Тема: Механічні явища. Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія.
Клас: 6
Мета уроку:
- ознайомити учнів з основними поняттями механічного руху тіл, відносністю руху і спокою та траєкторією.
Обладнання:
- Параметричний квадрат
- Карти з зображенням різних траєкторій руху
- Презентація "Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія."
Хід уроку:
I. Організаційний момент (2 хв)
Вчитель передає слово:
- Доброго ранку, діти! Як ви сьогодні почуваєтеся? Готові до нового уроку? Давайте розпочнемо!
II. Актуалізація знань (8 хв)
Учитель пропонує учням відповіді на запитання:
- Що таке рух тіл?
- Чи може тіло бути одночасно в русі та спокої?
- Що таке траєкторія?
ІІІ. Об'єднання уваги (2 хв)
Учитель пропонує учням виконати декілька розминок для активізації мозкової діяльності.
IV. Вивчення нового матеріалу (20 хв)
Учитель запрошує учнів до дошки, де видно квадратну рамку.
- Діти, подивіться на цю рамку. Вона може записати шлях, який проходить предмет. Це називається траєкторія руху. Давайте рухайтесь вздовж рамки, а наступний учень попадає у слід попередника. Таким чином, ми створимо спільну траєкторію руху.
Учитель презентує слайди презентації, пояснюючи сутність нового матеріалу.
- Діти, також важливо знати про відносність руху і спокою. Все залежить від точки зору. Наприклад, якщо сидіти за партою, то нам здається, що все навколо спокійне. Але, якщо подивитися на те, що знаходиться відразу за вікном, ми побачимо, що воно рухається.
V. Закріплення знань (10 хв)
Учитель пропонує учням розв'язати задачку на рух тіл:
- Дві машини рухаються швидкостями 60 км/год і 80 км/год. Якщо обидві машини вирушать у той самий час з однієї точки, то через який час вони будуть розташовані на відстані 120 км одна від одної?
VI. Підсумки уроку (2 хв)
Учитель стисло узагальнює вивчене на уроці:
- Сьогодні ми вивчили поняття механічного руху тіл, відносності руху і спокою та траєкторії. За допомогою квадратної рамки з'ясували, що залишаються траєкторія руху.
VII. Завершальна частина (1 хв)
Вчитель подякує учням за активну роботу і закінчує урок.