ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ інтегрований курс Календарно-тематичний план

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ» 6 КЛАС / 70 год., 2 год. на тиждень І семестр за модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти авторки Коршевнюк Т.В. (програму рекомендовано наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) У календарно-тематичному плані : - подано теми занять у І семестрі, що охоплюють три навчальні теми: "Вчимося досліджувати природу", "Досліджуємо тіла, речовини, явища", "Дізнає́мося про Землю і Всесвіт"; - запропоновано види навчальної діяльності учнівства, які допоможуть досягти очікуваних результатів навчання, визначених модельною навчальною програмою
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ» 6 КЛАС

за модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти авторки Коршевнюк Т.В.

(програму рекомендовано наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

70 год., 2 год. на тиждень

І семестр

image 

п/п

Дата проведення

Тема заняття

Види навчальної діяльності

Очікувані результати навчання учениця/учень

 

Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ

1

 

 

Знання про природу, їх отримання та 

використання

 

 

 

image

Наводить приклади,  що ілюструють взаємозв'язок між розвитком природничих знань, техніки і технологій;

пояснює цінність природи і знань про неї для життя людини, роль досліджень природи для отримання нових знань, роль природничих наук і техніки упізнанні природи; 

висловлює судження про ставлення інших людей до природи (під час досліджень, використання тощо);

ділиться враженнями від побаченого під час  екскурсій

1

 

2

 

Видатні

природодослідники

України і світу

Робота з доступними інформаційними джерелами:

пошук інформації про  видатних природодослідників  України і світу, опрацювання,  систематизація та презентування  відібраних відомостей.

image

3

 

Вимірювання й моделювання у вивченні природи

image

планує і проводить вимірювання індивідуально / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти/створені моделі,  пояснює їхнє призначення; представляє результати вимірювання у запропонований спосіб

пропонує та використовує різні способи вимірювання характеристик тіла природи і свого зросту, фіксує й порівнює  результати вимірювань

4

 

Спостереження  у

пізнанні природи 

 

Повторення особливостей спостереження як методу пізнання природи. Обговорення і вибір тіла/ явища природи , формулювання щодо нього

вибирає самостійно тіло/ явище природи , формулює щодо нього запитання, для відповіді на які необхідно провести спостереження; планує і проводить спостереження

індивідуально / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб за складеним планом,

2

 

 

 

 

запитання, для відповіді на які необхідно провести спостереження.

Виконання дослідження:  «Спостереження тіл та явищ природи» (за вибором учнів), оформлення й обговорення його  результатів

image

5

 

Використання експерименту для отримання знань про природу

Повторення особливостей експерименту як методу пізнання природи. Виконання дослідження:  «Планування і проведення експерименту» (за вибором учнів), оформлення й обговорення його  результатів

вибирає самостійно тіло/ явище природи , формулює щодо нього запитання, для відповіді на які необхідно провести експеримент; планує і проводить експеримент індивідуально / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб за  складеним планом, використовуючи  запропоновані інструменти/створені моделі, пояснює їхнє призначення; представляє результати експерименту запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв;

6

 

Узагальнення  з теми 1.

image

Пояснює  значення спостережень,

моделювання, вимірювань та експериментів для отримання знань про природу, аргументує можливість проведення одного  дослідження з використанням кількох методів;  ділиться враженнями від побаченого під час  екскурсій, виконаних досліджень;  оцінює важливість набутих дослідницьких умінь

 

Перевірна робота 1

 

 

3

 

Тема 2.  ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА

8

 

Склад і різноманітність речовин

 

 

Повторення вивченого про речовини у 5 класі.

Ознайомлення з поняттями «атоми» і «молекули» за доступними джерелами інформації, запропонованими вчителем.

Моделювання молекул речовин

image

9

 

Метали і неметали

image

Наводить приклади металів і неметалів; висловлює припущення про властивості речовин, пропонує способи перевірки свого припущення;  досліджує властивості металів і неметалів індивідуально / в групі, з допомогою вчителя/інших осіб за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти; зіставляє одержані результати  дослідження властивостей речовин з  відомими даними;

пояснює використання металів і неметалів на основі знань про їхні властивості;

10

 

Речовини природного походження і

створені людиною 

 

Повторення правил безпечного поводження з речовинами.

Ознайомлення із зразками речовин природного походження і створених людиною.

Наводить приклади речовин природного походження і створених людиною,

 знаходить інформацію про їхні властивості й   застосування, 

узагальнює інформацію й пояснює її значення для розв’язання життєвої проблеми; представляє текстову інформацію про групи

4

 

 

 

 

Опрацювання інформації  про виучувані речовини,  її презентування в одній з форм (наприклад,  графічній,  табличній, інфографіка)

речовин у графічній/ табличній формі  або інфографіки;

пояснює значення органічних речовин для  організмів

11

 

Розчини

Виконання дослідження «Виготовлення водного розчину з різним вмістом розчиненої речовини», спостереження за розчиненням речовин у воді піл час нагрівання. 

Ознайомлення з прикладами розчинів, обговорення їх ролі у природі й використання  людиною.

imageНаводить приклади розчинів; називає компоненти розчину; дотримуючись правил безпеки,  виготовляє водний розчин з різним вмістом розчиненої речовини індивідуально / в групі за наданим планом, виявляє зв'язок між розчиненням деяких речовин у воді і температурою; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів  проведеного дослідження; робить висновок: вода – найпоширеніший розчинник у природі 

12

 

Реактивний рух у  природі і техніці

image

наводить  приклади реактивного руху в природі, побуті, техніці; 

пояснює,  чому цей рух є особливим видом взаємодії тіл;

виготовляє  індивідуально / в групі за наданим планом іграшку, яка рухається під дією реактивної сили

 

13

 

 Плавання тіл 

Виконання практичного завдання «Дослідження умов плавання тіл».

Обговорення результатів

досліджує умови плавання тіл індивідуально / в групі, з допомогою вчителя/інших осіб за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти; 

5

 

 

 

 

дослідження, формулювання висновків, підведення до розуміння поняття «виштовхувальна сила»

 фіксує результати дослідження у запропонований спосіб; пояснює вплив умов дослідження на його результати; пояснює плавання тіл

14

 

Електризація тіл: причини, використання в техніці

 

 

Робота з інформацією (текстом, фото- чи відеоматеріалами, моделями) з метою набути уявлення про електризацію тіл, явище статичної електрики. Спостереження статичної електрики, практикування способів захисту від цього явища.

image

15

 

Електричний 

ланцюг

 

image

демонструє розуміння будови електричного  ланцюга на моделях (наданих або створених самостійно);

пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи  інших осіб способи практичного використання результатів досліджень електропровідності тіл і речовин; називає і дотримується правил безпечного користування побутовими електроприладами

16

 

Виробництво,  постачання і використання електроенергії

Робота з інформацією з теми уроку (відео-, фото-, таблицями, текстами, схемами тощо).

Спостереження перетворення  електричної енергії у

називає джерела електричної енергії,  представляє текстову інформацію про електричні явища у формі графічної, табличної інформації або інфографіки;

оцінює ризики ситуацій повсякденного життя,  пов’язані з електричними явищами

6

 

 

 

 

світлову, теплову, механічну, звукову (наочно чи за моделями)

 

17

 

Магнітні явища 

Виконання практичного завдання «Дослідження властивостей магнітів». Обговорення результатів дослідження і пропозицій щодо їх практичного  використання.

Складання схеми «Магнітні явища в природі й житті людини»

image

18

 

Хімічні явища 

Виконання практичного завдання «Спостереження ознак хімічних явищ» Опрацювання інформації та складання схеми «Хімічні явища в природі й житті людини»

наводить приклади хімічних явищ, пояснює їх відмінність від фізичних; розповідає про фотосинтез, горіння, іржавіння,  визначає основну ознаку, за якими ці явища  об’єднано в групу хімічних явищ; спостерігає хімічні явища, складає опис  у текстовій формі

19

 

Презентування   навчальних проєктів

imageВизначається тематикою, формою і видом виконаних проєктів

20

 

Узагальнення з теми 2

Виконання  тренувальних вправ задля відпрацювання набутих умінь і навичок, визначення сформованості  ставлень, розв’язування завдань на застосування

 

7

 

 

 

 

знань у нових ситуаціях. Здійснення само- та взаємооцінювання

 

21

 

Перевірна робота 2 

 

 

Тема 3. ДІЗНАЄ́МОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ

22

 

Природні ресурси:

різновиди та охорона

Опрацювання інформації про природні ресурси Землі,  використання енергії вітру, Сонця, води у доступних джерелах, узагальнення  і  презентування відібраної інформації в запропонований спосіб

image

23

 

Корисні копалини 

image

наводить приклади корисних копалин і галузей їх застосування; називає 3-4 корисні копалини своєї місцевості; виявляє зв’язки між господарською діяльністю  людини і розміщенням корисних копалин; робить висновок про те, як добування корисних копалин змінює рельєф місцевості

 

24

 

Ґрунти 

Дослідження складу і властивостей ґрунту. Аналіз  таблиць, фото-

/відеоматеріалів, схем,  що ілюструють утворення й руйнування ґрунту 

розповідає про склад ґрунту, його значення для природи і господарської діяльності людини; досліджує склад і властивості ґрунту,  пропонує способи практичного використання  результатів дослідження для догляду за ґрунтом

25

 

Природні умови і

Дослідження знарядь праці й

пояснює значення природних умов для життя і 

8

 

 

 

ресурси рідного краю 

предмети побуту, перегляд відео- та фотоматеріалів про особливості господарювання українців з метою з’ясувати їхнє ставлення до води, повітря, ґрунту в різні історичні періоди

image

26

 

Вплив діяльності людини на оболонки Землі

Перегляд відео- та фотоматеріалів про зміни у гідросфері, атмосфері,  літосфері, пов’язані з діяльністю  людини. Аналіз та обговорення переглянутих матеріалів, графічне оформлення висновків  щодо впливу діяльності людини на оболонки нашої планети

аналізує зміни в оболонках Землі, по’вязані з  діяльністю людини;

виявляє зв’язки між способами і наслідками природокористування;

прогнозує наслідки впливу господарської  діяльності на гідросферу, атмосферу і літосферу

27

 

Дослідження Всесвіту

image

наводить приклади  речовин у складі Всесвіту, приладів для вивчення Всесвіту,  ідентифікує і називає елементи Всесвіту моделює будову Всесвіту;

висловлює свою думку щодо розвитку уявлень про Всесвіт; 

пояснює значення дослідження Всесвіту

 

28

 

Планети Сонячної системи

Робота  з доступними джерелами  інформації про 

називає планети Сонячної системи, умови життя на Землі;  

9

 

 

 

 

планети Сонячної системи. Моделювання відносного розміру, розташування і руху планет, Місяця й Сонця в

Сонячній системі

моделює будову Сонячної системи, складає характеристики планет за планом; порівнює характеристики планет на основі даних, поданих у формі графічної, табличної інформації; ідентифікує і називає елементи

Сонячної системи

29

 

Зорі, сузір’я, галактики 

Спостереження за зоряним небом з допомогою паперових мап або цифрових ресурсів.

Робота з доступними джерелами інформації про зорі, сузір’я, галактики, складання опису 1-2 об’єктів (на вибір учнів).

Визначення сторін горизонту за Полярною зорею

image

30

 

Малі небесні тіла

image

знаходить у доступних джерелах графічні  ілюстрації, фото- та відеоматеріали про космічні тіла та явища, розрізняє в інформаційних джерелах наукові і ненаукові факти про космічні об’єкти, використовує це для розпізнавання маніпулятивних впливів;  пояснює вплив космічних чинників на Землю

31

 

Освоєння космічного простору

Перегляд відео- та фотоматеріалів про техніку і технології, що використовуються в освоєнні космосу.

наводить приклади  досягнень українських і зарубіжних учених у вивченні Всесвіту; пояснює використання штучних супутників Землі для розв’язування господарських завдань; значення дослідження Всесвіту;  освоєння

10

 

 

 

 

Обговорення  ролі природничих наук в отриманні людством знань про Всесвіт. 

Висловлювання суджень про здобутки і проблеми людства в освоєнні  космічного простору 

imageоцінює значення науки, техніки і технологій для проведення досліджень у Всесвіті

32

 

Презентування   навчальних проєктів

 

Визначається тематикою, формою і видом виконаних проєктів

33

 

Узагальнення з теми 3

Виконання  тренувальних вправ задля відпрацювання набутих умінь і навичок, визначення сформованості  ставлень, розв’язування завдань на застосування знань у нових ситуаціях. Здійснення само- та взаємооцінювання

 

34

 

Контрольна робота за І семестр

 

 

image 

11

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.4
Оригінальність викладу
4.4
Відповідність темі
4.4
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Vish Olga
    Незрозуміло, чому календарний план і параграфи підручника не співпадають. Особливо, якщо обидва розробляв один автор
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  2. Грезент Галина Михайлiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Донець Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гомон Яна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Тимошенко Тамара Кіндратівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Симоненко Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Урбанська Галина Владиславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pdf
Додано
5 вересня 2022
Переглядів
9330
Оцінка розробки
4.4 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку