдосконалювати уміння та навички характеризувати природу Північного Льодовитого океану; розвивати вміння працювати в малих групах, проводити презентацію-захист роботи; удосконалювати навички роботи з картами атласу, текстом підручника та іншими джерелами інформації.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, портрети дослідників, підручники, ноутбук, телевізор

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Девіз:  Збирай факти, з них розвивається думка

Зміст уроку:

I.Організаційний момент

 Добрий день. Посміхніться один одному і подумки побажайте успіхів на уроці.

Епіграф: Розум людський має ключі, які все відчиняють: знання, думка, уява – все в цьому. В.Гюго

Оголошення теми, мети, завдань уроку.

II.Актуалізація опорних знань.

 Для роботи нам треба перевірити ваші знання, які ви отримали, вивчаючи океани. Заповнюємо послідовний ланцюжок, кожне наступне слово починається з букви, на яку закінчується попереднє. Працюємо всі, хто перший. Отже, запитання:

  1. Дуже великий молюск, його називають царем мушлів (тридакна).
  2. Тип коралової будови в океані (атоя).
  3. Найпоширеніша водорость Тихого океану (ламінарія).
  4. Острів в Тихому океані серед Зондських островів (о.Ява).
  5. Плаваюча льодяна гора (айсберг).
  6. Найбільша тепла течія в Атлантичному океані (Гольфстрім).
  7. Найглибша западина у Світовому океані (Маріанський жолоб).

 

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Прослухайте вірш:

О океан! Невидимий, незримый

Пусть говорять – ты где-то далеко,

Твоё дыханье не проходит мимо

И даже здесь мы чувствуем его!

Про який океан йде мова? Як ви вже здогадались, на сьогоднішньому уроці ми з вами познайомимось і вивчатимемо Північний Льодовитий океан.

Прийом Дивуй.

Слово вчителя.    Океан, що його сьогодні ми будемо характеризувати, претендує на першість за кількістю епітетів, які починаються з префіксом най-:

  • Найменший за розмірами.
  • Найнижчий за показниками солоності (29-35 %).
  • Найменша кількість течій.
  • Найменша тривалість періоду навігації (3-5 місяців)
  • Найбільший острів Гренландія.
  • Найнижчі температури води.
  • Найменш досліджений.
  • Найспокійніший з точки зору сейсмічності.
  • Найсвоєрідніший за складом органічного світу.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя.  Ми закінчуємо вивчення розділу Океани. Багато часу та зусиль знадобилося мандрівникам для того, щоб накопичити знання про Світовий океан. Але для того, щоб ви стали досвідченими океанознавцями , потрібно здійснити ще одну подорож. Це подорож в Антарктику водами Північного Льодовитого океану. Отже, рушаймо!

Діти, а що ми знаємо про Північний Льодовитий океан?

Метод Асоціативний кущ

Крига   --------------- ПЛО ---------------------- білий відмідь

 

                      ???                            ???                             ???

Мандрівка Північним Льодовитим океаном (робота в малих групах)

Заздалегідь клас поділений на групи (3 учні), кожна група досліджує своє питання, а разом ви – експедиційний загін. Кожна група отримала випереджальне завдання та інструкції вчителя.

Кожна група виступає з презентацією своєї самостійної роботи, показує на карті відповідні географічні об’єкти. Бажано, щоб прозвучали виступи всіх членів групи (3-4хв.).

Картографи.  Картка №1.

  1. Географічне положення, площа, назва.
  2. Арктика – походження.
  3. Моря.
  4. Острови, архіпелаги (показ на карті).

Дослідники. Картка №2.

  1. Перші відомості про Північний Льодовитий океан.
  2. Дослідження XV-XIX ст.. В.Баренц, В.Берінг, Н.Нордентельд, Ф.Нансен.
  3. Дослідження в ХХ ст.. Мал.198 (робота з підручником).

Геологи. Картка №3.

  1. Геологічна будова.
  2. Рельєф океану.
  3. Хребти океану.

Кліматологи, гляціологи. Картка №4.

  1. Особливості клімату.
  2. Властивості водних мас (солоність, температура, течії).
  3. Льодовитий покрив океану, айсберги.

Біологи. Картка №5.

  1. Особливості органічного світу.
  2. Тваринний світ.
  3. Рослинний світ.

Господарники. Картка №6.

  1. Використання багатств океану людиною.
  2. Судноплавство в океані.
  3. Екологічні проблеми океану.

Картографічний практикум.

Позначити на контурній карті номенклатуру Північного Льодовитого океану.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Метод Мозковий штурм

  • Чим відрізняється Північний Льодовитий океан від інших океанів Землі?
  • Проблемне питання: під час подорожі до Пінічного полюса багато мандрівників намагалися взяти кригу в союзники. Що це , на вашу думку, означає?
  • Закріпимо отримані знання за допомогою кросворду.

 

 

2

 

 

1

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Походження островів Північного Льодовитого океану (материкове).
  2. Звір – цар Арктики (ведмідь).
  3. Дослідник Арктики (Папанін).
  4. Океан і його моря – малопродуктивні. Це море  багате на рибу (Баренцеве).
  5. Назва першого в світі атомного льодоколу (Єрмак).
  6. Океан, з якого надходить тепла течія, що робить Арктику теплішою за Антарктику (Атлантичний).
  7. Багаторічний лід (паковий).
  8. Головний хребет океану (Ломоносова).
  9. Зона, що в будові дна океану займає найбільшу частину (шельфова).

VI. Підсумок уроку.

 Заключне слово вчителя

Під час сьогоднішнього уроку ви добре попрацювали, провели велику пошукову, дослідницьку роботу.

Вправа Мікрофон.

  • Що на уроці було головним?
  • Що вас найбільше вразило на уроці?
  • Що найбільше запамяталось?

Рефлексія . вчитель пропонує смайликами показати свій настрій після проведеного уроку

 

     Поганий                              нейтральний                       гарний

Технологія  Незакінчене речення

  • На уроці я навчився…
  • На уроці я вивчив…
  • Тепер я вмію…
  • Сьогодні я зрозумів…
  • На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

VII. Домашнє завдання

Вивчити §61. Підготуватися до узагальнюючого уроку з теми Океани, повторити §57-61, практична робота №12.

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
2189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку