Тема: Північний Льодовитий океан
Мета: формувати цілісну систему знань про особливості природи Світового океану; вдосконалювати уміння та навички характеризувати природу Північного Льодовитого океану; розвивати вміння працювати в малих групах, проводити презентацію-захист роботи; удосконалювати навички роботи з картами атласу, текстом підручника та іншими джерелами інформації.
Обладнання: фізична карта світу, атласи, портрети дослідників, підручники, ноутбук, телевізор
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Девіз: “Збирай факти, з них розвивається думка”
Зміст уроку:
I.Організаційний момент
Добрий день. Посміхніться один одному і подумки побажайте успіхів на уроці.
Епіграф: “Розум людський має ключі, які все відчиняють: знання, думка, уява – все в цьому”. В.Гюго
Оголошення теми, мети, завдань уроку.
II.Актуалізація опорних знань.
Для роботи нам треба перевірити ваші знання, які ви отримали, вивчаючи океани. Заповнюємо послідовний ланцюжок, кожне наступне слово починається з букви, на яку закінчується попереднє. Працюємо всі, хто перший. Отже, запитання:
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
Прослухайте вірш:
О океан! Невидимий, незримый
Пусть говорять – ты где-то далеко,
Твоё дыханье не проходит мимо
И даже здесь мы чувствуем его!
Про який океан йде мова? Як ви вже здогадались, на сьогоднішньому уроці ми з вами познайомимось і вивчатимемо Північний Льодовитий океан.
Прийом “Дивуй”.
Слово вчителя. Океан, що його сьогодні ми будемо характеризувати, претендує на першість за кількістю епітетів, які починаються з префіксом най-:
IV. Вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя. Ми закінчуємо вивчення розділу “Океани”. Багато часу та зусиль знадобилося мандрівникам для того, щоб накопичити знання про Світовий океан. Але для того, щоб ви стали досвідченими океанознавцями , потрібно здійснити ще одну подорож. Це подорож в Антарктику водами Північного Льодовитого океану. Отже, рушаймо!
Діти, а що ми знаємо про Північний Льодовитий океан?
Метод “Асоціативний кущ”
Крига --------------- ПЛО ---------------------- білий відмідь
??? ??? ???
Мандрівка Північним Льодовитим океаном (робота в малих групах)
Заздалегідь клас поділений на групи (3 учні), кожна група досліджує своє питання, а разом ви – експедиційний загін. Кожна група отримала випереджальне завдання та інструкції вчителя.
Кожна група виступає з презентацією своєї самостійної роботи, показує на карті відповідні географічні об’єкти. Бажано, щоб прозвучали виступи всіх членів групи (3-4хв.).
Картографи. Картка №1.
Дослідники. Картка №2.
Геологи. Картка №3.
Кліматологи, гляціологи. Картка №4.
Біологи. Картка №5.
Господарники. Картка №6.
Картографічний практикум.
Позначити на контурній карті номенклатуру Північного Льодовитого океану.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Метод “Мозковий штурм”
|
2 |
|
|
1 |
|
|
|
|
||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|||||||||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
5 |
|
|
|
|
|||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|||||||||||||
VI. Підсумок уроку.
Заключне слово вчителя
Під час сьогоднішнього уроку ви добре попрацювали, провели велику пошукову, дослідницьку роботу.
Вправа “Мікрофон”.
Рефлексія . вчитель пропонує смайликами показати свій настрій після проведеного уроку
Поганий нейтральний гарний
Технологія “Незакінчене речення”
VII. Домашнє завдання
Вивчити §61. Підготуватися до узагальнюючого уроку з теми “Океани”, повторити §57-61, практична робота №12.